הקונה EV היוצא היה סיפור הצלחה של יונדאי בשוק האירופי כרכב חשמלי במחיר נגיש יחסית, זו הסיבה שבשנת 2020 יונדאי הקצתה עבור הדגם חלק מספר הייצור שלה בצ'כיה וזה גם המקרה עם הקונה EV החדש אותו יונדאי החלה לייצר אתמול (ד') במיוחד עבור השוק האירופי. המהלך הזה הוא חלק בלתי נפרד מכך שיונדאי רואה בשוק האירופי שוק ליבה, במיוחד בכל הקשור לרכבים חשמליים.
את הקונה 2023 החדש נפגוש בישראל בעוד זמן לא רב והחלק החיובי הוא שהדגם עשה קפיצת מדרגה משמעותית לעומת הדגם היוצא, הוא גדול ומרווח יותר משמעותית לעומת הדגם היוצא, איכותי, טכנולוגי ומתקדם יותר. החלק הפחות חיובי הוא שכל השדרוגים האלו יעלו לכם כסף שכן באירופה לפחות הדגם יקר יותר מהדגם היוצא וזה גם הצפי עבור השוק המקומי שלנו. הנקודה החיובית בתחום המחיר היא שיתכן שנפגוש בישראל גם את דגם ה-1.0 טורבו שיכול לשמור על מחיר כניסה נגיש יותר. כאמור, בחודש הבא נהיה חכמים יותר בכל הקשור לתמחור של הדגם.
הייצור של הקונה EV באירופה נועד לקצר את זמני ההמתנה לדגם בשוק זה, אך עם כושר ייצור שנתי של 50,000 יחידות יונדאי עדיין תאלץ להשלים חוסרים מספ הייצור של הדגם בדרום קוריאה. הסוללות של הדגם מגיעות גם הן ישירות מאירופה מפס הייצור של LG בפולין. בשלב זה יונדאי עדיין מקפידה לרכוש סוללות רק מיצרנים קוריאנים, LG ו- SK.
את כל הפרטים על יונדאי קונה 2023 החדש תוכלו לקרוא בקישור, אם אתם מעדיפים סיכון קצר אז נזכיר כי לקונה החדש אורך של 4,355 מ"מ, רוחב של 1,820 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,660 מ"מ הוא ארוך יותר בכ-150 מ"מ מהדגם הנוכחי, רחב יותר ב-20 מ"מ ועם תוספת נכבדה של 60 מ"מ לבסיס הגלגלים - לפי יונדאי המרווח לנוסעים מאחור גדל ב-77 מ"מ משמעותיים מאוד. גם תא המטען גדל משמעותית עם נפח של 466-1300 ליטר לעומת 374-1156 ליטר בדגם היוצא.
הקונה החדש ישווק עם מנוע 1.0 ליטר טורבו 120 כ"ס, 1.6 טורבו 198 כ"ס, 1.6 ליטר היברידי 141 כ"ס ובשתי גרסאות חשמליות חדשות לחלוטין: קונה 48.4kWh עם טווח של 377 ק"מ לעומת 305 ק"מ בדגם היוצא וקונה 65.4kWh עם טווח נסיעה של 514 ק"מ לעומת 484 ק"מ בדגם היוצא. לשני הדגמים החשמליים יש גם מנועים חשמליים חדשים: 156 כ"ס ו- 26 קג"מ או 218 כ"ס ו-26 קג"מ, בהתאמה.