פולקסווגן פותחת רשמית חטיבת ביצועים בשם R שתייצר ליין מלא של רכבי פולקסווגן עם הסימול R.
חטיבת ה-R החדשה (או ישנה ) תהיה עצמאית ותבנה על בסיס הדגמים הקיימים רכבי ביצועים מתקדמים עם שינויים לא רק במנוע ובמתלים אלא גם חיצונית ופנימית. מה יהיה העתיד על גולף GTI למשל? לא ברור. כיום בנמצא כבר יש את הגולף-R ואת השירוקו-R וכן את הפאסאט CC-R.
הגולף-R20 עם מנוע 2.0 ליטר TSI עם הספק של 265 כ"ס, הנעה כפולה 4MOTION ותיבת 6 הילוכים DSG או ידנית לבחירה. הביצועים בהתאם עם 5.5 שניות 0-100 קמ"ש (5.7 ידנית) ומהירות מירבית של 250 קמ"ש.
השירוקו-R מציע את אותה הקונפיגורצית מנוע ותיבת הילוכים כמו הגולף R20 אך רק עם הנעה קדמית וכפיצוי תקבל את מערכת ה-XDS (דיפרנציאל מוגבל החלקה אלקטרוני) שנמצאת גם ב-GTI. הביצועים קצת פחות מהירים עם 5.8 שניות(DSG) ו6.0 שניות לידנית במיאוץ 0-100 קמ"ש. הגולף-R גם יקרה במקצת מהשירוקו. בהמשך צפויה כנראה ג'טה-R שתהה מבוססת על הפולקסווגן קופה קונספט שהוצגה בתערוכת דיטרויט 2010.