פיג'ו 301, פותחה עבור שווקים מתפתחים תחת הנוסחה של עמידות, אמינות מרווח גדול ומחיר אטרקטיבי.
עם פיג'ו 301, פיג'ו רוצה לחדור שוב לשווקים מתפתחים אותם היא זנחה בעשורים האחרונים ובהם היא הייתה בעבר שם דבר לעמידות ואמינות כדוגמת פיג'ו 404.
פיג'ו 301, תוכננה ופותחה במיוחד עבור שווקים אלו, תוך שהיא עוברת מבחני שרידות מפרכים וצפויה להציג פשוטת מכנית (וחשמלית) עם עמידות לאורך זמן בכל סוגי הדרכים.
כמכונית לשווקים מתפתחים, פיג'ו 301, המוגדרת כמשפחתית קומפקטית, מציעה נוסחה של מקסימום מרווח לנוסעים ביחד עם תג מחיר שצפוי להיות אטרקטיבי. עם אורך של 4.44 מטר, רוחב של 1.75 מטר , גובה של 1.47 מטר, בסיס גלגלים גדול של 2.65 מטר ונפח תא מטען של 506 ליטר, המרווח לנוסעים ומטען זו נקודת החוזק של ה-301.
בתחום המנועים, פיג'ו תציע את ה-301 עם שלושה מנועים: 1.2VTi שלושה צילינדרים 72 כ"ס ו-11.2 קג”מ ב-3,000 סל”ד, 1.6VTi עם 115 כ"ס ו-15.3 קג"מ ב-4,000 סל"ד שישודך גם לתיבת הילוכים אוטו' ומנוע דיזל אחד, 1.6HDi עם 92 כ"ס.ו-23.4 קג"מ ב-1,750 סל"ד.
צריכת הדלק עם מנוע 1.2VTi תעמוד על 19.2 ק"מ לליטר (ידני בלבד). עם מנוע 1.6VTi צריכת הדלק תעמוד על 13.4 בדגם האוטו' ו-15.6 בדגם הידני ועם מנוע הדיזל צריכת הדלק תהיה 24.4 ק"מ לליטר.
למרות הייעוד לשווקים מתפתחים, פיג'ו 301 מגיעה מאובזרת במערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה (מוט לצד ההגה), מערכת בקרת אקלים, כניסת USB, דיבורית BT, ארבע חלונות חשמל ועוד. בתחום הבטיחות לפיג'ו 301 רק 4 כריות אוויר ומערכת ESP - בקרת יציבות.
בישראל תשווק ה-301 במהלך שנת 2013 וצפויה להתחרות בתאומות סקודה ראפיד וסיאט טולדו החדשה וכן בצמד הקוריאני יונדאי i25 וקיה ריו סדאן.