סיאט טולדו החדשה, תשווק בישראל בעוד מספר חודשים ותתחרה בעיקר ביונדאי i25 וקיה ריו סדאן.
סיאט טולדו החדשה, היא משפחתית קומפקטית, אחות תאומה לסקודה ראפיד והתשובה של קבוצת פולקסווגן ליונדאי i25 וקיה ריו סדאן.
סיאט טולדו החדשה נבנתה לפי הפילוסופיה של מקסימום מרווח לנוסעים (ביחס לסגמנט), מנועים חזקים וחסכוניים, רמת אבזור גבוה ותמורה גבוה לכסף, למעשה זו הפילוסופייה של סקודה ראפיד, עליה מבוססת הטולדו, שתיהן תימכרנה במקביל בישראל במהלך המחצית הראשונה של 2013.
סיאט טולדו, בדורה הרביעי והחדש וכמכונית משפחתית קומפקטית, מציעה מידות מרווחת לסגמנט עם אורך של 4,482 מ"מ אורך, 1,703 מ"מ רוחב, 1,461 מ"מ גובה ובסיס גלגלים של 2,602 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 550 ליטר, בזכות תצורת הנו'צבק (האצ'בק במראה סדאן) שנלקחה מסקודה.
סיאט טולדו החדשה – מנועים,ביצועים וצריכת דלק:
הטולדו החדשה תשווק עם 4 מנועי בנזין בהספקים של 75-122 כ"ס ושני מנוע דיזל אחד בהספק של 105 כ"ס – המונית הבאה של ישראל?
מנועי הבנזין:
סיאט טולדו 1.2: מנוע 1.2 ליטר אטמוספרי בהספק של 75 כ"ס ב-5,400 סל"ד ומומנט מרבי של 11.4 ב-3,750 סל"ד. מנוע זה משודך לתיבה ידנית בלבד ומספק ביצועים של 13.9 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 175 קמ"ש. צריכת דלק: 16.4 ק"מ לליטר.
סיאט טולדו 1.2TSI: מנוע 1.2 ליטר טורבו בהספק של 85 כ"ס בין 4,800-5,300 סל"ד ומומנט מרבי של 16.3 קג"מ בין 1,400-3,500 סל"ד. מנוע זה מוצע עם תיבה ידנית בלבד ומספק ביצועים של 11.8 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 183 קמ"ש. צריכת הדלק: 19.6 ק"מ לליטר.
סיאט טולדו 1.2TSI: מנוע 1.2 ליטר טורבו בהספק של 105 כ"ס בין 4,500-5,500 סל"ד ומומנט מרבי של 17.8 קג"מ בין 1,400-3,500 סל"ד (1,400-4,000 באוטו'). מנוע זה מוצע עם תיבה ידנית בלבד ומערכת עצור/סע ומספק ביצועים של10.4 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 195 קמ"ש. צריכת הדלק: 19.6 ק"מ לליטר. סביר להניח שדגם זה יוצע בישראל עם תיבת DSG-7.
סיאט טולדו 1.4TSI: מנוע 1.4 ליטר טורבו בהספק של 122 כ"ס בין 5,000-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 20.4 קג"מ בין 1,400-4,000 סל"ד. מנוע זה מוצע עם תיבת DSG-7 בלבד ומספק ביצועים של9.5 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 206 קמ"ש. צריכת הדלק: 16.1 ק"מ לליטר.
מנועי הדיזל:
סיאט טולדו 1.6TDI CR: מנוע 1.6 ליטר טורבו דיזל בהספק של 105 כ"ס ב-4,400 סל"ד ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ בין 1,500-2,500 סל"ד. מנוע זה מוצע עם תיבה ידנית בלבד ומספק ביצועים של 10.6 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 190 קמ"ש. צריכת הדלק: 22.7 ק"מ לליטר או 25.6 ק"מ לליטר עם מערכת עצור/סע.
הטולדו החדשה, כמכונית המיועדת בעיקר לשווקים מתפתחים ומזרח אירופה, לא תפנק את הנוסעים בחומרים רכים למגע, אך היא תציע אבזור כגון (בהתאם לרמת הגימור) מערכת בקרת אקלים, מסך מגע מרכזי, 4 חלונות חשמל, מראות צד חשמליות, מערכת סיוע לזינוק בעליה, מערכת בקרת לחץ אוויר בצמיגים, כניסת USB ועוד. סביר להניח שהדגמים שישווקו בישראל יזכו לאבזור בסיסי יותר כגון מערכת שמע פשוטה, מזגן מכני ו-4 חלונות חשמל.