פולקסווגן לוקחת את הפאסאט החדשה (B8) צעד נוסף לעבר שוק היוקרה עם עיצוב חדש ומוחצן מבעבר, מנועים יעילים וחסכוניים ותא נוסעים יוקרתי ומרווח מבעבר.
פולקסווגן חושפת היום (יום ה') לראשונה את הפאסאט 2015 החדשה, דור שמיני למשפחתית הגדולה והמצליחה של פולקסווגן ממנה נמכרו מאז שנת 1972 כ-22 מיליון יחידות.
הפאסאט שמאז ומתמיד (במיוחד מהדור החמישי) הייתה אמת המידה בסגמנט המשפחתיות הגדולות ותמיד חצי קומה מעליו בכל הקשור לאיכות ויוקרה, לוקחת את זה צעד קדימה נוסף בדור השמיני (B8) מתוך כוונה להתחרות גם בגרסאות הבסיס של מרצדס C קלאס ו-ב.מ.וו סדרה 3 ולא רק מול רכבים כגון פורד מונדיאו או אופל אינסיגניה שכן את התפקיד הזה ממלאת בקבוצת פולקסווגן, ובהצלחה רבה, הסופרב של סקודה.
בניגוד לדור הקודם (B7) שהיה רק מתיחת פנים מקיפה לדור שקדם לו, הפאסאט B8 היא מכונית חדשה לחלוטין. היא מתבססת על פלטפורמת MQB המודולרית החדשה של קבוצת פולקסווגן המשרתת גם את הגולף למשל, היא קלה יותר בכ-85 ק"ג מהדגם היוצא כאשר הדגם הקל ביותר עם מנוע 1.4TSI רושם משקל של 1,312 ק"ג בלבד - מרשים למכונית גדולה שכזו, היא חסכונית יותר מהדור היוצא בכ-20% וגם מרווחת ממנו.
עם אורך של 4,768 מ"מ, רוחב של 1,832 מ"מ, גובה של 1,456 מ"מ, הפאסאט 2015 החדשה קצרה ב-2 מ"מ, רחבה ב-12 מ"מ ונמוכה ב-6 מ"מ לעומת הדגם היוצא. באמצעות הארכת בסיס הגלגלים ב-79 מ"מ לכדי 2,791 מ"מ, פולקסווגן טיפלה בנקודת החולשה של הדגם היוצא - המרווח לנוסעים מאחור ששופר משמעותית בדגם החדש עם תוספת של 33 מ"מ לאורך תא הנוסעים שכולה הוקדשה לרווחת נוסעים מאחור. לא רק לנוסעים יש יותר מקום, נפח תא המטען בגרסת הסדאן גדל ב-21 ליטר לכדי 586 ליטר ובגרסת הסטיישן (וריאנט), נפח תא המטען גדל ב-47 ליטר לכדי 650 ליטר ועם קיפול המושבים מאחור, מתקבל נפח של 1,780 ליטר.
העיצוב החיצוני, כרגיל אצל קבוצת פולקסוגן, הוא אבולוציה לדגם היוצא אך אין ספק שהעיצוב החדש מוחצן ודינמי יותר ובעל נוכחות רבה יותר לעומת העיצוב הנחבא אל הכלים של הדגם היוצא. תא הנוסעים של הפאסאט החדשה בעל עיצוב קלאסי של פולקסווגן והאלמנטים העיצוביים הבולטים ביותר אלו פתחי המיזוג הקדמיים המשולבים בפס הקישוט לרוחב הדשבורד, תאורת אווירה יוקרתית בשלושה צבעים וכיאה למכונית ששואפת לאוויר פסגות, שעון מחוגים מעטר את מרכז הדשברוד. שאר האבזור הסטנדרטי בדגם מוכר לנו מהגולף החדשה, כך נמצא למשל את אותו גלגל הגה, אותה מערכת בקרת אקלים, אותה ידית הילוכים וכו'.
הפאסאט החדשה תוצע עם לוח המחוונים הרגיל של פולקסווגן המוכר מהגולף למשל ומסך מרכזי של "6.5 עבור מערכת המולטימדיה ("8 אופציה), אך כאופציה הרוכשים יוכלו לבחור בלוח מחוונים דיגיטלי לחלוטין המבוסס על מסך "12.3 אשר ניקרא בפולקסווגן Active Info Display, בשילוב עם מסך "8 מרכזי כסטנדרט. חידוש נוסף בפאסאט הוא תצוגה עילית מתקדמת המקרינה על השמשה ובקו הראיה של הנהג נתונים כגון מהירות הנסיעה, הוראות הכוונה של מערכת הניווט או תמרורי אזהרה שבדרך. מערכת המולטימדיה של הפאסאט היא מהדור החדש (MIB) וכוללת קישוריות מלאה יחד עם פונקציית שיקוף - Mirror Link. מערכת המולטימדיה מוצעת בשלושה גדלים "5, "6.5 ו-"8.
