24,611 רכבים חדשים נמסרו בחודש פברואר 2025, לפי נתוני איגוד יבואני הרכב הישראלי, ירידה של 5.9% לעומת פברואר 2024. מתחילת השנה נמסרו בישראל 71,224 רכבים חדשים, גידול של 12.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. אז כן, ינואר 2025 היה חודש חזק אך עצם העבודה שירדנו 5.9% לעומת פברואר 2024, החודש הרביעי למלחמה, זה נתון די מדאיג.
יונדאי, שמובילה את טבלת המסירות, משפרת תוצאות ורושמת מסירות של 9,251 רכבים חדשים המאפשרים לה לרשם לראשונה מזה חודשים רבים גידול במסירות, של 1.1%. טויוטה עוקפת את קיה ועולה למקום השני בטבלה בזכות מסירות של 7,736 רכבים חדשים מתחילת השנה, גידול מרשים של 38.4%. קיה יורדת עוד קצת ועם מסירות של 6,489 רכבים חדשים היא רושמת ירידה של 13.1%. סקודה ממשיכה את פתיחת השנה מצוינת שלה ועם מסירות של 6,384 רכבים חדשים, גידול של 72%. את החמישייה הראשונה סוגרת צ'רי שגם לה זו פתיחת שנה מצוינת, מסירות של 3975 רכבים חדשים המהווים גידול של 140% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
אי אפשר שלא לציין את ג'אקו שבזכות גרת הפלאג-אין לג'אקו 7 רושמת מסירות של 2,884 רכבים המביאים את המותג למקום השביעי במסירות רכב חדש. גם סיאט, שבמקום השמיני, רושמת פתיחת שנה מוצלחת ועם מסירות של 2631 רכבים חדשים היא רושמת גידול של 131%. לסיאט אין הרבה דגמים אך כל הדגמים שלה מתומחרים בצורה תחרותית במיוחד, אלטרנטיבה איכותית במחיר הוגן. BYD לעומת זאת רושמת ירידה חדה של 50% עם מסירות של 2,578 רכבים חדשים בלבד.
מסירות רכב חשמלי בישראל 2025 |
||
יצרן | מסירות 1-2.2025 | |
---|---|---|
1 | BYD | 2386 |
2 | XPENG | 1592 |
3 | LynkCo | 1075 |
4 | chery | 934 |
5 | ZEEKR | 556 |
6 | Geely | 495 |
7 | MG | 422 |
8 | Hyundai | 419 |
9 | Dongfeng | 406 |
10 | SERES | 334 |
11 | Maxus | 331 |
12 | Volvo | 274 |
13 | leapmotor | 231 |
14 | Smart | 214 |
15 | Deepal | 184 |
16 | JAC | 119 |
17 | BMW | 107 |
18 | Audi | 99 |
19 | Ora | 99 |
20 | Forthing | 84 |
21 | Volkswagen | 71 |
22 | Cupra | 70 |
23 | Skywell | 62 |
24 | Hongqi | 60 |
25 | Voyah | 55 |
26 | NIO | 45 |
27 | Subaru | 41 |
28 | Jeep | 39 |
29 | Porsche | 31 |
30 | Foton | 27 |
31 | EVeasy | 22 |
32 | Genesis | 21 |
33 | Tesla | 17 |
34 | MINI | 17 |
35 | Lexus | 15 |
36 | Peugeot | 14 |
37 | NETA | 11 |
38 | Mercedes_Benz | 9 |
39 | Kia | 8 |
40 | Alfa_Romeo | 8 |
41 | Renault | 1 |
42 | Opel | 1 |
43 | Abarth | 1 |
44 | Cadillac | 1 |
סה"כ | 11,008 | |
46 | נתח שוק | 15.5% |
המסירות הנמוכות יחסית של BYD מובילות אותנו אל שוק הרכב החשמלי בישראל שרושם ירידה חדה של 28% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מתחילת השנה נמסרו רק 11,008 רכבים חשמליים לעומת 15,289 בתקופה המקבילה אשתקד, כך שנתח השוק של החשמליות ירד מ-24% לנתח שוק של 15.5%. זמני? מגמה? נלמד בהמשך השנה.
