את המחצית הראשונה של 2019 שוק הרכב הישראלי מסכם בירידה של 3.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, עם מסירות של 158,082 רכבים חדשים לעומת 163,097 במחצית הראשונה של 2018. זו אמנם לא ירידה גדולה במיוחד, אז זו כבר שנה שלישית ברציפות ששוק הרכב הישראלי רושם ירידה במסירות רכב חדש.
יונדאי סוגרת מחצית מצוינת עם מסירות של 26,459 רכבים חדשים, עלייה של 4.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, זאת למרות שהאיוניק איבדה החודש את הבכורה כרכב הנמכר בישראל, כצפוי, לטויוטה קורולה החדשה, זו האחרונה נמסרה ב-7,691 יחידות לעומת 7478 לאיוניק (איוניק מחודשת תשווק בישראל בהמשך השנה).
דגם | מסירות 1-6.2019 | |
---|---|---|
1 | טויוטה קורולה | 7728 |
2 | יונדאי איוניק | 7478 |
3 | קיה פיקנטו | 6202 |
4 | יונדאי i10 | 6015 |
5 | יונדאי טוסון | 4967 |
6 | קיה נירו | 4828 |
7 | קיה ספורטאז' | 4547 |
8 | סקודה אוקטביה | 4194 |
9 | מיצובישי אאוטלנדר | 3787 |
10 | טויוטה ראב4 | 3603 |
הקורולה החדשה היא זו שסייעה לטויוטה לעקוף את קיה ולכבוש את המקום השני בטבלה עם מסירות של 21,579 רכבים חדשים, עלייה של 29% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. קיה ירדה כאמור למקום השלישי ועם מסירות של 20,213 רכבים חדשים היא רושמת ירידה של 3.1%. סקודה אוחזת במקום הרביעי עם מסירות של 12070 רכבים חדשים ומיצובישי סוגרת את החמישייה המובילה עם מסירות של 9,633 רכבים חדשים, עלייה של 16.4% (אי אפשר שלא להעריך את המנהלים של מיצובישי שעם צי רכב ותיק ומצומצם במיוחד, מצליחים לשמור על מקום גבוה בטבלה).
מי שפחות נהנו מהמחצית הראשונה של 2019 הן: מאזדה עם ירידה של 17.7%, רנו עם ירידה של 15.2%, ניסאן עם ירידה של 23.4%, סוזוקי עם ירידה של 11.8% סובארו עם ירידה של 22.2% פולקסווגן עם ירידה של 27.1% ודאצ'יה עם ירידה של 17.8%.
בשוק היוקרה, השלישייה הגרמנית ממשיכה לרשום ירידה דו ספרתית (אולי זה הזמן למחירים קצת שפויים יותר, בעיקר בדגמי הכניסה?). אודי מובילה עם 2171 מסירות, מרצדס עם מסירות של 2098 (אך עם תוספת של 455 מוניות),ו- ב.מ.וו עם מסירות של 1687 רכבים חדשים.
שאר המותגים "עצובים פחות", וולוו רושמת עלייה של 7.8% בזכות מסירות של 982 רכבים, לקסוס רושמת עלייה של 21.3% עם מסירות של 947, ג'יפ רושמת עלייה מרשימה של 50% בזכות מסירות של 796 רכבים וגם באלפא רומיאו רושמים מחצית מוצלחת עם מסירות של 350 רכבים חדשים, עלייה של 19%.
טבלת מסירות רכב חדש - ינואר - יוני 2019 |
|||||
מקום | יצרן | 1-6.2019 | מוניות | 1-62019 | שינוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 26459 | 25413 | 4.1% | |
2 | טויוטה | 21579 | 263 | 16733 | 29.0% |
3 | קיה | 20213 | 162 | 20859 | -3.1% |
4 | סקודה | 12070 | 910 | 12034 | 0.3% |
5 | מיצובישי | 9633 | 8278 | 16.4% | |
6 | מאזדה | 7251 | 2 | 8806 | -17.7% |
7 | ניסאן | 6934 | 9050 | -23.4% | |
8 | סוזוקי | 6898 | 7822 | -11.8% | |
9 | רנו | 5782 | 283 | 6822 | -15.2% |
10 | סיאט | 4636 | 1 | 5105 | -9.2% |
11 | פיג'ו | 4348 | 35 | 4105 | 5.9% |
12 | שברולט | 3988 | 4710 | -15.3% | |
13 | סיטרואן | 3799 | 185 | 4099 | -7.3% |
14 | הונדה | 3416 | 1 | 3654 | -6.5% |
15 | סובארו | 2517 | 2 | 3235 | -22.2% |
16 | פולקסווגן | 2234 | 6 | 3066 | -27.1% |
17 | אאודי | 2171 | 2675 | -18.8% | |
18 | מרצדס | 2098 | 455 | 2693 | -22.1% |
19 | דאצ'יה | 1780 | 129 | 2165 | -17.8% |
20 | ב.מ.וו | 1687 | 2020 | -16.5% | |
21 | וולוו | 982 | 911 | 7.8% | |
22 | איסוזו | 962 | 874 | 10.1% | |
23 | לקסוס | 947 | 781 | 21.3% | |
24 | פיאט | 917 | 1 | 1717 | -46.6% |
25 | אופל | 843 | 1722 | -51.0% | |
26 | ג'יפ | 796 | 513 | 55.2% | |
27 | אם.ג'י | 683 | 189 | 261.4% | |
28 | פורד | 620 | 1003 | -38.2% | |
29 | אלפא רומיאו | 350 | 294 | 19.0% | |
30 | מיני קופר | 319 | 352 | -9.4% | |
31 | לנד רובר | 271 | 189 | 43.4% | |
32 | קאדילאק | 186 | 322 | -42.2% | |
33 | סאנגיונג | 169 | 57 | 209 | -19.1% |
34 | אינפיניטי | 151 | 302 | -50.0% | |
35 | די אס | 96 | 42 | 128.6% | |
36 | פורשה | 60 | 124 | -51.6% | |
37 | יגואר | 56 | 78 | -28.2% | |
38 | קרייזלר | 38 | 0 | ||
39 | מזראטי | 30 | 53 | -43.4% | |
40 | סמארט | 26 | 42 | -38.1% | |
41 | סייק | 19 | 0 | ||
42 | אבארט | 17 | 20 | -15.0% | |
43 | בנטלי | 17 | 0 | ||
44 | איווקו | 11 | 7 | 57.1% | |
45 | די.אף.אס.קיי | 11 | 0 | ||
46 | פרארי | 7 | 4 | 75.0% | |
47 | אסטון מרטין | 5 | 5 | 0.0% | |
סה"כ | 158082 | 2492 | 163097 | -3.1% |