יונדאי סונטה החדשה עוקפת את ניסאן אלטימה במכירות בארה"ב ועוברת למקום השלישי.
יונדאי סונטה החדשה לשנת 2011, היא שוברת השוויון של יונדאי בסגמנט המשפחתיות הגדולות וקפיצת מדרגה ענקית לעומת הסונטה המוחלפת שעדיין נמכרת אצלנו כאן. אם הסונטה הנוכחית אף פעם לא זכתה להצלחה בשוק הפרטי, הסונטה הנוכחית צפוייה להציב תחרות קשה לכל המתחרות. מעבר לעיצוב המרהיב מבחוץ ומבפנים, היא מצויידת ברשימת מנועים מתקדמת כולל יחידה אחת היברידית. מנוע 2.0 ליטר בהספק של 165 כ"ס ומנוע 2.4 ליטר עם הזרקת דלק ישירה בהספק של 198 כ"ס. עוד הביצע מנוע 2.0 ליטר טורבו בהספק של 274 כ"ס. וסונטה היברידית השונה גם במראה החיצוני לטובת מקדם גרר נמוך עם מנוע 2.4 ליטר בהספק 165 כ"ס ומנוע חשמלי בהספק של 40 כ"ס המחובר ישירות לתיבת ההילוכים ויכול לעבוד לבד או ביחד עם מנוע הבנזין.
בארה"ב מזה שנים, את שלושת המקומות הראשונים בראש רשימת המכירות תפסו הונדה אקורד, טויוטה קאמרי וניסאן אלטימה, כאשר לא הרחק מאחור נמצאות הנציגות המקומיות, הפורד פיוז'ן והשברולט מאליבו. הסונטה החדשה נמכרת רק מספר 7 חודשים בארה"ב החל מפברואר השנה, אך כבר הצליחה להעפיל למקום השלישי במכירות תוך כדי שהיא מדיחה את האלטימה של ניסאן ומזנבת בהונדה אקורד. בראש הרשימה נמצאת טויוטה קאמרי עם קצת מעל ל-30,000 מכירות בחודש אוגוסט 2010 ואחריה האקורד עם 22,506 מכירות, שלישית נמצאת הסונטה 2011 החדשה עם 21,399 מכירות. גם המאליבו די מצליחה עם 19,000 מכירות בחודש שעבר.
בסקר שנערך השואל איזה רכבים הייתם לוקחים בחשבון לרכישה כמשפחתית גדולה, 19.5% ענו שיונדאי סונטה נמצאת אצלם ברשימה לעומת רק 6.2% בשנת 2007. חלק מהיתרון של המטאור החדש בעולם הרכב הוא התמחור התחרותי הנמוך אחריות מורחבת יחד עם אמינות ורכבים שהופכים למובילי הקטגוריה. מחירה של הסונטה הבסיסית עם מנוע ה-2.0 ליטר הוא $19,195. יונדאי וקיה תופסות כ-8% מסך מכירות הרכב בארה"ב.
לגלריה המלאה - יונדאי סונטה 2011