מרצדס AMG ONE
מרצדס AMG ONE.
מרצדס AMG ONE
מרצדס AMG ONE.

בראשון ביוני 1967 הונחה אבן הפינה להקמת AMG, אז חברת כחברת הנדסה עצמאית שהתמחתה בשיפור הביצועים של דגמי מרצדס וכיום חברת בת בבעלות מלאה של קבוצת מרצדס. 55 אחרי מרצדס-AMG מציינת את התאריך הזה עם הצקת גרסת הייצור של מרצדס AMG ONE, מכונית על קיצונית עם טכנולוגיה היברידית שנלקחה ישירות מרכיבי הפורמולה 1 של מרצדס.  המכונית הזו היא סוג של תצוגת תכלית למערכת ההנעה ההבירידית פלאג-אין E-PERFORMANCE שתשרת את דגמי AMG בשנים הבאות עד למעבר המלאה להנעה חשמלית. 

 

במרכזה של מערכת ההנעה ההיברידית של הדגם, המייצרת הספק כולל של 1,063 כ"ס נמצא מנוע בעירה V6 בנפח של 1.6 ליטר שנלקח ממכונית הפורמולה 1 של מרצדס-AMG. בסיוע של מגדש טורבו חשמלי המנוע הזה מייצר לבדו הספק מרבי של 574 כ"ס ב-9,000 סל"ד וכיאה למנוע פורמולה 1 הקו האדום נמצא גבוה מאוד על 11,000 סל"ד. מגדש הטורבו שמספe אוויר דחוס למנוע הוא מהסוג שנמצא בכל דגמי E-PERFORMANCE, שילוב של מגדש טורבו מכני הפועל על גזי הפליטה עם מנוע חשמלי, בדגם זה מהגדש מייצר לחץ גדישה גבוה של 3.5 באר. 

 

מרצדס AMG ONE
מרצדס AMG ONE.

לפי מרצדס לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 2.9 שניות, 0-200 קמ"ש ב-7.0 שניות, 0-300 קמ"ש ב-15.6 שניות ומהירות מרבית של 352 קמ"ש. מצד שני, הדגם הזה לא מיועד להיות הכי מהיר בקו ישר אלא על המסלול ולכן הוא מצויד גם בשפע של עזרים אווירודינמיים, חלקם אקטיביים, להגדלת כוח ההצמדה במהירויות גבוהות. 

 

מרצדס AMG ONE
מרצדס AMG ONE.

לצד המנוע הזה נמצא לא פחות מארבעה מנועים חשמליים, אחד בהספק של 163 כ"ס הנמצא ביציאה של גל הארכובה, אחד נוסף שגם אחראי על הנעת מגדש הטורבו בהספק של 122 כ"ס ועוד שני מנועים נוספים האחראיים על הנעת הגלגלים הקדמיים בהספק כולל של 326 כ"ס. המנועים החשמליים הקדמיים אחראיים גם על הרגנרציה של אנרגיית הבלימה המסוגלת לאחזר עד 80% מהאנרגיה, מדובר בהספק גבוה ועבורו הותאמה סוללה מיוחדת בקיבלות של 8.4kWh עם מערכת קירור עצמאית של כל תא בנפרד המסוגלת לעמוד בזרמי טעינה גבוהים במיוחד. 

 

הסוללה הזו, הפועלת במתח גבוה של 800V, מאפשרת לדגם נסיעה חשמלית מלאה לטווח של עד 18.1 ק"מ והיא ניתנת לטעינה חיצונית בהספק של עד 3.7kW. סביר להניח כי רוכשי הדגם לא יטרחו להטעין חיצונית את הסוללה ולכן טעינה שלה אפשרית גם בזמן נסיעה או עמידה באמצעות מנוע הבנזין. 

 

מרצדס AMG ONE
מרצדס AMG ONE.

כיאה לרכב על, AMG ONE מבוססת על אמבטיית סיבי פחמן מרכזית ותת שלדה קדמי/אחורי מאלומיניום יחד עם מתלים רב חיבוריים וקוליאובר אופקיים (push-rod) כמו ברכבי פורמולה 1. לבולמים האדפטיביים מספר מצבי כיול ובמצב נהיגה RACE הרכב מונמך ב-37 מ"מ לפנים ו-30 מ"מ לאחור, מצב המיועד לנהיגה על המסלול בלבד. המתלים נשענים על חישוקי "19 מלפנים עם צמיגים במידות של 285/35 ואחוריים בקוטר "20 עם צמיגים במידות של 335/30. על החישוקים מולבשים צמיגי מישלין Pilot Sport Cup 2R M01, צמיגי סמי-סליקס שפותחו במיוחד עבור הדגם. החישוקים פותחו במיוחד עבור הדגם והם כוללים כיסוי קרבון לשיפור זרימת האוויר באזור הצמיגים. רוכשי הדגם יוכלו לשדרג לחישוקי מגנזיום, אמיתיים כמובן, אולטרה קלים 

 

מרצדס AMG ONE
מרצדס AMG ONE.

על הבלימה של הדגם אחראית מערכת בלימה עם צלחות בילום קרמיות וקליפרים בעלי 6 בוכנות מלפנים ו-4 מאחור, גם כאן מדובר בערכת שפותחה במיוחד עבור הדגם בכדי להפחית עד כמה שניתן את המשקל הבלתי נתמך. 

 

מרצדס AMG ONE היא מכונית די גדולה עם אורך של 4756 מ"מ, גובה של 1261 מ"מ, רוחב של 2010 מ"מ ובסיס גלגלים של 2720 מ"מ. המשקל היבש של הדגם עומד על 1695 ק"ג. מרצדס תייצר 275 יחידות מהדגם במחיר התחלתי של 2.75 מיליון דולר. 

תגיות: מרצדס
ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 5

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.