טויוטה ראב 4 החדש מוצג בגרסתו האמריקאית, עם גידול במידות, מנוע 2.5 ליטר חדש 176 כ"ס ותיבת 6 הילוכים אוטו' חדשה.
טויוטה, הציגה היום (יום ד') בתערוכת לוס אנג'לס את ראב4 החדש לשנת 2013, דור רביעי לקרוסאובר של טויוטה המשווק מאז 1994. הראב 4 החדש ישווק כאן בישראל בעוד מספר חודשים לא רב. כאן הוא יוצע עם מנוע 2.0 ליטר 150 כ"ס, תיבת CVT רציפה והנעה כפולה AWD.
טויוטה ראב4 החדש, הוא אבולוציה עיצובית לדגם הנוכחי המיישרת קו עם שפת העיצוב החדשה של טויוטה 'Keen Look' כפי שהוצגה לראשונה באוריס החדשה. העיצוב זוויתי טיפוסי לטויוטה ומתאפיין בגריל החדש, ובפגוש קדמי עם כונס אוויר טרפזי גדול במרכזו.
הראב4 החדש, גדל באופן משמעותי לעומת הדגם היוצא, עם אורך של 4,569 מ"מ, רוחב של 1,841 מ"מ, גובה של 1,661 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,660 מ"מ. לעומת הדגם הנוכחי, הראב4 החדש ארוך ב-205 מ"מ, רחב ב-26 מ"מ, נמוך ב-25 מ"מ (שיפור אווירודינמי) ובסיס הגלגלים צמח ב-100 מ"מ.
כמו כל אחיו לסגמנט ולמרות אופציה להנעה כפולה, גם הראב4 החדש מוותר ללחלוטין על יכולת השטח עם מרווח גחון של 16 ס"מ בלבד (18 ס”מ בדגם הנוכחי). הגישה לתא המטען נעשית דרך דלת הנפתחת כלפי מעלה (ליפטגייט) במקום לצד כבעבר, ונפחו של תא המטען עומד על 547 ליטר עם נפח של 100 ליטר מתחת לרצפת תא המטען. הגלגל החלופי שהיה על דלת תא המטען בכל הדורות האחרונים, עבר לתחתית התא בדגם החדש.
הראב4 החדש יוצע עם מסך מגע מרכזי בגודל "6.1 הכולל כסטנדרט קישורית BT ומצלמת נסיעה לאחור כולל הכוונה (בארה"ב). חלק מהדגמים יוצעו עם מערכת התראה על נקודות בשטח מת (BSM). מערכת זו מתריעה בנוסף על סכנת התנגשות מאחור של רכב מתקרב. כל הדגמים יוצעו עם לא פחות מ-8 כריות אוויר.
בתחום יחידות ההנעה, טויוטה תפסיק לשווק בשוק האמריקאי את הדגם עם מנוע V6 והוא יוצע בשוק האמריקאי עם מנוע אחד בלבד, 2.4 ליטר בהספק של 176 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 23.8 קג"מ ב-4,100 סל"ד. מנוע זה ישודך לתיבת 6 הילוכים אוטו' חדשה המחליפה את תיבת ה-4 הילוכים ששרתה את הדגם האמריקאי היוצא (בישראל תיבה רציפה). לתיבה מצב ספורט המשנה את מפת דוושת התאוצה, את מהירות העברת ההילוכים ומחדד את התגובה להפניית ההגה.
בישראל כאמור, יוצע הדגם רק עם מנוע 2.0 ליטר 150 כ"ס, תיבת הילוכם CVT רציפה והנעה כפולה 4WD. באירופה יוצע הדגם גם עם מנוע 2.0 טורבו דיזל עם 122 כ"ס או 2.2 ליטר טורבו דיזל עם 148 כ"ס ותיבת 6 הילוכים ידנית או אוטו'.
בדגמים עם מערכת הנעה כפולה AWD, המערכת שופרה בעיקר לטובת ביצועי כביש עדיפים ומציע 3 מצבי פעולה: אוטו', נעולה וספורט. במצב אוטו', המערכת עובדת על הנעה קדמית בלבד לטובת חיסכון בצריכת הדלק ומשלבת את הגלגלים מאחור בהתאם למצב האחיזה. במצב נעול (נעילת דיפרנציאל), הכוח עובר לכל הגלגלים בחלוקה שווה של 50/50. מצב זה פועל עד למהירויות של 40 קמ"ש. במצב ספורט ( Dynamic Drive System ), בכניסה וביציאה בסיבובים, המערכת תעביר עד 50% מהמומנט לגלגלים מאחור לשיפור היכולת הדינמית ולהפחתת תת ההיגוי.
מיוניון מוטורס, יבואנית טויוטה בישראל, נמסר שהראב 4 החדש צפוי להגיע לישראל ברבעון הראשון של 2013. יוניון מוטורס תאפשר רישום במכירה מוקדמת בימים הקרובים.