יונדאי טוסון החדש מצטיין במבחני הריסוק של יורו NCAP, מאזדה MX-5 קצת פחות ואופל קארל השיגה ציונים בינויים למדי.
ארגון הבטיחות האירופאי Europ NCAP מפרסם את תוצאות מבחני הריסוק שנערכו לדגמים: יונדאי טוסון החדש, מאזדה MX-5 החדש ולמכונית העירונית החדשה של אופל (אחות תאומה לשברולט ספארק החדשה) – אופל קארל.
יונדאי טוסון החדש, שבקרוב ישווק אצלנו, הציג רמה גבוהה של בטיחות והוא הדגם היחיד בסבב הנוכחי להשיג ציון בטיחות מלא של 5 כוכבים. הטוסון השיג ציון של 86% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים, 85% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור, 71% בהגנה על הולכי רגל ו-71% בעזרי בטיחות אלקטרוניים המוצעים כסטנדרט. הטוסון מצויד כסטנדרט בשש כריות אוויר, מגביל מהירות ומערכת בקרת יציבות וכאופציה, במערכת בלימה אוטו' (שלא נבחנה שכן היא לא מוצעת כסטנדרט) ובקרת סטייה מנתיב הנסיעה.
אופל קארל זכתה בציון של 4 כוכבים עם ציונים בינויים יחסית בכל סעיפי המבחן: 74% בהגנה על נוסעים בוגרים, 72% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות מאחור, 68% בהגנה על הולכי רגל ו-64% בעזרי בטיחות אלקטרוניים. הדגם מוצע כסטנדרט עם 6 כריות אוויר ומערכת בקרת יציבות, אך מערכת בלימה אוטו' לא מוצעת בדגם – אף לא כאופציה.
הרודסטר של מאזדה, ה-MX-5 החדשה, השיגה ציון של 4 כוכבים עם ציונים טובים יחסית למכונית ספורטיבית וקלה בסעיפים השונים, אך העדרה של מערכת בלימה אוטו' בדגם, גם כאופציה, שללה לחלוטין את האפשרות להשיג את הכוכב החמישי. לדגם ציון של 84% בהגנה על נוסעים בוגרים מלפנים, 80% בהגנה על ילד במושב בטיחות, ציון מרשים במיוחד של 93% בהגנה על הולכי רגל (הציון הגבוה ביותר אי פעם במבני ריסוק) וציון של 64% בעזרי בטיחות.