מרצדס AMG GT, מחליפת ה-SLS שתתחרה בפורשה 911, מציבה בחרטומה מנוע 4.0 ליטר בי-טורבו V8 בהספק של עד 510 כ"ס - מספיק ל-3.8 שניות 0-100 קמ"ש.
לאחר אין ספור קדימונים, מרצדס חושפת את מכונית הספורט קופה החדשה שלה – מרצדס AMG GT, מכונית הספורט השנייה שחטיבת הביצועים של מרצדס מציגה המחליפה למעשה את ה-SLS AMG שיצורה הופסק לאחרונה. מרצדס AMG GT תתחרה ישירות בפורשה 911, במיוחד בגרסאות הטורבו, וכן במקלאן P13 העתידית אודי R8 החדשה שתוצג בקרוב, אסטון מרטין DB9 ועוד.
מרצדס AMG GT היא הראשונה לעשות שימוש במנוע ה-V8 בי-טורבו בנפח 4.0 ליטר החדשה של AMG, מנוע זה ישמש בקרוב גם את ה-C63 AMG החדשה שטרם נחשפה. בגרסת הבסיס למנוע הספק מרבי של 462 כ"ס ב-6,000 סל"ד ומומנט מרבי של 61.1 קג"מ המתקבל בין 1,600-5,000 סל"ד – טווח רחב למדי.
גרסה חזקה יותר של מנוע זו תוצע ב-AMG GT S, עם הספק מרבי של 510 כ"ס ב-6,250 סל"ד (או בין 6,000-6,500 סל"ד עם חבילת דיינמיק פלוס) ומומנט מרבי של 66.2 קג"מ בין 1,750-4,850 סל"ד (1,750-5,000 סל"ד – דיינמיק פלוס).
בשתי הגרסאות הכוח אל הגלגלים האחוריים עובר דרך תיבת 7 הילוכים כפולת מצמדים משודרגת שנלקחה מה-SLS והותקנה מאחור. ביצועים: 4.0 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 304 קמ"ש או 3.8 שניות ו-310 קמ"ש בהתאמה.
מרצדס AMG GT מבוססת על הפלטפורמה של ה-SLS שזכתה לשדרוגים לטובת קשיחות מבנית גבוהה יותר ומשקל מופחת. לדגם אורך של 4,546 מ"מ, רוחב של 1,939 מ"מ, גובה של 1,289 מ"מ ובסיס גלגלים "קצר מ-2.68 מטר של ה-SLS". חלוקת המשקל בדגם עומדת על 47/53 אחוז לטובת הציר האחורי. על המאזניים רושמת ה-AMG GT משקל בסיס של 1540 ק"ג (עם נוזלים, ללא נהג).
גרסת ה-GT S, מקבלת דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה נשלט אלקטרונית (לא מבוסס בלמים) במקום מכני "פשוט" בגרסה הרגילה. בנוסף לכך היא מצוידת במערכת בולמים אדפטיביים AMG RIDE CONTROL, צלחות בילום גדולות יותר וגלגלים גדולים יותר: 265/35R19 מלפנים ו-295/30R20 מאחור. כאופציה ניתן להוסיף את חבילת AMG Dynamic Plus שמעבר לתכנת ניהול שונה למנוע כוללת בנוסף גם תושבות מנוע ותיבת הילוכים אקטיביות.
ניתן לומר שמרצדס AMG GT מסמלת למעשה את סוף הרומן של מרצדס עם סגמנט מכוניות העל, בו היא לא זכתה להצלחה של ממש, ומה שהחל לפני כעשור עם המקלארן-מרצדס SLR האולטרה יקרה והמשיך לפני כחמש שנים למרצדס SLS AMG המאוד יקרה, מסתיים במכונית ספורט GT שהיא "רק יקרה”. במצלצלים, אם ה-SLS AMG תומחרה בישראל ב-2.2 מיליון שקל, תמחורה של ה-AMG GT צפוי להיות באזור ה-1.5 מיליון שקל.