כאשר מרצדס AMG הציגה אשתקד את ה- SL החדשה היא הציגה את הדגם עם מנועי V8 בלבד, כעת החברה מוסיפה דגם כניסה חדש, AMG SL 43, עם מנוע ארבעה צילינדרים ייחודי שהוא הראשון בעולם בייצור המוני העושה שימוש במגדש טורבו חשמלי המונע באמצעות גזי הפליטה, טכנולוגיה שנלקחה ישירות מעולם הפורמולה 1 בה מרצדס מתחרה. בניגוד לשאר דגמי SL הבכירים יותר המצוידים בהנעה כפולה 4MATIC, דגם SL 43 החדש מצויד בהנעה אחורית בלבד.
התוצאה היא שמנוע ה-M139 של מרצדס AMG מייצר בדגם הספק מרבי של 381 כ"ס ב-6750 סל"ד ומומנט מרבי של 48.9 קג"מ המתקבל בין 3250-5000 סל"ד. עם תיבת 9 הילוכים אוטומטית (MCT 9G) והנעה אחורית בלבד, לעומת כפולה בדגמי ה- V8, זה מספיק לנתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 4.9 שניות ולמהירות מרבית של 275 קמ"ש. נתון התאוצה מושג באמצעות שימוש בבקרת יציאה מהמקום RACE START.
מנוע M139 הוא אותו מנוע שאנחנו יכולים למצוא בדגם הביצועים A45 אך כאן כאמור נמצא מגדש טורבו חדש בו משולב מנוע חשמלי קטן בגודל של 4 ס"מ בלבד המוזן באמצעות מערכת 48V. המנוע החשמלי אחראי על הגדישה בסל"ד נמוך בו מנוע הבנזין לא מייצר מספיק לחץ גדישה באמצעות גזי הפליטה. מגדש הטורבו החדש מתפקד כמגדש-על ומגדש טורבו ביחידה אחת ומחליף במנועים אחרים שתי יחידות גדישה נפרדות - מדחס חשמלי ומגדש טורבו. בכדי לשמור על פעולה אידיאלית של מגדש הטורבו, הוא מקורר באמצעות מערכת הקירור של המנוע. המנוע מצויד בנוסף בסטרטר/גנרטור RSG, מערכת היברידית קלה 48V המוסיפה בעת הצורך עוד 14 כ"ס להספק המרבי.
בצד הויזואלי דגם הארבעה צילינדרים זכה לעיצוב שונה וקצת פחות אגרסיבי לפגוש הקדמי, גם כי אין לו צורך בכל המצננים של דגמי ה-V8, לסופיות פליטה עגולות במקום מרובעות, לעיצוב שונה לחישוקי ה-"19 של הדגם, אותם ניתן לשדרג לקוטר של "20 או "21.
רוכשים שירצו לשדרג את הדגם יוכלו לבחור בחבילת AMG DYNAMIC PLUS המוסיפה דיפרנציאל מוגבל החלקה אחורי נשלט אלקטרונית, תושבות מנוע אקטיביות, מצב נהיגה "RACE" המחדד עוד יותר את תגובות הרכב, הנמכת מרכב של 10 מ"מ וקליפרים בצהוב AMG.