לאחר שסיפקה לנו הצצה אל מערכת MBUX החדשה והמתקדמת יותר אשר תשרת את ה-S קלאס הבאה, מרצדס מספקת לנו כעת הצצה אל חלק מטכנולוגיית המתלים, ההיגוי והבטיחות בה החברה ציידה את הדגם, דגם שמאז ומתמיד, היה אמת המידה הטכנולוגית לכל תעשיית הרכב ורכב שבכל דור חדש שלו הציג טכנולוגיה פורצת דרך שהגיע בסוף גם לרכבים עממיים יותר, כולל לדוגמה מערכת ה-ABS ומערכת בקרת היציבות ESP שכיום ניתן למצוא בכל רכב כמערכות מצילות חיים.
כרית אוויר קדמית למושב האחורי: זוכרים שמרצדס אמרה שבפיתוח ה-S קלאס החדשה היא שמה את הדגש על הנוסעים מאחור? אז בשביל שיפור הבטיחות של אותם נוסעים מרצדס ציידה את ה-S קלאס בכרית אוויר אשר תגן על הנוסעים מאחור בעת התנגשות חזיתית חמורה. הכרית מותקנת בגב המושבים האחוריים וזו הפעם הראשונה בה פתרון כזה מיושם בדגם ייצור המוני.
לתמרן בעיר כמו רכב קטן: בכדי לאפשר לדגם כושר תמרון עירוני של רכב קומפקטי, מרצדס מציגה עם הדגם מערכת היגוי לציר האחורי המאפשרת הטייה של הגלגלים האחוריים בעד 10 מעלות נגד כיוון הגלגלים הקדמיים. זה מאפשר גם לגרסה הארוכה של הדגם להשיג רדיוס סיבוב של 5.5 מטר (לעומת 6.5 מטר בדגם היוצא). המערכת הזו אופציונאלית ולקוחות הדגם יוכלו לבחור בין מערכת היגוי אחורית סטנדרטית יותר עם הטייה של עד 4.5 מעלות או 10 מעלות לאלו המבלים בעיקר בעיר.
צופה את פני השטח לנוחות מושלמת: הדור הקודם של ה-S קלאס היה הראשון להציג את מערכת "שטיח הקסם", מערכת שסורקת את פני הכביש לפני הרכב ומתאימה את כיול המתלים בהתאם בכדי לספק נוחות מושלמת. מערכת E-ACTIVE BODY CONTROL החדשה, אופציה, תחליף את המערכת הקודמת ובכדי להעניק נוחות מושלמת באמצעות מתלי האוויר המתקדמים של הדגם היא עושה שימוש בלא פחות מחמישה מעבדים מרובי ליבות, מעל ל-20 חיישני שונים ומצלמה כפולה מלפנים.
המערכת מנתחת את הכביש ותנועות המרכב 1000 פעמים בשנייה ומשנה את כיול המתלים בהתאם בכל גלגל בנפרד ומאפשרת שליטה על תנועת המרכב סביב ציר הגלגול, הערוד והגובה. אופי פעולת המערכת משתנה לפי בורר מצבי הנהיגה המאפשר לנהג בחירה בין מספר מצבים שונים. כמו בדגם היוצא, בזמן נסיעה בעיקול המערכת מייצרת נטייה של המרכב אל כיוון הסיבוב בכדי להפחית את השפעת כוחות התאוצה הרדיאליים על גוף הנוסעים.
בטיחות משודרגת: מערכת E-ACTIVE BODY CONTROL מאפשרת גם שיפור של הבטיחות. במקרה שמערכת קדם התאונה מזהה סכנה להתנגשות בצידי הרכב מערכת E-ACTIVE BODY CONTROL תגביה את הצד בו תתרחש ההתנגשות ב-8 ס"מ בכדי שעיקר האנרגיה תעבור דרך הקורה התחתונה והחזקה יותר של הרכב וכמה שיותר רחוק מהנוסעים. מערכת כזו כבר הוצגה בעבר באודי A8.
בנוסף לכרית האוויר הקדמית לנוסעים מאחור, נוספה לדגם כרית אוויר מרכזית בין הנהג לנוסע שלצידו המונעת במקרה של תאונת צד חמורה את התנגחות הראשים המובילה לפציעות ראש חמורות (אבזור תלוי מדינה). בזכות התוספת של מצלמות בתא הנוסעים הקוראות את שפת הגוף של הנהג או הנוסעים, מערכת היציאה הבטוחה תספק התראה עוד ברגע שהמערכת מזהה שהנהג או הנוסעים ניגשים לפתוח את הדלת.
ברגע שהרכב מקבל התראה על תאונה בהמשך הדרך, מערכת ההיגוי האקטיבי תסיט את הרכב בצורה בטוחה לצד הכביש בכדי ליצור מסדרון לרכב חירום (חוק במספר מדינות באירופה).
מערכת החניה האוטומטית שודרגה עם 12 חיישנים חדשים מלפנים ומאחור המאפשרים למערכת פעולה מהירה ומדויקת יותר, המערכת תומכת כעת גם בבלימה אוטונומית בעת נסיעה לאחור או לפנים מול עצמים או הולכי רגל. המערכת שודרגה עם תוספת של 4 מצלמות המאפשרות זיהוי מקום חניה פנוי באופן מדויק ומהיר יותר כך שהמערכת תזהה כעת גם מקומות צרים יחסית כמקום חניה אפשרי. מערכת חניה אוטומטית מזהה מקום פנוי בעיקר באמצעות עצמים (המרווח ביניהם) והמדרכה, המערכת החדשה תוכל לזהות גם מקום חניה מסומן ולהוביל את הרכב בין הפסים המגדירים את מקום החניה. המצלמות יאפשרו תצוגת תלת מימד במסך המרכזי של הרכב עם פסי הכוונה במידה והנהג רוצה לבצע את פעולת החניה בעצמו וכן מבט על מדויק למעבר במקומות צרים.