שוק הרכב הישראלי סוגר שליש ראשון של 2016 עם שיא מסירות של 113,534 רכבים חדשים.
זה כבר הפך לנדוש לכתוב "עוד שיא נשבר בשוק הרכב הישראלי" אך זו המציאות בשנים האחרונות וכך גם בסיום השליש הראשון של 2016, עם מסירות של 113,534 רכבים חדשים רושם שוק הרכב החדש הישראלי גידול של 16.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. למרות חג הפסח, 22,927 רכבים חדשים נמסרו בחודש אפריל האחרון זאת לעומת 17,674 רכב חדשים באפריל 2015.
יונדאי שבמקום הראשון, סיימה את 2015 כשנה חלשה יחסית, כלומר ללא גידול משמעותי, אך את 2016 המותג הקוריאני הזה פותח בסערה עם מסירות של 16,277 רכבים חדשים בשליש הראשון של השנה, גידול של 33% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. קיה כבר הופכת לאורחת קבועה במקום השני בטבלה, עם מסירות של 13,633 רכבים חדשים שהם עלייה של 18.1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.
טויוטה אוחזת במקום השלישי וסקודה, כנציגה האירופאית הבכירה בישראל, מעמיקה את אחיזתה במקום הרביעי עם מסירות של 8,536 רכבים חדשים בשליש הראשון של השנה, גידול של 51.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד. מאזדה סוגרת את החמישייה הראשונה עם מסירות של 7,518 רכבים חדשים, ירידה של 7.5%. אם מאזדה CX-3 לא היה מתעכב כל כך, יתכן כי מאזדה הייתה כיום במגמה חיובית.
מיקום | יצרן | 1-4.2016 | מוניות | 1-4.2015 | שינוי ב-% |
---|---|---|---|---|---|
1 | יונדאי | 16277 | 12208 | 33.3% | |
2 | קיה | 13633 | 447 | 11540 | 18.1% |
3 | טויוטה | 12566 | 2 | 11231 | 11.9% |
4 | סקודה | 8536 | 506 | 5646 | 51.2% |
5 | מאזדה | 7518 | 8127 | -7.5% | |
6 | מיצובישי | 5659 | 6053 | -6.5% | |
7 | ניסאן | 4689 | 4395 | 6.7% | |
8 | סוזוקי | 3916 | 5254 | -25.5% | |
9 | סיאט | 3607 | 3790 | -4.8% | |
10 | רנו | 3535 | 342 | 3106 | 13.8% |
11 | סיטרואן | 3285 | 204 | 2221 | 47.9% |
12 | סובארו | 3147 | 2826 | 11.4% | |
13 | פולקסווגן | 3079 | 92 | 2090 | 47.3% |
14 | שברולט | 2999 | 2851 | 5.2% | |
15 | הונדה | 2607 | 2473 | 5.4% | |
16 | פיג'ו | 2578 | 19 | 1457 | 76.9% |
17 | אופל | 2397 | 19 | 2054 | 16.7% |
18 | אאודי | 2019 | 1625 | 24.2% | |
19 | פורד | 1777 | 5 | 871 | 104.0% |
20 | פיאט | 1749 | 1754 | -0.3% | |
21 | מרצדס | 1731 | 434 | 1198 | 44.5% |
22 | ב.מ.וו | 1292 | 1173 | 10.1% | |
23 | דאצ'יה | 1229 | 29 | 814 | 51.0% |
24 | איסוזו | 752 | 511 | 47.2% | |
25 | לקסוס | 602 | 539 | 11.7% | |
26 | וולוו | 556 | 390 | 42.6% | |
27 | ג'יפ | 329 | 301 | 9.3% | |
28 | מיני קופר | 239 | 277 | -13.7% | |
29 | אלפא רומיאו | 215 | 201 | 7.0% | |
30 | סאנגיונג | 203 | 8 | 69 | 194.2% |
31 | אינפיניטי | 174 | 182 | -4.4% | |
32 | קאדילאק | 166 | 151 | 9.9% | |
33 | לנד רובר | 153 | 57 | 168.4% | |
34 | אם.ג'י | 70 | 103 | -32.0% | |
35 | קרייזלר | 66 | 44 | 50.0% | |
36 | סמארט | 57 | 16 | 256.3% | |
37 | יגואר | 46 | 21 | 119.0% | |
38 | אבארט | 27 | 23 | 17.4% | |
39 | פורשה | 20 | 15 | 33.3% | |
40 | מזראטי | 18 | 6 | 200.0% | |
41 | דוד'ג | 7 | 6 | 16.7% | |
42 | פרארי | 6 | 0 | ||
43 | אסטון מרטין | 3 | 0 | ||
44 | גרייט וול | 0 | 3 | -100.0% | |
45 | ביואיק | 0 | 0 | ||
46 | לנציה | 0 | 2 | -100.0% | |
47 | איווקו | 0 | 0 | ||
48 | סה"כ | 113534 | 2107 | 97674 | 16.2% |