מיצובישי חושפת את דגמי 2021 החדשים של האקליפס קרוס המוצגים כשלוש שנים וחצי לאחר שהחברה הציגה לראשונה את הקרוסאובר קופה הקומפקטי שלה. דגמי 2021 של האקליפס קרוס זכו למתיחת פנים מקיפה הכוללת עדכון משמעותי לעיצוב החיצוני ומעל הכל, גרסת PHEV היברידית פלאג-אין המוצעת לראשונה בדגם.
בשלב זה מיצובישי לא חושפת את כל הפרטים על האקליפס קרוס המחודש אותו היא תחל לשווק כבר בחודש נובמבר הקרוב באוסטרליה וניו זילנד וברבעון הראשון של 2021 גם בשוק האמריקאי. אלינו הדגם יגיע רק במהלך הרבעון השלישי של השנה, בתקינה אמריקאית (אך הייצור עדיין נעשה ביפן).
מיצובישי אקליפס קרוס PHEV עושה שימוש במערכת הנעה היברידית המשלבת מנוע 2.4 ליטר עם שני מנועים חשמליים, אחד מלפנים והשני מאחור המספקים הנעה כפולה S-AWC. אם זה נשמע לכם מוכר אתם לא טועים, זו אותה מערכת הנעה של האאוטלנדר PHEV המוכר לנו, למעט התאמות שונות בשל גודלם השונה של הדגמים.
כמו באאוטלנדר פלאג-אין גם כאן ההנעה היא קודם כל חשמלית ומנוע הבנזין הוא שחקן משנה המשמש כגנרטור לטעינת הסוללה ורק בתנאי נהיגה מסוימים, כגון נהיגה במהירות גבוהה, הוא הופך לשחקן מרכזי והמנועים החשמליים מסייעים בהתאם לצורך כמו בהנעה היברידית. למערכת שלושה מצבי הנעה, חשמלי מלא ושני מצבי הנעה היברידיים, האחד בו מנוע הבנזין טוען את הסוללה בהתאם לצורך ועוזר למנועים החשמליים רק בעת האצה מלאה או נסיעה בעלייה ומצב היברידי שני, נסיעה בכביש המהיר לדוגמה, בו מנוע הבנזין לוקח את ההובלה והמנועים החשמליים רק מסייעים בעת הצורך. טווח הנסיעה החשמלי זהה לטווח של האואטלנדר, כלומר כ-45 ק"מ בתקן WLTP.
האקליפס קרוס המחודש ימשיך לעשות שימוש במנוע ה-1.5 ליטר טורבו (163 כ"ס ו-25.4 קג"מ) המשודך לתיבת הילוכים רציפה עם אופציה להנעה כפולה.
דגמי 2021 של האקליפס קרוס מציגים שדרוג משמעותי לעיצוב החיצוני באמצעות יישום של שפת העיצוב העדכנית של מיצובישי - Dynamic Shield. בחזית נמצא עיצוב חדש לפגוש הקדמי המכיר גריל שלוש צלעות אופקיות בגוון כהה, במקום כרום בדגם הנוכחי, המתחבר אל פס תאורת יום צר במקום הפנסים הראשיים והיכן שנמצא בדגם הנוכחי את פנסי הערפל, כעת נמצא גם את הפנסים הראשיים. השינוי מאחור משמעותי עוד יותר, שם מיצובישי עיצבה מחדש דלת תא המטען, הפגוש האחורי וגם את הפנסים, שבניגוד לדגם היוצא כבר לא חוצים את השמשה האחורית כך שהם לא פוגעים בשדה הראייה לאחור. משלימים את העיצוב המעודכן אלו עיצובים חדשים לחישוקי הגלגלים וחצאיות הצד. העיצוב החדש הוסיף 140 מ"מ לאורכו של הדגם לכדי אורך של 4,545 מ"מ, שאר המידות נותרו ללא שינוי עם רוחב של 1,805 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,670 מ"מ.
בתא הנוסעים לעומת זאת השינויים מינוריים למדי ומסתכמים במערכת מולטימדיה "8 חדשה ומתקדמת יותר שבניגוד לזו של הדגם היוצא שהתבססה של מגע בלבד חוזרת לעשות שימוש חלקי בכפתורים פיזיים. מיקום מחדש של המסך המרכזי קרוב יותר לנהג אפשר למיצובישי לוותר על משטח המגע בין המושבים לטובת תאי אחסון שימושיים. בנוסף נמצא ריפודי מושבים חדשים לצד גימור חדש בדלתות התואם את הריפודים החדשים. מיצובישי מדווחת כי היא עדכנה את כיול המתלים בדגם, כולל שימוש בבולמים חדשים מאחור, יחד עם עדכון לאופן פעולת מערכת הבקרה של ההנעה הכפולה (S-AWC).