מסירות רכב חדש בישראל - ינואר - פברואר 2025 |
||||
יצרן | מסירות 1-2.2025 | מסירות 1-2.2024 | שינוי | |
---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 9251 | 9148 | 1.1% |
2 | טויוטה | 7736 | 5589 | 38.4% |
3 | קיה | 6489 | 7467 | -13.1% |
4 | סקודה | 6384 | 3712 | 72.0% |
5 | צ'רי | 3975 | 1654 | 140.3% |
6 | מאזדה | 3564 | 3779 | -5.7% |
7 | ג'אקו | 2884 | 0 | |
8 | סיאט | 2631 | 1137 | 131.4% |
9 | BYD | 2578 | 5290 | -51.3% |
10 | מיצובישי | 2279 | 2952 | -22.8% |
11 | MG | 2237 | 1542 | 45.1% |
12 | סובארו | 1667 | 1120 | 48.8% |
13 | אקספנג | 1592 | 532 | 199.2% |
14 | ניסאן | 1429 | 722 | 97.9% |
15 | סוזוקי | 1306 | 2011 | -35.1% |
16 | סיטרואן | 1125 | 1186 | -5.1% |
17 | LynkCo | 1075 | 238 | 351.7% |
18 | ב.מ.וו | 984 | 716 | 37.4% |
19 | פיג'ו | 980 | 944 | 3.8% |
20 | פולקסווגן | 938 | 984 | -4.7% |
21 | KGM | 684 | 15 | 4460.0% |
22 | דאצ'יה | 623 | 321 | 94.1% |
23 | וולוו | 609 | 359 | 69.6% |
24 | לקסוס | 605 | 409 | 47.9% |
25 | רנו | 601 | 1142 | -47.4% |
26 | קופרה | 556 | 472 | 17.8% |
27 | זיקר | 556 | 383 | 45.2% |
28 | ג'ילי | 495 | 1626 | -69.6% |
29 | אודי | 450 | 654 | -31.2% |
30 | איסוזו | 417 | 487 | -14.4% |
31 | מרצדס | 409 | 855 | -52.2% |
32 | דונגפנג | 406 | 0 | |
33 | סרס | 334 | 641 | -47.9% |
34 | מקסוס | 331 | 79 | 319.0% |
35 | שברולט | 297 | 841 | -64.7% |
36 | פיאט | 238 | 290 | -17.9% |
37 | ליפמוטור | 231 | 31 | 645.2% |
38 | ג'יפ | 215 | 208 | 3.4% |
39 | סמארט | 214 | 272 | -21.3% |
40 | אופל | 205 | 246 | -16.7% |
41 | דיפאל | 184 | 0 | |
42 | פורד | 181 | 551 | -67.2% |
43 | לנד רובר | 175 | 136 | 28.7% |
44 | הונדה | 127 | 102 | 24.5% |
45 | JAC | 119 | 103 | 15.5% |
46 | ג'נסיס | 105 | 272 | -61.4% |
47 | אורה | 99 | 532 | -81.4% |
48 | פורת'ינג | 84 | 12 | 600.0% |
49 | אלפא רומיאו | 78 | 23 | 239.1% |
50 | מיני | 68 | 98 | -30.6% |
51 | פורשה | 63 | 43 | 46.5% |
52 | סקייוול | 62 | 247 | -74.9% |
53 | הונגצ'י | 60 | 11 | 445.5% |
54 | וויה | 55 | 106 | -48.1% |
55 | ניאו | 45 | 0 | |
56 | Foton | 42 | 0 | |
57 | EVeasy | 22 | 209 | -89.5% |
58 | אבארט | 18 | 11 | 63.6% |
59 | טסלה | 17 | 356 | -95.2% |
60 | NETA | 11 | 0 | |
61 | WEY | 9 | 163 | -94.5% |
62 | קאדילק | 8 | 64 | -87.5% |
63 | בנטלי | 6 | 1 | 500.0% |
64 | סאנגיונג | 2 | 133 | -98.5% |
65 | אסטון מרטין | 2 | 2 | 0.0% |
66 | DS | 1 | 23 | -95.7% |
67 | פרארי | 1 | 3 | -66.7% |
68 | SWM | 0 | 1 | -100.0% |
69 | פולסטאר | 0 | 154 | -100.0% |
70 | אינפיניטי | 0 | 52 | -100.0% |
71 | יגואר | 0 | 1 | -100.0% |
72 | ReHigh | 0 | 0 | |
73 | מזראטי | 0 | 12 | -100.0% |
74 | Arcfox | 0 | 0 | |
75 | GMC | 0 | 0 | |
76 | איווייז | 0 | 7 | -100.0% |
77 | MAN | 0 | 4 | -100.0% |
78 | Weltmeister | 0 | 2 | -100.0% |
79 | אלפין | 0 | 3 | -100.0% |
סה"כ | 71224 | 63491 | 12.2% |