מוקדם יותר החודש הציג האיחוד האירופי את מסמך הדרישות לתקו הפליטה EURO 7 שייכנס לתוקף החל מיולי 2025 עבור רכבי נוסעים ומסחריות קלות והחל משנת 2027 לרכב כבד. לטענת פקידי האיחוד המשמעות עבור הצרכן הפרטי, בכדי שרכב יעמוד בתקן אירו 7, היא התייקרות זניחה של 90 עד 150 אירו לרכב.
לטענת מנכ"ל קבוצת פולקסווגן, תומאס שייפר, המספרים שהציג האיחוד מופרכים והמשמעות היא הרבה יותר גבוהה מכך. שייפר התראיין לאחרונה למגזין הרכב הבריטי אוטוקאר וטען כי בכדי שרכב קטן כדוגמת הפולו יעמוד בתקנות אירו 7 נדרש, במינימום, להתקין בדגם סיוע היברידי ולצד דרישות גבוהות יותר של הרגולטור בתחום הבטיחות, הצפי הוא שדגם כמו הפולו יתייקר בסכום של 3000 עד 5000 אירו, סכום שיהפוך את הדגם ללא כלכלי עבור הצרכן.
שייפר ציין כי צוות שלם של מהנדסים בוחן בימים אלו ממש את המשמעות של יישום תקן אירו 7 עבור דגמי החברה ובעוד זמן לא רב הם יגישו את המסקנות שלהם. אם יתגלה שזה אכן המצב, כלומר התייקרות של אלפי אירו לרכב קטן, ייתכן כי נאלץ להפסיק לייצור רכבים כמו הפולו ובמקום זה, נאלץ להאיץ את השקת הדגמים החשמליים הקטנים שלנו.
להזכירכם, בקבוצת פולקסווגן מתכננים להשיק שלושה דגמי סופרמיני חשמליים בשנת 2025, אחד מהם הוא פולקסווגן ID2, כאשר מחיר המטרה הוא "פחות מ-25,000 אירו". לפי שייפר: "אם לא נוכל לייצר יותר את הפולו, נאלץ למצוא דרך להביא את המחיר של החשמלית הקטנה שלנו לגזרת ה-20,000 אירו ואף פחות מכך אך אם להיות כן, בשלב זה אנחנו לא רואים דרך להוזיל את הסוללות לרמה שתאפשר לנו להגיע למחיר כזה". שייפר הוסיף כי הוא מאמין שכן יהיה ניתן להגיע ליעד של 20,000 אירו לרכב חשמלי קטן, אך זה ידרוש פשרות משמעותיות בתחום טווח הנסיעה ודברים נוספים.