פולקסווגן חגגה אתמול בוולפסברג את הגולף ה-30 מיליון שירדה מפס הייצור 39 שנים מאז הדור הראשון.
המכונית השלישית הכי נמכרת בעולם, פולקסווגן גולף, חגגה השבוע בבסיס האם בוולפסברג את המכונית השלושים מיליון מהדגם שיורדת מפס הייצור, 39 שנים לאחר שפולקסווגן הציגה את הדור הראשון של הדגם ב-1974. הדגמים במקום השני והראשון, דרך אגב, הם פורד סדרה F וטויוטה קורולה בהתאמה.
הדור הראשון של הגולף, החליף למעשה את החיפושית המפורסמת והיה מהפכני לעומת אותה חיפושית עם מעבר להנעה קדמית במקום אחורית, מנוע מקורר מים ולא אוויר וכמובן החדש והמודרני לזמנו במקום זה העגלגל (הקונספט לגולף דור ראשון עוצב ע"י ג'ורג'יו גוג'רו האיטלקי), עיצוב המלווה את הדגם עד היום.
שנתיים לאחר שהוצג הדור הראשון של הגולף, פולקסווגן הציגה את הגולף GTI. פיתוח הדגם כלל לא היה חלק פורטפוליו הדגמים של העתידי של פולקסווגן, אך מה שהחל כפרויקט צדדי ביוזמה של מספר מהנדסים, הפך עם הצגתו לאייקון מוטורי בדיוק כמו הגולף הרגילה. אמנם כוכבה של הגולף GTI דעך במידה מסוימת עם השנים, אך היא עדיין המכונית הספורטיבית-עממית המשלבת בצורה המשכנעת ביותר בין איכות חיים גבוה ומידה של פרקטיקה נדרשת ביום יום יחד עם הנאה מנהיגה ברגעים שמתחשק.
הגולף מפורסמת באיכותה הכוללת ובמיוחד באיכותו של תא הנוסעים המספק "ניחוח פרימיום" ברכב עממי. המסורת הזה שנמשכת עד היום (דור שביעי), החלה עם הדור השלישי של הגולף (1991-1997) – פשוט בעיצובו כמו בכל דגמי הגולף אך מוצק ואיכותי ומורכב מחומרים המכרים מסגמנטים גבוהים יותר.
מאז הדור הראשון, הגולף משווקת בשלוש תצורות: 5 דלתות, 3 דלתות וקבריולט, זאת למרות שכ-95% ממכירות הדגם הם של גרסת החמש דלתות האצ'בק.