רנו טווינגו העירונית תשווק מעתה בגרסה חשמלית בלבד, עם טווח נסיעה משולב של 180 ק"מ וטווח נסיעה עירוני של עד 250 ק"מ - בקיץ.
רנו חושפת לקראת תערוכת ז'נבה את הטווינגו Z.E החשמלית וכמו במקרה של סמארט, המיוצרת במשותף עם רנו, גם הטווינגו עוברת להנעה חשמלית בלבד וכבר לא תשווק בדגמי בנזין. מהלך דומה ביצעה קבוצת פולקסווגן אשר הפכה את כל המכוניות העירוניות שלה, פולקסווגן UP, סיאט Mii וסקודה סיטיגו, לדגמי הנעה חשמלית בלבד.
בניגוד לסמארט EQ ForFour החשמלית המצוידת בסוללת 17.4kWh - בשל הצורך לייצר סוללה זהה גם לדגם השני נוסעים, הטווינגו החשמלית המשווקת בגרסת 4 דלתות בלבד מצוידת בסוללת ליתיום-יון בקיבולת גדולה יותר של 21.3kWh המספיקה לטווח נסיעה חשמלי משולב של 180 ק"מ או עד 250 ק"מ בנסיעה עירונית בלבד - בתקן WLTP. בחורף, נתון הנסיעה המשולב יתקצר משמעותית לטווח של 110 ק"מ, מה שאומר לנו שהסוללה לא כוללת בקרת טמפרטורה אקטיבית.
המנוע החשמלי, שמותקן מאחור, כבר זהה למה שהכרנו בסמארט EQ: מנוע בהספק של 82 כ"ס ו-16.3 קג"מ המאפשר לדגם נתון תאוצה 0-60 קמ"ש זריז של 5.2 שניות 0-100 קמ"ש בזמן פחות זריז של 12.6 שניות ומהירות מרבית של 135 קמ"ש.
טעינה של הסוללה באמצעות מטען ביתי ייעודי בהספק של 7.4kW דורשת המתנה של כ-4 שעות, עמדת טעינה מהירה, בהספק של עד 22kWh, תאפשר טעינה של 0 עד 80 אחוז מקיבולת הסוללה בזמן של כחצי שעה. הסוללה בדגם מותקנת מתחת למושבים הקדמיים, כך שהמרווח לנוסעים לא השתנה וגם נפח תא המטען, העומד על 176 ליטר בלבד, נותר ללא שינוי.
לרשות הנהג בורר מצבי נהיגה, בחירה במצב ECO תאפשר הגדלת טווח הנסיעה המשולב 215 ק"מ בזכות הגבלה של התאוצה והגבלת המהירות המרבית ל-100 קמ"ש. העברה של מוט "ההילוכים" למצב B יאפשר בחירה מבין 3 מצבי בלימה רגנרטיבית.
בצד הוויזואלי, הטוויגו Z.E זוכה להדגשה בצבע כחול בגריל הקדמי, בחישוקי הגלגלים ובצידי הרכב.