סיאט חושפת היום (ד') רשמית את גרסת הקופרה ללאון החדשה. הלאון קופרה 2014 תוצע בתחילה בשתי תצורות מרכב, 5 דלתות או 3 דלתות SC, בהמשך היא תוצע גם בתצורת הסטיישן ST של הלאון - שימושיות וביצועים.
סיאט מציידת את הלאון קופרה במנוע 2.0 ליטר TSI בשתי גרסאות הספק: 265 כ"ס בגרסת הקופרה ו-280 כ"ס בגרסת קופרה 280. הלאון SC קפה תוצע בשתי הגרסאות ואילו גרסת ההאצ'בק 5 דלתות תוצע בגרסת קופרה 280 בלבד. הקופרה 280 מציעה 40 כ"ס יותר מהדגם היוצא והיא חזקה יותר מרוב המתחרות שלה כגון המגאן ספורט עם 265 כ"ס, פוקוס ST עם 250 כ"ס או גולף GTI עם 220-230 כ"ס.
בשתי גרסאות ההספק, המנוע מייצר מומנט מרבי של 35.67 קג"מ המתקבל בין 1,750-5,300 סל"ד. סיאט מציעה את הלאון קופרה החדשה עם תיבת 6 הילוכים ידנית או תיבת 6 הילוכים כפולת מצמדים DSG כאופציה. ביצועים: דגמי הקופרה 280 יסיימו את המיאוץ הקלאסי 0-100 קמ"ש ב-5.7 שניות עם תיבת DSG או ב-5.8 שניות עם תיבה ידנית. דגם הקופרה SC המוחלש רושם זמן של 5.9 שניות עם תיבה ידנית בלבד. המהירות המרבית בכל הגרסאות עומדת על 250 קמ"ש וצריכת הדלק עומדת על 15.6 ק"מ לליטר.
בכדי להצליח להוריד את הכוח הזה אל הכביש ביעילות דרך הגלגלים הקדמיים, כל גרסאות הקופרה מצוידות בדיפרנציאל מוגבל החלקה מכני עם נעילה המאפשרת העברת 100% מהמומנט לאחד הגלגלים. מערכת ההיגוי בלאון קופרה היא בעלת יחס משתנה – פרוגרסיבי, המתלה הקדמי הוא מסוג מקפרסון והאחורי מסוג רב חיבורי. את מערכת בקרת היציבות ניתן לנתק לחלוטין ומערכת בולמים אדפטיבית DCC מאפשרת מספר מצבי נהיגה כולל מצב "קופרה" המקשיח משמעותית את הבולמים. למרות שהלאון החדשה קלה יותר מזו היוצאת, גרסת הקופרה 280 כבדה יותר ב-55 ק"ג מהדגם היוצא.
הקופרה זוכה במספר אביזרי עיצוב חיצוניים המבדילים אותה מהדגם הרגיל, כולל כונס אוויר קדמי מוגדל, פגוש אחורי עם תחתית דמוית דיפיוזר, חישוקי "18 וצמד יציאות מפלט אובליות. גרסת הקופרה 280 נבדלת מזו החלשה יותר בחישוקי "19 ובחבילה אווירודינמית עם ספוילר אחורי מוגדל.