הונדה מיצובישי ניסאן איחוד
האיחוד היפני.
הונדה מיצובישי ניסאן איחוד
האיחוד היפני.

עד לאחרונה היו שמועות על שיחות לאיחוד בין הונדה לניסאן אך כעת זה רשמי כאשר שתי החברות חושפות כי חתמו לפני מספר חודשים על מזכר הבנות להקמת חברת אחזקות משותפת. במקביל, שתי החברות חתמו לאחרונה גם עם מיצובישי  על מזכר הבנות  במסגרתו החברות יבחנו את אפשרויות שיתופי הפעולה עם מיצובישי ואם זה יצא לפעול, גם מיצובישי תיקח חלק בחברת האחזקות. 

 

לשם התזכורת, ניסאן מחזיקה במניות רוב במיצובישי לאחר שזו ניצלה את הקשיים הכלכליים אליהם נקלע מיצובישי (2016) בשל חקירה של הרשויות ביפן בנושא של רמאות בבדיקות זיהום אוויר. ניסאן צירפה את מיצובישי לברית של רנו-ניסאן ובשנת 2018 לברית הזו היו תוכניות גדולות עבור שלושת המותגים, תוכניות שיושמו בסוף רק בחלקן הקטן בשל מאז פרשת המעצר ביפן (2018) של קרלוס גוהן, מי שהיה אז המנכ"ל הכל יכול של הברית רנו-ניסאן. גוהן, אשר חמק ממעצר בית וברח ללבנון וכיום הוא מבוקש בצרפת ויפן על שחיתות תאגידית ועבירה על חוקי ניירות ערך. 

 

מה יצא בפועל מהשיחות לשיתוף פעולה? את זה נלמד בחודשים הבאים כאשר הכוונה היא להשלים את כל מהלך האיחוד של החברות תחת חברת אחזקות אחת עד לשנת 2026. מה שברור הוא שכמו בכל איחוד מסוג זה, כדוגמת קבוצת פולקסווגן, המטרה היא הוזלת עלויות פיתוח באמצעות שימוש בפלטפורמה משותפת, טכנולוגיה וכמובן שגם ביחידות הנעה משותפות - החל ממנועי בנזין, יחידות הנעה היברידיות ופלאג-אין ועד להנעה חשמלית ופיתוח סוללות. 

 

העשורים הבאים הם אתגר לא קטן לכל היצרנים מיפן. אלו יצרנים שהפעילות שלהם היא בשווקים עם צרכים מנוגדים לחלוטין, בין אם זה השוק המזרח אסייתי שם עדיין לא חולמים על מעבר להנעה חשמלית, שוק הבית היפני שחלום על מימן, שוק אירופאי שרוצה חשמל אך עדיין צריך מנועי בנזין והנעה היברידית לפחות לעוד 15-20 שנה ויש כמובן גם את השוק האמריקאי שכרגע צריך בנזין והיברידי והנעה חשמלית תהיה משמעותית בו יותר לקראת סוף העשור הנוכחי. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.