26,400 רכבים חדשים שנמסרו בחודש יוני האחרון הביאו את שוק הרכב הישראלי לשיא מסירות למחצית של כל הזמנים.
165,461 רכבים חדשים נמסרו במחצית הראשונה של 2016, גידול עצום של 15% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ושיא של כל הזמנים עבור שוק הרכב הישראלי. התחרות המתגברת בשוק, תנאי האשראי המצוינים בשל הריבית האפסית והחשש מרכישת רכב יד שנייה הביאו את שוק הרכב הישראלי לשיא הזה. הנטייה בתקשורת היא לקרוא לזה בועה, אך צריך לזכור שביחס למדינות החברות ב- OECD רמת המינוע בישראל נחשבת לנמוכה – השנה נגיע בישראל לכ-400 כלי רכב לכל 1000 תושבים בעוד הממוצע ב- OECD עומד על כ-600.
עם צי רכבים רענן יותר השנה, יונדאי שוב אוחזת בבטחה בראשות הטבלה עם פתיחת שנה מצוינת – מסירות של 23,714 רכבים חדשים מתחילת השנה שהם גידול של 24.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. קיה ממשיכה למצב עצמה עמוק במקום השני עם מסירות של 20,936 רכבים (ועוד 578 מוניות), גידול של 17.5% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. קיה מחזיקה גם בשני הדגמים הנמכרים בישראל: פיקנטו עם 7,984 מסירות מתחילת השנה והספורטאז' עם מסירות של 7,681 יחידות.
זו מחצית טובה גם לטויוטה המחזיקה במקום השני עם מסירות של 17,226 רכב חדשים, גידול של 6.9% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, אך זו מחצית מרשימה עוד יותר לסקודה שרשמה גידול של 37.6% באמצעות מסירות של 12.121 רכבים חדשים (ועוד 784 מוניות). מאזדה סוגרת את החמישייה הראשונה עם מסירות של 9,894 רכבים חדשים, ירידה של 3.6% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
מבין 20 המותגים הראשונים בטבלה, סיטרואן היא זו שרשמה את הגידול המשמעותי ביותר - 46.8%, פיג'ו שנייה עם גידול של 42.4%, מרצדס שלישית עם 40.5%, סקודה רביעית עם 37.6% ופולקסווגן עם גידול של 37.3%. למעט מספר מותגי ליבה, הטבלה צבוע בירוק ורובה מורכבת מעלייה דו ספרתית. סוזוקי רשמה ירידה משמעותית של כ-24% בשל ריקול שעיכב משמעותית מסירה של מאות יחידות ויותר.
מיקום | יצרן | 1-6.2016 | מוניות | 1-6.2015 | שינוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 23714 | 19061 | 24.4% | |
2 | קיה | 20936 | 578 | 17821 | 17.5% |
3 | טויוטה | 17226 | 6 | 16119 | 6.9% |
4 | סקודה | 12121 | 784 | 8806 | 37.6% |
5 | מאזדה | 9894 | 10265 | -3.6% | |
6 | מיצובישי | 8824 | 9184 | -3.9% | |
7 | ניסאן | 6903 | 6215 | 11.1% | |
8 | סוזוקי | 5938 | 7805 | -23.9% | |
9 | רנו | 5390 | 496 | 4579 | 17.7% |
10 | שברולט | 5172 | 4178 | 23.8% | |
11 | סיאט | 5006 | 5179 | -3.3% | |
12 | פולקסווגן | 4657 | 138 | 3391 | 37.3% |
13 | סיטרואן | 4609 | 332 | 3139 | 46.8% |
14 | סובארו | 4553 | 1 | 4315 | 5.5% |
15 | הונדה | 4042 | 3353 | 20.5% | |
16 | פיג'ו | 3902 | 27 | 2741 | 42.4% |
17 | אופל | 3266 | 33 | 2916 | 12.0% |
18 | אאודי | 2801 | 2204 | 27.1% | |
19 | פיאט | 2765 | 2458 | 12.5% | |
20 | מרצדס | 2411 | 577 | 1716 | 40.5% |
21 | פורד | 2328 | 8 | 1188 | 96.0% |
22 | ב.מ.וו | 1923 | 1604 | 19.9% | |
23 | דאצ'יה | 1713 | 37 | 1327 | 29.1% |
24 | איסוזו | 1146 | 817 | 40.3% | |
25 | לקסוס | 879 | 831 | 5.8% | |
26 | וולוו | 766 | 576 | 33.0% | |
27 | ג'יפ | 482 | 442 | 9.0% | |
28 | מיני קופר | 351 | 374 | -6.1% | |
29 | אלפא רומיאו | 305 | 288 | 5.9% | |
30 | סאנגיונג | 274 | 9 | 117 | 134.2% |
31 | אינפיניטי | 234 | 246 | -4.9% | |
32 | לנד רובר | 217 | 93 | 133.3% | |
33 | קאדילאק | 191 | 205 | -6.8% | |
34 | אם.ג'י | 134 | 144 | -6.9% | |
35 | סמארט | 85 | 20 | 325.0% | |
36 | יגואר | 83 | 33 | 151.5% | |
37 | קרייזלר | 81 | 77 | 5.2% | |
38 | פורשה | 46 | 29 | 58.6% | |
39 | אבארט | 31 | 29 | 6.9% | |
40 | מזראטי | 28 | 6 | 366.7% | |
41 | דוד'ג | 9 | 11 | -18.2% | |
42 | אסטון מרטין | 8 | 0 | ||
43 | פרארי | 7 | 0 | ||
44 | די אס | 7 | |||
45 | סייק | 2 | 0 | ||
46 | איווקו | 1 | 0 | ||
47 | גרייט וול | 0 | 3 | ||
48 | ביואיק | 0 | 0 | ||
49 | לנציה | 0 | 2 | ||
סה"כ | 165461 | 3026 | 143907 | 15.0% |