קנדה נגד סין
קנדה - 100 אחוז מס על רכב חשמלי מסין.
קנדה נגד סין
קנדה - 100 אחוז מס על רכב חשמלי מסין.

סין מעולם לא הייתה סוחר הוגן בשוק העולמי אך כל עוד זה היה כלפי השוק פנימה החמדנות הממוצעת של התעשיות השונות התעלמה מכל פעמוני האזהרה. כל עוד היה מדובר במוצרים זולים יחסית הרגולטורים ברחבי העולם התעלמו גם הם מהנושא אך כאשר תעשייתה רכב הסינית החלה לפנות כלפי חוץ, הרגולטורים בעולם נעמדו על רגליהם האחוריות כדי להגן על תעשיית הרכב המקומית שהיא תעשייה עתירת משאבים ואחד המעסיקים הגדולים ביותר בכל יבשת. 

 

פרסומת eurodrive
פרסומת eurodrive

זה התחיל עם ארה"ב שקבעה כי רק רכבים עם אחוז ייצור מקומי משמעותי של הסוללה יהיו זכאים להטבת המס הפדרלית הנדיבה, עד $7500 לרכב חדש ועד $4000 לרכב חשמלי משומש, כך לדוגמה נולד המצב האבסורדי שטסלה מודל 3 הבסיסית שהסוללה שלה מגיעה מסין יקרה יותר מטסלה מודל 3 LR RWD העדיפה עליה - לאחר זיכוי מס כמובן. 

 

לאחרונה גם האיחוד האירופי החליט להטיל על רכבים מתוצרת סין מס ייחודי בהתאם לנוסחה המחשבת את מידת הסבסוד הממשלתי הסיני לאותו יצרן, כך שלכל מותג תעריף מס שונה. בנוסף לכך, מדינות שונות הפחיתו או ביטלו לחלוטין את הסבסוד הממשלתי לרכב חשמלי שלא מתוצרת אירופה. 

 

כעת גם קנדה מצטרפת למלחמת המסחר הזו, זו אמנם מדינה ללא חברות רכב גדולות משל עצמה אך יש בה תעשיית רכב ענפה המעסיקה מעל ל-125,000 עובדים במפעלי הרכבה של תעשיית הרכב האמריקאית והיפנית. בניגוד לאירופה שקבעה תעריפי מס שנועדו לאפשר תחרות הוגנת יותר עבור היצרנים המקומיים, בקנדה פשוט הרגו בפועל כל אפשרות לשיווק רכבים חשמליים מתוצרת סין שכן עם מס בגובה של 100% אין כל היתכנות כלכלית לשווק רכב חשמלי תוצרת סין וזה כולל גם את דגמי טסלה המגיעים לקנדה מהמפעל של טסלה בשנגחאי. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.