פורד קוגה, הקרוסאובר הבינוני של פורד, נחשף בתערוכת לוס אנג'לס וכרכב גלובלי, מחליף במקביל את הקוגה באירופה ואת האסקייפ בארה"ב.
פורד ממשיכה את פילוסופיית הדגמים הגלובליים שלה ומציגה את הקרוסאובר פורד קוגה החדש עבור האירופאים ואת פורד אסקייפ החדש עבור האמריקאים שכמובן למעט השם ופנסים בתקינה שונה, מדובר בשני רכבים זהים לחלוטין.
בכל הקשור בעיצוב החיצוני, עבור השוק האירופאי, מדובר בהמשך ישיר לקוגה היוצאת עם עיצוב דומה שנראה כמתיחת פנים עם הדגשים של שפת העיצוב החדשה "קינטיק" כפי שזכינו לראות כבר בפוקוס החדשה. עבור שוק הרכב האמריקאי, כבר מדובר בדגם חדש לחלוטין המחליף את האסקייפ היוצא שהיה בעל עיצוב בסיסי ומלבני עם יכולת שטח יותר מהסביר בדומה למאזדה טריביוט עליו הוא מבוסס.
מבוסס על שלדת פורד פוקוס החדשה, לפורד קוגה החדש מידות של: 4.52 מטר אורך, 1.84 מטר רוחב, 1.68 מטר גובה ובסיס גלגלים של 2.69 מטר. אלו מידות כמעט וזהות לדגם המוחלף למעט מידת האורך שצמחה בכ-9 ס"מ.
בתחום יחידות ההנעה, ישווק הקוגה/ אסקייפ החדש עם שלושה מנועי בנזין ולפחות שני מנועי דיזל. יחידת הבנזין הבסיסית (שלא תשווק באירופה) בעלת נפח של 2.5 ליטר ובהספק של 168 כ"ס ו-23 קג"מ ותוצע עם הנעה קדמית בלבד. מנוע 1.6 ליטר אקובוסט בהספק של 180 כ"ס ו-24.4 קג"מ ישרת את גרסת הביניים ויוצע עם תיבת שישה הילוכים כפולת מצמדים או ידנית והנעה קדמית או כפולה.
הגרסה הבכירה בתחום הבנזין תעשה שימוש ביחידת 2.0 ליטר אקובוסט המוכרת מהמונדאו בהספק של 240 כ"ס ו-34.6 קג"מ. גם מנוע זה ישודך לתיבת שישה הילוכים כפולת מצמדים ועם הנעה קדמית או כפולה.
באירופה יוצע הקוגה גם עם מנועי דיזל בנפח 1.6 ו-2.0 ליטר TDCi ובהספקים של 115כ"ס עד ל-163 כ"ס.
עיצוב הפנים יגרום לכל בעל פורד פוקוס להרגיש מיד בבית שכן למרות השוני הקל, ההבדלים הם מינוריים יחסית. הדגמים האמריקאיים יזכו למערכת מולטימדיה ומידה מרכזית MyTouch והדגמים האירופאים, כמו הפוקוס החדשה בגרסאות היקרות, יזכו למערכת מולטימדיה מבית SONY.
חידוש עבור הדגם, שהועתק מפולקסווגן פאסאט החדשה, זו האפשרות לפתוח את תא המטען ע"י הסטת רגל מתחת לפגוש האחורי (רק בדגמי מפתח כחם עם כניסה והתנעה ללא מפתח).
פורד קוגה לא שווק בעבר בישראל, בעיקר בשל תג מחיר צפוי הקרוב ל-190 אלף ש"ח אשר לא היה מאפשר לו להתחרות מול יונדאי ix35, קיה ספורטאז' וניסאן קשקאי (גם בשל העובדה שמנוע הבנזין היחידי היה 2.5 ליטר טורבו). עם הפיכת הקוגה לדגם גלובלי, יתכן שבדלק מוטורס יוכלו לשווק את הקוגה במחיר תחרותי יחסית (אך עדיין גבוה ממחיר הבסיס של המתחרים).