כשנה וחצי לאחר שחשפה את ה- רוולטו ההיברידית פלאג-אין כמחליפת ה- אוונטדור, למבורגיני חושפת כעת את האחות הקטנה יותר שמחליפה את ה- הורקאן - למבורגיני טמרריו (Temerario) - שגם היא מצוידת במערכת הנעה היברידית פלאג-אין, בהספק כולל של 920 כ"ס, אך כזו שפותחה במיוחד עבור הדגם על בסיס מנוע V8 לעומת V12 ברוולטו.
במקום פשוט לקחת את מערכת ההנעה ההיברידית פלאג-אין של האורוס SE ואולי קצת לשדרג אותה, למבורגיני פתיחה עבור ה- טמרריו מערכת הנעה היברידית פלאג-אין ייחודית על בסיס מנוע V8 ושלושה מנועים חשמליים - אחד מאחור צמוד לתיבת ה-8 הילוכים כפולת המצמדים של הדגם ושניים בחזית המאפשרים הנעה כפולה ואחראיים על הנסיעה החשמלית השקטה על בסיס סוללת ה-3.8kWh בה מצויד הדגם.
מנוע ה-4.0 ליטר V8 טווין-טורבו של הדגם מצויד בגל ארכובה שטוח כיאה לרכב-על ושלל חומרים אקזוטיים כמו שסתומים וטלטלים מטיטניום, מפעילי שסתומים בציפוי DLC (כמו באקדחים לדוגמה) ייצור חלקי מנוע בהדפסת 3D ליעילות מרבית ועוד. בשורה התחתונה, מתקבל כאן מנוע טורבו חזק עם תכונות של מנוע אטמוספרי מהמעלה הראשונה כמו קו אדום ב-10,000 סל"ד, נתון שהוא מרשים מאוד למנוע אטמוספרי ויוצא דופן במיוחד למנוע טורבו.
מנוע ה-V8 מייצר הספק מרבי של 800 כ"ס בין 9,000-9,750 סל"ד ומומנט מרבי של 74.4 קג"מ המתקבל בין 4,000-7,000 סל"ד, זה לבדו כבר הרבה יותר לעומת ה-640 כ"ס וה-57.6 קג"מ של מנוע ה-5.2 ליטר V10 האטמוספרי של ההורקאן. יחד עם המנועים החשמליים למערכת הספק משולבת של 920 כ"ס וזה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 2.7 שניות ולמהירות מרבית של 343 קמ"ש.
המנועים החשמליים שהותקנו בדגם נועדו פחות לתוספת הספק אלא יותר כהשלמה למנוע הבנזין עד לשלב בו מגדשי הטורבו מסוגלים לייצר לחץ גדישה מלא, שבמנוע הזה מתקבל די גבוה במעלה הסל"ד.
העיצוב החיצוני של למבורגיני טמרריו הוא בדיוק מה שהיינו מצפים לפגוש בפרשנות קצת מודרנית יותר לעיצוב של הדגם היוצא ואם העיצוב קצת מעודן מידי עבורכם, תמיד תוכלו להוסיף את חבילת Alleggerita שמעבר לתוספת נכבדה של חלקי קרבון לטובת הפחתת משקל של 25 ק"ג מעניקה לדגם גם מראה אגרסיבי ודינאמי יותר (הדגם בירוק בתמונות). לדגם אורך של 4.70 מטר, רוחב של 1.99 מטר, גובה של 1.20 מטר ובסיס גלגלים של 2.66 מטר - גדול יותר מהדגם היוצא. ל- טמרריו משקל עצמי של 1715 ק"ג ועם חבילת Alleggerita המשקל יורד ל-1690 ק"ג.
מדובר בתוספת של כ-150 ק"ג לעומת הדגם היוצא, סביר יחסית בתחשב בתוספת של סוללה ושלושה מנועים חשמליים וזאת בזכות שלדת האלומיניום החדשה של הדגם שבנוסף לשמירה על משקל סביר הגדילה את ההתנגדות לפיתוח בכ-20% לעומת השלדה של הדגם היוצא.
לרשות הנהג לא פחות מ-13 מצבי נהיגה שונים שבין היתר משנים גם את פעולת מערכת ההנעה, במצב חשמלי מלא הדגם ייסע על בסיס שני המנועים החשמליים בחזית להם הספק משולב של 190 כ"ס, במצב Recharge ההספק המרבי יוגבל ל-725 כ"ס בזמן שמנוע הבנזין יטען את הסוללה של הדגם. יש גם מצבי Sport ו- Corsa בהם המערכת תספק את מלוא העוצמה (920 כ"ס) לצד לצד פעולה חדה יותר של מערכות הבקרה הדינמיות ויש גם מצב דריפט עם שלושה מצבי בחירה למידת ההתערבות של בקרת היציבות כדי למנוע סחרור של הרכב.
חלל תא הנוסעים מעוצב בסגנון דומה לזה של ה- רוולוטו, עם הרבה פחות כפתורים והתבססות משמעותית יותר על מסך המגע המרכזי בגודל "8.4 אך בזמן נהיגה אתם לא חייבים להשתמש בו שכן כל מה שחשוב נמצא על גלגל ההגה. מול הנהג נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 ולצד הנוסע ישנו מסך "9.1 המציג את נתוני הביצועים השונים. כיאה לרכב מודרני נמצא מערכת מולטימדיה מתקדמת עם קישוריות לאנדרואיד אוטו ואפל קארפליי, משטח טעינה אלחוטי, תצוגת ניווט בלוח המחוונים, אפליקציה לשליטה מרחוק, טלמטריה וזמני הקפה, מצלמת דרך ועוד.
הדגם נשען על חישוקי "20 מלפנים עם צמיגים במידות של 255/35 וחישוקי "21 עם צמיגים במידות של 325/30. כסטנדרט הדגם מצויד בצמיגי ברידג'סטון פוטנזה ספורט בתכנון ייחודי לדגם, אותם ניתן לשדרג לצמיגי ברידג'סטון פוטנזה רייס המתאימים יותר לימי מסלול. מאחורי החישוקים נמצא מערכת בלימה קרמית עם קלפרים בעלי 10 בוכנות מלפנים ו-4 מאחור וצלחות בלימה בגודל של 410x38 מ"מ מלפנים ו-390x32 מ"מ מאחור.