האוקטביה החדשה אולי לא תציג מהפכה, אך היא תהיה מרווחת ונוחה יותר, תעשה לראשונה שימוש בהנעה היברידית מסוג מיקרו או פלאג-אין ותציג תא נוסעים מעוצב ועשיר יותר למראה.
לקראת החשיפה הרשמית ב-11 בנובמבר, סקודה מספקת לנו פרטים נוספים/חדשים על הדור הרביעי של האוקטביה. את האוקטביה החדשה סקודה תחל לשווק באירופה במהלך הרבעון הראשון של 2020, תחילה בדגם הסטיישן (אוקטביה ספייס) ומספר שבועות לאחר מכן גם בדגם הסדאן.
האוקטביה 2020 ממשיכה להתבסס על פלטפורמת MQB והיא תהיה ארוכה יותר ב-22 מ"מ מהדגם הנוכחי (4689 מ"מ) ורחבה יותר ב-15 מ"מ (1,829 מ"מ) - זהה בין הסדאן לסטיישן. למרות שבסיס הגלגלים נותר ללא שינוי על 2,686 מ"מ, מרווח הברכיים במושב האחורי גדל משמעותית ב-78 מ"מ. תוספת האורך הקטנה אפשרה לסקודה להגדיל את נפח תא המטען לכדי 640 ליטר בדגם הסטיישן ובדגם הסדאן לנפח מרשים של 600 ליטר - חסרת מתחרים בתחום.
כמו בדגם היוצא, דגמי הבסיס נשענים על מתלה אחורי בתצורת קורת פיתול ודגמים עם מנועים בהספקים של מעל ל-150 כ"ס, או עם הנעה כפולה, נשענים על מתלה רב חיבורי מתקדם יותר. בכדי לשפר את נוחות הנסיעה, סקודה התקינה בדגם בולמים מפיתוח חדש וכן קפיצים אחוריים רכים יותר. בדגמים הבכירים יותר נוכל למצוא בנוסף בולמים אדפטיביים המאפשרים בחירה מבין 4 מצבי כיול - בדומה למערכת DCC של הסופרב. מערכת זו כוללת הנמכת מרכב של 10 מ"מ בדגמי הבנזין והדיזל. בנוסף, סקודה תשווק את האוקטביה החדשה עם שתי אופציות נוספות לכיול המתלים, מעבר לכיול הסטנדרטי, אחד ספורטיבי עם הנמכת מרכב של 15 מ"מ והאחר עם הגבהת מרכב של 15 מ"מ.
היצע מנועי הבנזין בדגם יכלול את מנוע ה-1.0TSI המוכר בהספק של 110 כ"ס, מנוע 1.5TSI בהספק של 150 כ"ס ומנוע 2.0TSI בהספק של 190 כ"ס - המשודך כעת להנעה כפולה בלבד. מנועי ה-1.0 ליטר וה-1.5 ליטר יוצעו גם בגרסה מיקרו-היברידית 48V כאשר הם משודכים לתיבת 7 הילוכים DSG וכמו בגולף החדשה הם ישאו את הכיתוב eTSI. בגרסת הדיזל נמצא גרסה משופרת (EVO) ובעיקר נקייה יותר (ב-17%) של מנוע ה-2.0TDI בהספקים של 115 כ"ס, 150 כ"ס או 200 כ"ס.
כמו בגולף החדשה, גם האוקטביה תשווק עם מערכת הנעה היברידית פלאג-אין - לראשונה עבור הדגם. מערכת ההנעה הזו משלבת בין מנוע 1.4TSI למנוע חשמלי, תיבת DSG6 וסוללת ליתיום-יון בקיבולת של 13kWh המאפשרת טווח נסיעה חשמלי של עשרות קילומטרים. יחידת הנעה זו תוצע בשתי גרסאות הספק של 204 כ"ס או 245 כ"ס וסביר להניח כי גרסה זו תחליף את גרסת ה-2.0TSI של האוקטביה הנוכחית.
פנסי החזית בדגם מצוידים בפנסי LED כסטנדרט, ברות הגימור הבכירות נמצא תאורת LED Matrix אדפטיבית המאפשרת טווח תאורה מרבי מבלי לסנוור את שאר משתמשי הדרך. הפנסים מאחור, גם הם מבוססי תאורת LED, כוללים תאורת מחוונים דינמית.
תא הנוסעים של האוקטביה החדשה יציג עיצוב חדש לחלוטין, חלקו בהשראת תא הנוסעים של הסקאלה קטנה יותר. בניגוד לגולף החדשה שעברה לשימוש מקיף במסכים ומשטחי מגע במקום כפתורים פיזיים, האוקטביה תמשיך לספק מערך סטנדרטי וקל יותר לשימוש. חומרי גימור חדשים בדשבורד ובדלתות, כגון עץ, עור ואלקנטרה, וישדרגו את חווית השהייה בתא הנוסעים של האוקטביה. בתא הנוסעים נמצא מולטימדיה MIB3 חדשה עם מסך מרכזי בגודל "8.25 או "10, לוח מחוונים דיגיטלי "10.25 (אופציה), משטח טעינה אלחוטי, תצוגה עילית (לראשונה בסקודה) עד 5 כניסות USB טייפ C ובמסגרת הפטנטים של סקודה, נמצא גם שקע USB במראה המרכזית המאפשר טעינה למצלמת דרך. כמו בגולף החדשה, תפעול תיבת ההילוכים יתבצע בצורה אלקטרונית דרך מוט קטן בקונסולה בין המושבים. מערכת המולטימדיה החדשה, המאפשרת חיבור קבוע לרשת האינטרנט, תאפשר חיבור אלחוטי לאפל קאר-פליי (ובהמשך גם לאנדרואיד אוטו).
האוקטביה החדשה תצויד במגוון רחב של מערכות בטיחות מתקדמות, כולל בקרת שיוט אדפטיבית מורחבת למהירות של עד 210 קמ"ש, מערכת סיוע להיגוי בתמרון חירום למניעת התנגשות, מערכת יציאה בטוחה המתריעה אם רכב או רוכב אופניים מתקרב מאחור - המערכת מונעת את פתיחת הדלת מאחור במקרה זה, מערכת ניטור ערנות נהג משודרגת המסוגלת להבין אם הנהג לא שולט ברכב, כתוצאה מאירוע רפואי לדוגמה, המביאה את הרכב לכדי עצירה מלאה.