פאסאט החדשה - מנועים חדשים וחסכוניים יותר:
הפאסאט החדשה תוצע עם מגוון רחב של מנועי בנזין ודיזל בהספקים של בין 120-280 כ"ס, כולם בתקו אירו 6 ועם מערכת עצור/סע ומערכת בלימה רגנרטיבית. לפי פולקסווגן, הפאסאט החשה חסכונית בכ-20% מהדגם היוצא. המנועים משודכים לתיבת 6 הילוכים ידנית או לתיבת 7 או 6 הילוכים כפולת מצדים DSG. חלק מהדגמים מוצעים עם הנעה כפולה 4Motion.
בתחום מנועי הבנזין, מנוע הבסיס שישרת את הדגם הוא מנוע 1.4 ליטר טורבו (TSI) בהספק של 150 כ"ס בין 5,000-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 25.5 קג"מ בין 1,500-3,000 סל"ד. עם תיבת 6 הילוכים ידנית מנוע זה מספק ביצועים של 8.4 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 220 קמ"ש. מנוע זה כולל את מערכת ACT המאפשרת למנוע לפעול על שני צילינדרים בלבד לטובת חיסכון בדלק וזו עומדת בדגם על 20.4 ק"מ לליטר. מנועים נוספים הם 1.8TSI עם 180 כ"ס ו-2.0TSI עם 220 כ"ס או 280 כ"ס.
מנועי הדיזל בדגם כוללים שלושה מנועי 2.0 ליטר (TDI) בהספקים של 150 כ"ס, 190 כ"ס ו-240 כ"ס בגרסת הטווין-טורבו החדשה שהוצגה לא מזמן. גרסת הדיזל החזקה שתוצע עם הנעה כפולה ותיבת DSG-7 בלבד, מציעה מומנט מרבי של 51 קג"מ החל מ-1,750 סל"ד, 6.1 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 240 קמ"ש, כל זאת עם אפשרות לצריכת דלק משולבת של 18.9 ק"מ לליטר. לאחר השקת הדגם, פולקסווגן תוסיף להיצע מנועי הדיזל גם גרסאות זולות וחסכוניות יותר שיצוידו במנוע 1.6TDI.
בהמשך, פולקסווגן מתכננת להציע את הפאסאט גם בגרסה היברידית נטענת (פלאג-אין). גרסה זו משלבת בין מנוע 1.4TSI בהספק של 154 כ"ס לבין מנוע חשמלי בהספק של 107 כ"ס וסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 9.9kWh. ההספק הכולל של המערכת עומד על 211 כ"ס וטווח הנסיעה החשמלי יעמוד על 50 ק"מ.
פאסאט החדשה - שלל מערכות נוחות ובטיחות מתקדמות:
כיאה למכונית עם שאיפות לחדור לשוק היוקרה, פולקסווגן ציידה את הפאסאט החדשה בשלל מערכות נוחות ובטיחות מתקדמות. כך למשל מערך מצלמות סביב הרכב יספק לנהג מבט 360 מעלות סביב הרכב, מערכת החנייה האוטו' Park Assist המותקנת בדגם היא מהדור החדש ומאפשרת חניה חצי-אוטו' בניצב או במקביל. בחנייה במקביל למדרכה, המערכת גם מסייעת ביציאה מהחניה ובחניה בניצב, היא מסוגלת לחנות גם בכניסה עם הפנים למדרכה.
מערכות נוספות בהן מצוידת הפאסאט החדשה כסטנדרט או כאופציה הן: תאורת LED ראשית, מערכת התראה על תנועה חוצה מאחור, מערכת התראה על עצמים באזורים מתים, מערכת סיוע לשמירה על נתיב הנסיעה, מערכת בלימה אוטו' עם זיהוי הולכי רגל, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת סיוע לנסיעה בפקקי תנועה המאיצה/עוצרת את הרכב בהתאם לתנועה, מערכת חירום העוצרת את הרכב כאשר היא מזהה שהנהג פצוע או לא מסוגל להגיב ועוד ועוד.
פנקס ההזמנות לפאסאט החדשה יפתח כבר בשבוע הבא עבור השוק הגרמני, שם מחירי הדגם גובהים במקצת לעומת הדגם היוצא: החל מ-25,875 אירו לדגם הסדאן ו-25,950 לדגם הסטיישן. לשאר אירופה ולישראל הדגם יגיע רק בסוף 2014/תחילת 2015.