יונדאי ix35 מתחדש במתיחת פנים הכוללת שינוי קל לעיצוב החיצוני, קבלת מנוע בנזין 2.0GDI חדש, תא נוסעים משודרג וצפוי להגיע בהמשך השנה אלינו.
יונדאי השיקה השבוע בשוק הבית הקוריאני את הקרוסאובר ix35 החדש לאחר שהדגם עבר מתיחת פנים, כשלוש שנים לאחר שהושק לראשונה. הצצה ראשונה אל מתיחת הפנים לדגם זכינו לראות בתערוכת ז'נבה האחרונה (מרץ) וכעת יש בידינו פרטים נוספים על השינויים שחלו בדגם 2013 הצפוי לנחות בישראל בהמשך השנה.
ראשית יש להבהיר שישנו שוני חיצוני מינורי בין הדגם שהוצג בז'נבה לבין הדגם הקוריאני. בעוד הדגם שהוצג בז'נבה חשף גריל זהה, רק בגימור שונה, לדגם הנוכחי, בגרסה הקוריאנית הותקן גריל צלעות אופקיות חדש בדומה לסנטה פה החדש. באיזה גריל נתחדש כאן בישראל? אין בידנו תשובה עדיין.
מעבר לאותו שוני, השאר זהה כאשר מה שבעיקר השתנה אלו פנסי החזית הכוללים כעת תאורת LED ליום ומאחור, השינוי מסתכם בעיצוב מחודש לפנסים המבוססים כעת תאורת LED. בנוסף לכך, נוספו להיצע חישוקי "17 ו-”18 בעיצוב חדש. למרות מתיחת הפנים, מידות הדגם לא השתנו כלל.
תא הנוסעים נשאר זהה בעיצובו לדגם הנוכחי, אך הוא זוכה בלוח מחוונים חדש ומודרני למראה עם צג “4.2 למחשב הדרך (בדומה ל-i40), הותקנה מערכת שמע בסיסית חדשה עם מסך מגע מרכזי, נוספה תאורת לד במחזיק הכוסות הקדמי, נוספו פתחי מיזוג מרכזיים לאחור, משענות המושבים מאחור ניתנות להטייה ושיפור קל נרשם גם ברמת הגימור. בנוסף לכך, נוספה מערכת FLEX-STEER המאפשרת בחירה בין שלושה מצבי תגבור להגה.
מתחת למכסה המנוע, יונדאי החליפה את מנוע הבנזין הנוכחי והתקינה במקומו מנוע 2.0 ליטר GDI - הזרקת דלק ישירה - בהספק מרבי של 166 כ"ס ב-6,200 סל"ד ומומנט מרבי של 20.9 קג"מ ב-4,000 סל"ד, זאת לעומת 163 כ"ס ו-20.1 קג"מ ב-4,600 סל"ד במנוע המוחלף. המנוע ישודך כמו בדגם הנוכחי לתיבת 6 הילוכים אוטו' ויוצע עם הנעה קדמית בלבד. מנוע הדיזל 2.0 VGT ממשיך עם הדגם (184 כ"ס ו-40 קג"מ). השוק האמריקאי כניראה שימשיך לקבל את הדגם עם מנוע 2.4 ליטר GDI עם 177 כ"ס.
2013 יונדאי ix35 קוריאה:
2013 יונדאי ix35 ז'נבה: