2016 יונדאי אלנטרה i35 החדשה תציע תא נוסעים איכותי יותר, מנוע 1.6 ליטר GDI משופר וחסכוני יותר עם תיבת DCT-7 ורמת בטיחות גובהה יותר.
יונדאי מסירה בשוק הבית הקוריאני את הלוט מעל האלנטרה i35 החדשה לשנת 2016 (יונדאי אוונטה בקוריאה), הדור השישי למשפחתית סדאן של יונדאי המציעה בדגם החדש מרווח משופר לנוסעים, צריכת דלק חסכונית יותר, תא נוסעים איכותי יותר ורמת בטיחות גבוהה יותר.
אל העיצוב החיצוני של האלנטרה i35 החדשה כבר נחשפנו בעבר, זה משלב בין העיצוב של הדגם הנוכחי עליו הולבשה שפת העיצוב העדכנית של יונדאי (Fluidic Sculpture 2.0) אותה פגשנו לאחרונה בטוסון החדשה והמתאפיינת בעיקר בגריל משושה גדול ממדים ובולט במיוחד בחזית. לעומת הדגם הנוכחי מדובר עיצוב "שקט ובוגר" יותר בהתאם לקו הדגמים העדכני של יונדאי. העיצוב החדש אפשר ליונדאי להפחית את מקדם הגרר ל-0.27Cd.
האלנטרה i35 החדשה מבוססת על פלטפורמה משודרגת ומחוזקת של הדגם הנוכחי הקשיחה יותר לפיתול ב-35%. בסיס הגלגלים בדגם נשאר על 2,700 מ"מ, אך אל מידת האורך נוספו 20 מ"מ לכדי 4,570 מ"מ ואל מידת הרוחב נוספו 25 מ"מ לכדי 1,800 מ"מ. הגובה קוצץ ב-5 מ"מ סמליים לכדי 1,440 מ"מ. נפח תא המטען עומד על 458 ליטר לפי תקן VAD (לעומת 485 ליטר כיום).
בשוק הקוריאני, האלנטרה i35 החדשה תוצע עם מבחר של 4 מנועים: 1.6 ליטר בנזין, 1.6 ליטר דיזל ושני מנועים בנפחים של 1.6 ליטר ו-2.0 ליטר המותאמים להנעה בגז (LPG). מנוע ה-1.6 ליטר טורבו דיזל e-VGT הוא גרסה משופרת בתקן יורו 6 של המנוע הקודם, עם הספק מרבי של 136 כ"ס (לעומת 128 כ"ס) ומומנט מרבי של 30.6 ק"ג. מנוע זה ישודך כסטנדרט לתיבת DCT שבעה הילוכים ומערכת עצור/סע ISG.
האלנטרה i35 לא מקבלת עדיין את מנועי הטורבו החדשים של החברה כך שהיצע מנועי הבנזין הרלוונטי לשוק המקומי שלנו ימשיך להתבסס על מנוע ה-1.6 ליטר GDI של החברה. המנוע שופר והוא מוציע הספק של 132 כ"ס ומומנט מרבי של 16.4 ק"מ והוא משודך לתיבת שישה הילוכים ידנית או אוטו'. ניתן לצפות שעבור השוק האמריקאי, יונדאי תציע את הדגם עם מנוע 1.6 טורבו 177 כ"ס ותיבת EDC כפולת מצמדים.
מנוע ה-2.0 ליטר MPi בדגם הוא מנוע חדש במחזור אטקינסון החסכוני, עם הספק מרבי של 149 כ"ס ומומנט מרבי של 18.3 קג"מ.
יונדאי שמה דגש רב בדגם על תחום הבטיחות עם מטרה להשיג את ציון הבטיחות הגבוה ביותר בסגמנט במבחני הריסוק האמריקאים (IIHS). בכדי להשיג את המטרה האלנטרה i35 החדשה עושה שימוש נרחב יותר במתכת חזקה וקלה יותר (AHSS) , 51% מהשלדה לעומת 21% בעבר, בשבע כריות אוויר ובמערכות בטיחות מתקדמות כגון בלימה אוטו', התרעה על סטייה מנתיב הנסיעה ועוד.
תא הנוסעים מציג רמה גבוהה יותר של איכות עם עיצוב בהשראת הג'נסיס סדאן והסונטה החדשות. המאפיין העיקרי הוא קונסולה מרכזית הפונה אל הנהג בזווית של 6.9 מעלות ובחלקה העליון מותקנת מערכת מולטימדיה עם מסך "8.0 הכוללת את מערכות ההפעלה לרכב של גוגל ואפל. יונדאי שיפרה בדגם את תחום בידוד הרעשים והרעידות (NVH) כך שהדגם יציע נסיעה שקטה ונעימה יותר.
יונדאי שדרגהאת כיול המתלים, מקפרסון מלפנים ומוט פיתול מאחור - כמו בדגם הנוכחי, וכן התקינה מערכת תגבור היגוי חשמלית חדשה (MDPS) . בנוסף לכך הדגם מצויד בבורר מצבי נהיגה המאפשר בחירה בין שלושה מצבים - רגיל, ספורט וחסכוני - המשנים את תגובת המנוע, תיבת ההילוכים וההיגוי.
האלנטרה i35 היא המכונית הנמכרת ביותר של יונדאי עם מעל ל-10 יחידות שנמכרו עד היום מהדגם מאז שהוצג לראשונה. אלינו הדגם צפוי להגיע לקראת סוף המחצית הראשונה של 2016.
למי שיש זמן מיותר: וידאו מהשקת הדגם בקוריאה.