פולקסווגן הכריזה על קריאה לשרות בסין ל-384,181 רכבים המצוידים בתיבת DSG שבעה הילוכים.
קבוצת פולקסווגן בסין תיקרא למוסך לבעליהן של 384,181 רכבים מתוצרתה לצורך תיקון תיבת ה-DSG כפולת המצמדים, בגרסת שבעה הילוכים. הריקול יחל מה-2 לאפריל והוא יכלול 21 דגמים כולל דגמים כגון גולף, מגטאון (פאסאט הסינית) ואודי A3, שלא מיוצרת בסין. כך לפי הודעה באתר משרד המנהל הכללי של הפיקוח על איכות המוצרים בסין.
לפני כשנה, לאחר הוראה ישירה של אותו משרד פיקוח עקב תלונות רבות של צרכנים בסין על איבוד כוח תוך כדי נסיעה עקב תפקוד לקוי של תיבת ה-DSG, האריכה פולקסווגן את האחריות על התיבה משנתיים ל-10 שנים או 160,000 ק"מ, בסין (בישראל, הוארכה האחריות בתחילת השנה ל-5 שנים או 150,000 ק"מ, המוקדם מביניהם). מאז ביצע המשרד איסוף מידע על כ-10,000 רכבים המצוידים באותה התיבה ולדעת המשרד, הליקוי נחשב לליקוי בטיחותי שהמשמעות שלו היא ריקול, עליו הכריז המשרד ב-16 למרץ.
בשבוע שעבר, ביצעה הטלוויזיה המרכזית של סין (CCTV), כתבת תחקיר על תיבת ה-DSG בו הואשמה התיבה בכך שהיא גורמת לרכב להאיץ ולהאט בזמן נהיגה מבלי שהנהג שינה את מידת הליחצה שלו על דוושת הגז. פולקסווגן הגיבה לתוכנית ואמרה: "במקרים מאוד מסוימים, כשל בתפקוד האלקטרוני של התיבה או חוסר בלחץ שמן ברכיב המכטרוניקס בתיבה, עלול לגרום להפרעה בהעברת הכוח". פולקסווגן הוסיפה ואמרה "מערכות הרכב החשובות ביותר, כגון ההיגוי והבלמים, ביחד עם מערכות קשורות נוספות לא יושפעו כלל".
לפי הערכות בענף הרכב, עלות הריקול לקבוצת פולקסווגן עומדת על לפחות 600 מיליון דולר. לקבוצת פולקסווגן שני מיזמים משותפים בסין, אחד עם SIAC (היצרנית של MG) והשני עם קבוצת FAW. באמצעות שני המיזמים, מכרה קבוצת פולקסווגן בשנה שעברה כ-2.8 מיליון מכוניות בסין, היצרן השני בגודלו בסין לאחר GM.
הערה: יש לציין שתיבת ה-DSG שבעה הילוכים המשווקת בסין מיוצרת בסין לשוק הסיני בלבד. בשוק הישראלי ובשאר העולם לא תוארה תופעה הדומה לזו המוזכרת בכתבה.
מקור: בלומברג