סקודה מסירה את הלוט מעל הפאביה מונטה קרלו החדשה לשנת 2022, מהדורת לייף סטייל ספורטיבית לדור הרביעי והחדש של הפאביה המהווה מהדורת מחווה להיסטוריה הארוכה של סקודה בראלי מונטה קרלו.
את גרסאות המונטה קרלו לפאביה סקודה החלה להציג בשנת 2011 ומאז ועד היום גרסאות אלו מתאפיינות במראה ספורטיבי יותר ובשילב צבעים של אדום ושחור. את המראה הספורטיבי משלימים חישוקי "16 או "17 בעיצווב ייחודי לגרסה זו.
האווירה הספורטיבית ממשיכה אל חלל תא הנוסעים שגם בו נמצאת את השילוב של צבע שחור, שכאן לוקח את התפקיד הראשי, עם פסי קישוט בצבע אדום לאורך הדשבורד וסביב ידיות הדלתות ומסגרת מוט ההילוכים. בנוסף נמצא גימור דמוי קרבון לאורך הדשבורד, את גלגל ההגה ספורטיבי של סקודה עם שלושה חישורים ומושבי ספורט עם משענת ראש אינטגרלית.
בניגוד לעבר, הפעם ניתן לקבל את הפאביה מונטה קרלו עם כל המנועים של הגרסה הרגילה, כלומר החל ממנוע אטמוספרי 1.0MPI עם 80 כ"ס ועד למנוע 1.5TSI הבכיר עם 150 כ"ס. בדגם הבכיר עם 150 כ"ס ו-25.5 קג"מ ותיבת DSG כסטנדרט נתון התאוצה עומד על 0-100 קמ"ש של 8.0 שניות, המהירות מרבית על 225 קמ"ש וצריכת הדלק המשולבת על 17.8 ק"מ לליטר. את מנוע ה-1.0TSI עם 110 כ"ס ו-20.4 קג"מ ניתן לקבל עם תיבת 6 הילוכים ידנית או 7 הילוכים DSG, לדגם זה נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.9 שניות, מהירות מרבית של 205 קמ"ש וצריכת דלק משולבת של 18.5 ק"מ לליטר (ידני: 10.0 שניות, 205 קמ"ש ו-20.4 ק"מ לליטר). שאר המנועים משודכים לתיבת 5 הילוכים ידנית בלבד.
את הפאביה מונטה קרלו, גם כאן בניגוד לעבר, ניתן לקבל בשלוש רמות גימור שונות - אקטיב, אמבישן וסטייל - ויחד עם המבחר הגדול יותר של המנועים יש סיכוי שהפעם נפגוש בפאביה מונטה קרלו גם כאן בישראל. ברמת הגימור הבכירה סטייל נוכל למצוא מולטמדיה "9.2 עם עדכוני OTA, חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, שירותי רשת וחיבור מרחוק לרכב, תפעול קולי, זיהוי מחוות ידיים, 5 שקעי USB טייפ C כולל אחד על המראה המרכזית לחיבור מצלמת דרך, לוח מחוונים דיגיטלי מלא, בקרת שיוט אדפטיבית 0-210 קמ"ש עם שמירה על מרכז הנתיב, ניטור שטח מת עד 70 מטר מאחורי הרכב, חיישנים על גלגל ההגה לזיהוי אחיזה ובקרת ערנות, מערכת חניה אוטומטית, עד 9 כריות אוויר, בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי ועוד.