האוקטביה קומבי 4X4 היא גרסת הנעה כפולה מוגבהת לאוקטביה סטיישן המשווקת בעיקר במדינות הסקנדינביות.
לפני מספר חודשים, סקודה חשפה את האוקטביה 2013 החדשה (עוד מספר חודשים בישראל) בגרסת הסדאן-האצ'בק והסטיישן. כעת מציגה החברה את גרסת ה-4X4 לאוקטביה סטיישן (קומבי) החדשה.
מתוך מכירות של 124,500 יחידות מדגם הסטיישן בשנה שעברה, גרסת ההנעה הכפולה של הדגם הייתה אחראית ל-20% מסך המכירות כאשר רוב המכירות באופן טבעי היו במדינות הסקנדינביות המושלגות במשך מספר חודשים בשנה.
האוקטביה קומבי 4X4 מצוידת בדור החמישי של דיפרנציאל האלדקס המעביר את הכוח אל הציר האחורי רק במידת הצורך כך שרוב הזמן ההנעה היא קדמית בלבד לטובת צריכת דלק חסכונית יותר (14% חסכונית יותר לעומת הדגם המוחלף). בנוסף לכך הדגם מצויד כסטנדרט בדיפרנציאל קדמי מוגבל החלקה אלקטרוני EDL לשיפור האחיזה בסיבובים/מניעת הסחרור של אחד הגלגלים הקדמיים.
אוקטביה קומבי 4X4 נבדלת מגרסת הסטיישן הרגילה במרווח הגחון הגדול יותר במספר ס"מ. שאר המידות זהות לגרסה הרגילה עם אורך של 4,659 מ"מ, רוחב של 1,814 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,686 מ"מ. גם נפח תא המטען זהה ועומד על 610 ליטר שגדל כם קיפול המושבים ל-1,740 ליטר.
הדגם יוצע עם 3 מנועים בלבד: 1.8TSI עם 180 כ"ס; 7.5 שניות 0-100 קמ”ש וצריכת דלק של 14.9 ק”מ לליטר, 1.6TDI עם 105 כ"ס המציע צריכת דלק של 22.2 ק"מ לליטר ו-2.0 TDI שיוצע עם תיבה ידנית או DSG ומציע צריכת דלק של 20.4 ק"מ לליטר.
לישראל? במילה אחת, לא, מדובר בדגם יקר למדי אך גרסת הסטיישן הרגילה של האוקטביה החדשה כמובן שתשווק בישראל.
2013 אוקטביה קומבי 4X4:
2013 אוקטביה קומבי: