כלמוביל, יבואנית יונדאי בישראל, החלה בשיווק דגמי 2021 החדשים של הסנטה פה. על הנייר מודבר רק במתיחת פנים לדגם, המגיעה כשנתיים בלבד לאחר שהדגם הושק בישראל, אך בפעול זה כמעט דגם חדש לגמרי שכן לא רק העיצוב זכה לעדכון מקיף למדי אלא יש גם פלטפורמה חדשה, משהו שלא נהוג להחליף במתיחת פנים, ויש גם עיצוב מחודש לתא הנוסעים. בשלב זה הסנטה פה החדש ישווק בישראל רק עם מנוע 2.2 ליטר טורבו דיזל אך הסנטה פה החדש הוצג גם עם יחידות הנעה חדשות כולל הנעה היברידית 230 כ"ס והיברידית פלאג-אין 265 כ"ס, שבשלב זה לא תגענה בישראל.
בכלמוביל החליטו שמנוע ה-2.4 ליטר 185 כ"ס הבסיסי של הדגם כבר לא הולם ומתאים לאופי של הסנטה פה החדש ולכן בשלב זה, כאמור, הסנטה פה החדש ישווק רק עם מנוע ה-2.2 ליטר טורבו דיזל המוכר והמצוין של יונדאי. מנוע הדיזל הזה מייצר הספק מרבי של 200 כ"ס ב-3,800 סל"ד ומומנט מרבי של 45.1 קג"מ ב-1,750 סל"ד. המנוע משודך כסטנדרט לתיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים חדשה ביונדאי (מצמדים רטובים) ורוכשי הדגם יוכלו לבחור, בהתאם לרמת הגימור, בין הנעה קדמית או כפולה, זו מעבירה עד 50% מהמומנט לציר האחורי, במצב נוחות עד 35% ובמצב אקו הציר האחורי מנותק וההנעה קדמית בלבד לטובת חיסכון בצריכת הדלק. עם מנוע זה לדגם נתון תאוצה 0-100 קמ"ש של 9.0 שניות בדגם הנעה קדמית או 9.2 שניות בדגם הנעה כפולה. צריכת הדלק המשולבת בדגם עומדת על 15.9 ק"מ לליטר.
הסנטה פה החדש זכה לעיצוב חדש לחלוטין בחזית ומאחור, הכל בהתאם לשפת העיצוב העדכנית והחדשה של יונדאי. העיצוב החדש מעניק לדגם מראה מודרני, מתוחכם ובעל נוכחות. כאמור, הסנטה פה החדש מבוסס על פלטפורמת חדשה (דור 3) קשיחה יותר לפיתול מזו של הדגם היוצא ומאפשרת להציג שיפור בתחום נוחות הנסיעה והבטיחות הפאסיבית. החלפת הפלטפורמה נועדה בעיקר בכדי שהדגם יוכל לשאת ביעילות את המערכת ההיברידית החדשה המוצעת לראשונה עם הדגם.
עם אורך של 4,785 מ"מ, רוחב של 1,900 מ"מ וגובה של 1,685 מ"מ, מדובר בתוספת של 15 מ"מ לאורך, 10 מ"מ לרוחב ו-5 מ"מ לגובה. בסיס הגלגלים נותר ללא שינוי על 2,765 מ"מ, לעומת 2,815 מ"מ בסורנטו החדש. המידות לא השתנו מהותית אך יונדאי ארגנה מחדש את תא הנוסעים כך שהנוסעים בשורה השנייה והשלישית זכו לתוספת של 30 מ"מ ו-40 מ"מ למרווח הברכיים, בהתאמה. גם תא המטען גדל במעט ומציע נפח של 517 ליטר, תוספת של 24 ליטר מהדגם היוצא.
גם תא הנוסעים זכה לרענון מקיף, חלקו העליון של הדשבורד והדלתות ממשיכים מהדגם היוצא אך חלקו התחתון של הדשבורד והקונסולה בין המושבים עוצבו מחדש לחלוטין. בין המושבים נמצא קונסולה צפה המציבה את כל מערכי השליטה, החדשים, קרוב יותר לידיים של הנהג והם מסודרים בצורה ברורה ופשוטה לתפעול. תפעול תיבת ההילוכים של הדגם מתבצע כעת בצורה אלקטרונית באמצעות כפתורים בקונסולה המרכזית וכל הסידור החדש הזה אפשר להוסיף תאי אחסון שונים וכן משטח טעינה אלחוטי עם מקום נפרד וייעודי למכשיר הסלולרי. בנוסף נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "12.3 מלא במקום חלקי בדגם היוצא ומערכת מולטידיה חדשה עם מסך "8 והרחבה לאנדרואיד אוטו ואפל קאר-פליי.
את הסנטה פה החדש תוכלו לרכוש בשתי רמות גימור בשלב זה. רמת הגימור הבסיסית סופרים (Supreme) מציעה הנעה קדמית 2X4, מולטימדיה מקורית "8, דיבורית BT, בקרת אקלים מפוצלת, מערכת מיזוג בשורה השנייה והשלישית, מפתח חכם להתנעה וכניסה ללא מפתח, חיישני חניה קדמיים ואחוריים מקוריים, בלם יד חשמלי עם AUTO HOLD, פנסים ראשים LED, פנסי ערפל קדמיים, תאורת יום LED-DRL, כיוון חשמלי למושבים הקדמיים, חימום במראות צד, מראות חיצוניות עם קיפול חשמלי, שמשות כהות, וילון אינטגרלי בדלת אחורית, מראה מרכזית מתכהה אוטומטית נגד סנוור, ריפוד מושבים מעור, טעינה אלחוטית לנייד, תאורת אווירה פנים הרכב בגוון משתנה, חיישן אורות ותאורת עזר במראות הצד ועוד.
רמת הגימור עלית (Elite) עם הנעה כפולה 4X4 כוללת בנוסף גם לוח שעונים דיגיטלי מלא בגודל 12.3 אינץ', שקע 220V בתא נוסעים, בורר מצבי נהיגה בשטח (SAND, MUD, SNOW), תאורת LED מלאה בפנסים האחוריים והקדמיים, מושב נהג עם זיכרון וזיכרון למראות וחימום ואוורור מושבים קדמיים.
כמו בסנטה פה היוצא גם כאן נמצא מפרט מרשים של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בלימה אוטונומית עם זיהוי הולכי רגל ודו גלגלי, בקרת שיוט אדפטיבית עם עצור/סע, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, מערכת יציאה בטוחה מהרכב, בקרת ערנות נהג, ניטור שטח מת כולל היגוי אקטיבית תאונה בעת מעבר לנתיב לא פנוי, בקרת תנועה חוצה מאחור כולל בלימה אוטונומית במהירויות חניה ועוד. רמת הגימור Elite כוללת בנוסף מערך מצלמות המציג את השטח המת על גבי לוח המחוונים הדיגיטלי בעת הפעלת האיתות (התצוגה בהתאם לכיוון אליו מאותתים).
2021 יונדאי סנטה פה - מחירון:
סנטה פה 2.2 דיזל 2X4 Supreme אוטו' - 269,900 ₪
סנטה פה 2.2 דיזל 4X4 Elite אוטו' - 299,900 ₪
ליסינג פרטי מבית כלמוביל: עם השקת ה- Santa Fe כלמוביל תציע מסלול ליסינג פרטי מבית היבואן עם מקדמה של החל מ-19,000 ₪ ותשלום חודשי של החל מ- 3545 ₪ ל- 36 חודשים. המסלול יכלול הטבה של 3 טיפולים ראשונים ללא עלות והרכב ירשם בבעלות פרטית.