אחרי תווית ה-GTI לדגמי הבנזין הספורטיביים של פולקסווגן, תווית GTD לדגמי הדיזל הספורטיביים ותווית ה- GTE לדגמי הפלאג-אין, פולקסווגן מציגה תווית חדשה אשר תשמש את הדגמים החשמליים הספורטיביים שלה, GTX.
כבר בסוף החודש (28.04) נפגוש את הדגם הראשון שיישא את התווית החדשה, מדובר בפולקסווגן ID4 GTX שהוא גרסה ספורטיבית לקרוסאובר החשמלי ID4. פולקסווגן ID4 GTX תצויד במערכת הנעה עם שני מנועים חשמליים בהספק כולל של 306 כ"ס וזה אמור להספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של כ-6.5 שניות. לא בדיוק ספורטיבי, במיוחד לא כאשר לוקחים בחשבון שמדובר ברכב במשקל של כ-2.0 טון.
כל דגמי GTX יצוידו במערכת הנעה חשמלית עם שני מנועים חשמליים להנעה כפולה לצד עיצוב ספורטיבי יותר וכיול ספורטיב וחד יותר של המתלים וההיגוי.
קבוצת פולקסווגן השקיעה עשרות רבות של מיליארדי אירו במעבר של הקבוצה להנעה חשמלית והצגת דגמי GTX היא חלק בלתי נפרד מהתוכנית הגדולה של המותג להשיק עשרות רכבים חשמליים בשנים הקרובות. לפולקסווגן כבר יש כיום 3 דגמים חשמליים יעודיים, לאודי יש כבר חמישה, לסקודה אחד ובקרוב גם לסיאט יהיה דגם אחד וזו רק ההתחלה כי אודי תחשוף השנה עוד שני דגמים חשמליים, כולל A6 e-tron, פולקסווגן תחשוף השנה את ה- ID5 כגרסת קופה ל-ID4 ובשנה הבאה היא תחשוף גם שתי מכוניות חשמליות קטנות המקבילות לפולו ולאפ. התחזית של פולקסווגן היא שעד לסוף העשור הנוכחי כ-55% מכל הרכבים שהיא תמכור יהיו חשמליים, מדובר על מעל ל-5 מיליון רכבים בשנה.