עם מסירות של 21,375 רכבים חדשים בחודש מאי האחרון, שוק הרכב הישראלי מסכם ירידה שנתית של 2.4%.
חודש אפריל האחרון היה חודש אופטימי לשוק הרכב הישראלי שלראשונה רשם עלייה במסירות רכב חדש, אך חודש מאי האחרון החזיר את שוק הרכב הישראלי לקרקע המציאות והוא מסכם ירידה שנתית של 2.4%. בחודש מאי האחרון נמסרו בישראל 21,375 רכבים חדשים, זאת לעומת 25,798 בחודש מאי אשתקד ומתחילת השנה נמסרו 136,244 רכבים חדשים, לעומת 139,631 בתקופה המקבילה אשתקד.
יונדאי ממשיכה להוביל את טבלת המסירות, אך כפי שצפינו במאי נרשם מהפך במקום השני כאשר טויוטה, עם מסירות של 18,361 רכבים חדשים ועלייה מרשימה של 26.4% לעומת התקופה המקבילה אשתקד, מורידה את קיה למקום השלישי בטבלה (17,254 מסירות - ירידה של 3%).
סקודה יציבה במקום הרביעי עם מסירות של 10,522 רכבים חדשים ומיצובישי סוגרת את החמישייה הראשונה עם מסירות של 8,299 רכבים, עלייה של 1.4% ו-16.2% בהתאמה.
עשרת הדגמים הנמכרים ביותר בחמשת החודשים הראשונים של 2019:
יונדאי איוניק - 6586
טויוטה קורולה - 6301
קיה פיקנטו - 5470
i10 יונדאי - 5117
סקודה אוקטביה - 4461
יונדאי טוסון - 4415
קיה נירו - 4107
קיה ספורטאז' - 3624
טויוטה ראב4 - 3201
C-HR טויוטה - 3191
גם השלישייה הגרמנית המובילה את שוק היוקרה הישראלי לא יונקת דבש השנה, מרצדס עם מסירות של 1,803 רכבים חדשים (391 מוניות) רושמת ירידה חדשה של 24.3%, אודי עם מסירות של 1,735 רושמת ירידה של 27.5% ו-ב.מ.וו עם מסירות של 1,471 רכבים חדשים רושמת ירידה של 14.5%. וולוו ולקסוס דווקא רושמות עלייה במסירות עם 860 ו-834 רכבים חדשים בהתאמה, עלייה של 11.8% ו-36.5% בהתאמה.
יצרן | 1-5.2019 | מוניות | 1-5.2018 | שינוי ב-% | |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 22504 | 21873 | 2.9% | |
2 | טויוטה | 18361 | 199 | 14523 | 26.4% |
3 | קיה | 17254 | 150 | 17794 | -3.0% |
4 | סקודה | 10522 | 796 | 10377 | 1.4% |
5 | מיצובישי | 8299 | 7143 | 16.2% | |
6 | מאזדה | 6460 | 2 | 7436 | -13.1% |
7 | ניסאן | 6321 | 7982 | -20.8% | |
8 | סוזוקי | 5889 | 6684 | -11.9% | |
9 | רנו | 4882 | 237 | 5599 | -12.8% |
10 | סיאט | 3999 | 1 | 4217 | -5.2% |
11 | פיג'ו | 3727 | 35 | 3513 | 6.1% |
12 | שברולט | 3653 | 4079 | -10.4% | |
13 | סיטרואן | 3250 | 144 | 3529 | -7.9% |
14 | הונדה | 3091 | 1 | 3118 | -0.9% |
15 | סובארו | 2205 | 2 | 2705 | -18.5% |
16 | פולקסווגן | 1905 | 6 | 2622 | -27.3% |
17 | מרצדס | 1803 | 391 | 2381 | -24.3% |
18 | אאודי | 1735 | 2392 | -27.5% | |
19 | דאצ'יה | 1548 | 123 | 1669 | -7.2% |
20 | ב.מ.וו | 1471 | 1721 | -14.5% | |
21 | וולוו | 860 | 769 | 11.8% | |
22 | איסוזו | 845 | 820 | 3.0% | |
23 | לקסוס | 834 | 611 | 36.5% | |
24 | פיאט | 802 | 1 | 1540 | -47.9% |
25 | ג'יפ | 656 | 412 | 59.2% | |
26 | אופל | 616 | 1371 | -55.1% | |
27 | אם.ג'י | 578 | 122 | 373.8% | |
28 | פורד | 577 | 878 | -34.3% | |
29 | אלפא רומיאו | 330 | 244 | 35.2% | |
30 | מיני קופר | 267 | 308 | -13.3% | |
31 | לנד רובר | 236 | 171 | 38.0% | |
32 | קאדילאק | 166 | 282 | -41.1% | |
33 | סאנגיונג | 148 | 39 | 147 | 0.7% |
34 | אינפיניטי | 127 | 273 | -53.5% | |
35 | די אס | 90 | 33 | 172.7% | |
36 | יגואר | 48 | 67 | -28.4% | |
37 | פורשה | 38 | 112 | -66.1% | |
38 | קרייזלר | 30 | 0 | ||
39 | מזראטי | 27 | 47 | -42.6% | |
40 | סמארט | 26 | 38 | -31.6% | |
41 | בנטלי | 14 | 0 | ||
42 | אבארט | 13 | 18 | -27.8% | |
43 | איווקו | 9 | 3 | 200.0% | |
44 | סייק | 9 | 0 | ||
45 | די.אף.אס.קיי | 8 | 0 | ||
46 | פרארי | 6 | 3 | 100.0% | |
47 | אסטון מרטין | 5 | 5 | 0.0% | |
סה"כ | 136244 | 2127 | 139631 | -2.4% |