מרצדס ממשיכה לספק לנו פרטים על הדור הבא של מרצדס CLA, אותו היא תחשוף רק באביב 2025. מרצדס CLA הבאה היא מכונית חשובה במיוחד עבור מרצדס שכן היא מצוידת בדור הבא של טכנולוגיית ההנעה החשמלית של החברה ועם הדור הבא של מנועי הבנזין של החברה, עבור הרכבים הקטנים יותר של המותג - משפחת דגמי A קלאס ו-B קלאס.
אם מרצדס CLA הנוכחית זמינה עם שלושה מנועים בנזין, שני מנועי דיזל ויחידת הנעה היברידית פלאג-אין אחת, את הדור הבא של מרצדס CLA, אם תרצו אותה עם מנוע בעירה פנימית. תוכלו לקבל רק עם מנוע אחד בלבד, מנוע 1.5 ליטר טורבו M252 החדש לחלוטין של החברה. גרסה זו של הדגם תהיה זמינה זמן קצר לאחר השקת הגרסה החשמלית של ה- CLA החדשה.
המנוע הזה יהיה זמין בהספקים של 135 כ"ס או 163 כ"ס והנעה קדמית או 190 כ"ס והנעה כפולה. כל המנועים נעזרים בסיוע חשמלי 48V בהספק של 27 כ"ס כאשר המנוע החשמלי משולב בתיבת 8 הילוכים כפולת מצמדים חדשה (8F-eDCT) שפותחה במיוחד עבור שימוש בסיוע חשמלי. את המנוע החשמלי מזינה סוללת 1.3kWh שתיטען גם באמצעות מערכת בלימה רגנרטיבית בהספק של 25kW. השילוב הזה יאפשר למנוע החשמלי להניע את הרכב לבדו במהירויות של עד 100 קמ"ש, לטווח מוגבל כמובן. בשלב מאוחר יותר המנוע הזה יוצג בגרסאות הספק חזקות יותר אך בשלב זה מרצדס לא חושפת פרטים נוספים. מה עם גרסת פלאג-אין, זו כנראה לא תהיה חלק מהיצע יחידות ההנעה של ה- CLA הבאה.
הגרסה החשמלית של מרצדס CLA הבאה תתבסס על פלטפורמת MMA, פלטפורמה מודולרית נשלטת תוכנה שתוכננה מראש לשאת מערכת הנעה חשמלית (אך גם מנועי בנזין) וזו הפלטפורמה שתשרת את כל הדגמים הקטנים של החברה. עבור הפלטפורמה הזו מרצדס פיתחה יחידת הנעה חשמלית חדשה (EDU 2.0) שכמו דברים נוספים רבים ב- CLA החשמלית עושה שימוש בטכנולוגיה שפותחה עבור רכב הניסוי EQXX.
יחידת ההנעה האחורית בעלת הספק מרבי של 270 כ"ס ובדגמים עם הנעה כפולה נוסף מנוע חשמלי קדמי בהספק של 110 כ"ס שלטובת הנצילות נכנס לפעולה רק לפי מצב האחיזה או דרישת הביצועים. מה שמייחד את יחידת ההנעה החשמלית האחורית של הדגם זו התוספת של תיבת העברה עם שני יחסי העברה, קצר (11:1) עבור תנועה עירונית, ביצועים זריזים ושיפור כושר הגרירה לצד צריכת אנרגיה נמוכה יותר ויחס העברה ארוך (5:1) עבור הפחתת צריכת האנרגיה בנסיעה בכבישים מהירים - לדגם תהיה מהירות מרבית של 210 קמ"ש. בחירת ההילוך תיקבע לפי מספר פרמטרים כמו מצב הנהיגה הנבחר, מצב הטעינה של הסוללה ועוד.
מרצדס תשווק את ה- CLA החשמלית עם מבחר של שתי סוללות, האחת בקיבולת של 85kWh והשנייה, מסוג LFP, בקיבולת של 58kWh. זו הגדולה יותר צפויה לאפשר לדגם טווח נסיעה של מעל ל-750 ק"מ והיא עושה שימוש בתאים חדשים עם צפיפות אנרגטית גבוהה יותר ב-20% מדור הסוללות הנוכחי של החברה. כל סוללה מורכבת מ-4 מודלים גדולים ולפי מרצדס התכנון הזה יאפשר לתקן רק חלק מהסוללה במקום להחליף את כולה כמו אצל יצרנים אחרים.
בזכות המעבר לארכיטקטורת 800V, לראשונה במרצדס, טעינה מהירה תהיה אפשרית בהספק של עד 320kW ולפי מרצדס בזמן של 10 דקות יהיה ניתן להוסיף כ-300 ק"מ לטווח הנסיעה - כל זה תקף רק לסוללה הגדולה יותר. הטכנולוגיה הזו מאפשרת בנוסף גם שימוש במערכת בלימה רגנרטיבית בעוצמה גבוהה יותר של עד 200kW ובפועל זה אומר האטה בתאוצה של כ-0.5G. לנהג אפשרות בחירה מבין 4 מצבים שונים, מצב אוטומטי, מצד גלישה בו המערכת מנותקת, מצב האטרה רגיל ומצב מרבי שגם מאפשר נהיגה בדוושה אחת.