מבט קצר אחד בלמבורגיני הורקאן STO החדשה ולא תתקשו להבחין כי המכונית הזו נולדה לחיות בעיקר על המסלול. הוראקן STO היא יורשת להורקאן פרפומנטה היוצאת והיא הדבר הקרוב ביותר שלקוחות למבורגיני יוכלו לרכוש בכדי להרגיש כמו במכונית המירוץ הורקאן SUPER TROFEO EVO אך בגרסה חוקית לכביש.
המנוע של הדגם הוא המנוע המוכר משאר דגמי הורקאן, מנוע 5.2 ליטר V10 אטמוספרי בהספק מרבי של 640 כ"ס ב-8,000 סל"ד ומומנט מרבי של 57.6 קג"מ, שזה אמנם קצת פחות ממה שנמצא בהורקאן EVO החדשה לה מומנט מרבי של 61.2 קג"מ אך עם משקל של 1337 ק"מ, הורקאן STO קלה יותר 83 ק"ג.
כל הכוח הזה עובר לציר האחורי בלבד דרך תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים ומתורגם לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 3.0 שניות ולמהירות מרבית של 310 קמ"ש.
כל העזרים האווירודינמיים שהוטמעו בדגם מאפשרים להורקאן STO להשיג כוח הצמדה גדול יותר ב-53% מזה של ה- הורקאן פרפורמנטה - עד 450 ק"מ במהירות של 280 קמ"ש. חל' מהפחתת המשקל בדגם הושגה באמצעות שימוש נרחב יותר בקרבון עבור חלקי המרכב החיצוניים כך שכעת 75% מחלקי ההמרכב עשויים מקרבון.
הדגם כולל בנוסף מערכת בלימה משופרת עם צלחות קרמיות ברמבו CCM-R, מפסק סרנים רחב יותר, חישוקי מגנזיום אמיתיים ואולטרה קלים, היגוי חד יותר, גם בזכות מערכת היגוי לגלגלים האחוריים, העברות הילוכים מהירות יותר, תגובות מנוע חדות יותר, מתלים בכיול המתאים למסלול ועוד.
לבורר מצבי הנהיגה (ANIMA)יש כעת 3 מצבי נהיגה חדשים, מצב STO לנהיגת כביש, מצב Trofeo לנהיגת מסלול טהורה ומצב Pioggia לנהיגה בגשם. בתא הנוסעים המיוחד של הדגם נמצא לוח מחוונים דיגיטלי עם גרפיקה ייחודית לדגם כמו זו שנמצא ברכבי מרוץ של למבורגיני יחד עם מערכת טלמטרייה מלאה לסקירת ביצועי הרכב והנהג.
כמה יעלה לכם התענוג הזה? כמיליון שקל, לפני תוספות, באירופה.