מנוע TSI EVO2
מנוע TSI EVO2.
מנוע TSI EVO2
מנוע TSI EVO2.

את מנוע 1.5 TSI evo הנוכחי והמהפכני קבוצת פולקסווגן הציגה לפני כשש שנים וכעת, החברה חושפת את הדור השני של המנוע הזה - TSI evo2. מנוע ה-1.5 ליטר(EA211) מהווה את עמוד השדרה של מנועי הבעירה הפנימית של קבוצת פולקסווגן והוא המנוע הנמכר ביותר כיום של הקבוצה.

 

בשלב זה מנוע 1.5TSI evo2 מוצג בגרסת 150 כ"ס והדגם הראשון שזוכה לקבל את המנוע הזה הוא פולקסווגן T-ROC קבריולט. פולקסווגן תציג בהמשך גרסאות הספק נוספות למנוע זה אותו נמצא בנוסף גם כבסיס לדגמי הפלאג-אין של פולקסווגן בהספקים של עד 272 כ"ס. בדגמי הפלאג-אין מנוע evo2 יחליף את מנוע ה-1.4TSI המותקן כיום במרבית דגמי הפלאג-אין של קבוצת פולקסווגן (למעט הדגמים הבכירים של אודי). 

 

מנוע 1.5 TSI evo2
מנוע 1.5 TSI evo2.

מנוע  EA211 evo2 תוכנן בכדי להוביל את קבוצת פולקסווגן גם מעבר לשנת 2030 שכן הוא תוכנן כך שיוכל לפעול גם על בסיס דלקים ממקורות מתחדשים (כולל סינתטיים). בכדי להפחית את פליטת המזהמים מהנדסי החברה התקינו את הממיר הקטליטי ומסנן החלקיקים למנועי בנזין קרוב עוד יותר למנוע וביחידה אחת שלמה. לפי פולקסווגן השילוב הזה אפשר בנוסף להפחית את כמות המתכות הנדירות הנדרשות עבור הממירים.  

 

עם מנוע 1.5TSI evo2 פולקסווגן מציגה גם את הדור השני של מערכת ניתוק הצילינדרים שלה, ACT plus. המערכת החדשה תספק מעבר חלק יותר בין ניתוקם של שני צילינדרים לבין הפעלתם מחדש ובעיקר, המערכת החדשה מאפשרת למנוע לפעול זמן ממושך יותר על שני צילינדרים בלבד. אם במערכת היוצאת ניתוק הצילינדרים התרחש רק בשיוט עם גז עדין, במערכת החדשה המנוע יפעל על שני צילינדרים בלבד גם בעומס נמוך/בינוני ובמהירויות נמוכות. זה דרש ממהנדסי החברה לשפר את תהליך הבעירה בזמן פעולת המנוע על שני צילינדרים בלבד. 

 

המנוע ממשיך עם מגדש טורבו בעל גיאומטריה משתנה (VGT) והוא זכה למערכת הזרקה חדשה הפועלת בלחץ של 350 באר, לציפויים חדשים לדפנות הצילינדרים לטובת הפחתת החיכוך וכן לבוכנות מיוחדות עם תעלות קירור. כבעבר, המנוע פועל במחזור מילר (סגירה מוקדמת יותר של שסתום היניקה) המאפשר פעולה ביחס דחיסה גבוה יחסית למנועי טורבו.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 8

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.