25,527 רכבים חדשים נמסרו בחמשת החודשים הראשונים של השנה לכדי גידול שנתי של 17.4%.
נדמה כי אפילו יבואני הרכב לא חלמו על פתיחת שנה שכזו עם 139,061 רכבים פרטיים חדשים שנמסרו בחמשת החודשים הראשונים של 2016, גידול שנתי של 17.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. חודש מאי האחרון תרם לפי איגוד יבואני הרכב 25,527 רכבים חדשים שעלו על כבישי ישראל .
אם שנת 2015 הייתה שנה חלשה יחסית עבור יונדאי, כלומר ללא גידול משמעותי, הקצאה גדולה יותר השנה של הטוסון החדש יחד עם הגעתה של האלנטרה החדשה אפשרו ליונדאי לרשום גידול של 30% מתחילת השנה לעומת התקופה המקבילה אשתקד, סה"כ 20,080 רכבי יונדאי חדשים שעלו מתחילת השנה על הכביש.
קיה שבמקום השני אמנם פחות צמודה ליונדאי המובילה כפי שהייתה בשנה שעברה, אך עם מסירות של 17,334 רכבים חדשים (ועוד 504 מוניות) וגידול של 19.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אף אחד לא בוכה במסדרונות ההנהלה של טלקאר, יבואנית קיה בישראל. טויוטה במקום השלישי בטבלה עם מסירות של 15,067 רכבים חדשים (ועוד 4 מוניות) רושמת גידול נאה של 10%, אך סקודה, שהתמקמה במקום הרביעי מתחילת השנה, היא זו שרושמת את הגידול המרשים ביותר מבין חמשת המותגים המובילים, מסירות של 10,367 רכבים חדשים (ועוד 612 מוניות) – גידול של 42.2%.
מאזדה במקום החמישי והמכובד, אך עם מסירות של 8,791 רכבים חדשים היא רושמת ירידה של 1.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ובעיקר, היא רחוקה מאוד מהימים בהם הייתה נלחמת על ראשות הטבלה. לא ברור מדוע מתעכב השיווק של מאזדהCX-3 בישראל, אך אין ספק שקרוסאובר עירוני בהיצע הדגמים של המותג היה מסייע רבות לשיפור התוצאות של מאזדה השנה.
מותגים רבים התחזקו השנה באופן משמעותי, רנו עם גידול של 27.8% וזה עד לפני כניסה מלאה של הקאדג'ר החדש, סיטרואן עם גידול של 45.1% ופיג'ו עם גידול 71.4% - תוצאה ישירה של מהלך שיווקי אגרסיבי של המנכ"ל החדש, פולקסווגן עם גידול של 45.1% - בזכות מהפכת המחירים של המנכ"ל החדש ועוד.
מיקום | יצרן | 01-05/16 | מוניות | 1-5/15 | שינוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 20080 | 15447 | 30.0% | |
2 | קיה | 17334 | 504 | 14539 | 19.2% |
3 | טויוטה | 15067 | 4 | 13690 | 10.1% |
4 | סקודה | 10376 | 612 | 7298 | 42.2% |
5 | מאזדה | 8791 | 8934 | -1.6% | |
6 | מיצובישי | 6936 | 6907 | 0.4% | |
7 | ניסאן | 5495 | 5202 | 5.6% | |
8 | סוזוקי | 4838 | 6215 | -22.2% | |
9 | רנו | 4799 | 395 | 3754 | 27.8% |
10 | סיאט | 4301 | 4388 | -2.0% | |
11 | שברולט | 3984 | 3490 | 14.2% | |
12 | סיטרואן | 3883 | 276 | 2676 | 45.1% |
13 | סובארו | 3879 | 3591 | 8.0% | |
14 | פולקסווגן | 3837 | 123 | 2670 | 43.7% |
15 | הונדה | 3129 | 2865 | 9.2% | |
16 | פיג'ו | 3098 | 21 | 1807 | 71.4% |
17 | אופל | 2773 | 24 | 2514 | 10.3% |
18 | אאודי | 2403 | 1929 | 24.6% | |
19 | פיאט | 2265 | 2100 | 7.9% | |
20 | פורד | 2047 | 7 | 1018 | 101.1% |
21 | מרצדס | 2010 | 498 | 1408 | 42.8% |
22 | ב.מ.וו | 1611 | 1402 | 14.9% | |
23 | דאצ'יה | 1570 | 35 | 1029 | 52.6% |
24 | איסוזו | 960 | 652 | 47.2% | |
25 | לקסוס | 743 | 679 | 9.4% | |
26 | וולוו | 666 | 464 | 43.5% | |
27 | ג'יפ | 376 | 371 | 1.3% | |
28 | מיני קופר | 291 | 322 | -9.6% | |
29 | אלפא רומיאו | 263 | 243 | 8.2% | |
30 | סאנגיונג | 244 | 8 | 90 | 171.1% |
31 | אינפיניטי | 213 | 209 | 1.9% | |
32 | לנד רובר | 186 | 79 | 135.4% | |
33 | קאדילאק | 182 | 171 | 6.4% | |
34 | אם.ג'י | 90 | 116 | -22.4% | |
35 | קרייזלר | 89 | 53 | 67.9% | |
36 | סמארט | 76 | 17 | 347.1% | |
37 | יגואר | 57 | 29 | 96.6% | |
38 | פורשה | 41 | 23 | 78.3% | |
39 | אבארט | 31 | 26 | 19.2% | |
40 | מזראטי | 23 | 6 | 283.3% | |
41 | דוד'ג | 8 | 9 | -11.1% | |
42 | אסטון מרטין | 8 | 0 | ||
43 | פרארי | 7 | 0 | ||
44 | סייק | 1 | 0 | ||
45 | גרייט וול | 0 | 3 | ||
46 | ביואיק | 0 | 0 | ||
47 | לנציה | 0 | 2 | ||
48 | איווקו | 0 | 0 | ||
סה"כ | 139061 | 2507 | 118437 | 17.4% |