2021 ניסאן קשקאי החדש טיזר
הקשקאי החדש יוצג באביב 2021.
2021 ניסאן קשקאי החדש טיזר
הקשקאי החדש יוצג באביב 2021.

ניסאן חושפת פרטים ראשונים על הקשקאי 2021 החדש, דור שלישי לקרוסאובר הקומפקטי המצליח של החברה ממנו נמכרו עד היום מעל ל-3 מליון יחידות בשוק האירופי שהוא שוק היעד העיקרי של הדגם והשוק אליו מתוכנן הדגם. ניסאן תחשוף את הקשקאי החדש בבכורה עולמית רק לקראת סוף המחצית הראשונה של 2021.

 

נתחיל ממה שכבר ברור מהתמונות, בכל הקשור לעיצוב הקשקאי החדש יהיה הפעם דומה יותר לניסאן ג'וק החדש, רק מעודן יותר, ופחות דומה ל- אקסטרייל 2021 החדש שנחשף בחודש מאי האחרון בגרסתו לשוק האמריקאי (ניסאן Rogue), כך שבניגוד לדור הנוכחי של הדגמים האקסטרייל הוא כבר לא רק גרסת 7 מושבים לקשקאי אלא דגם נפרד עם בידול ברור.

 

קשקאי החדש 2021
מגלה טפח עם תאורת יום בהשראת הג'וק.

הקשקאי הנוכחי היה הדגם הראשון של ניסאן לעשות שימוש בפלטפורמת CMF המודולרית של הברית רנו-ניסאן, הדור השלישי של הקשקאי יעשה שימוש בגרסה מעודכנת ומשופרת של הפלטפורמה הזו (CMF-C) העושה שימוש נרחב יותר ב-50% בפלדה בעלת חוזק מתיחה גבוה (UHSS) לכדי 30% בסך הכל. בנוסף, ניסאן מדווח כי חלקי מרכב שונים כמו הדלתות, מכסה המנוע ועוד מיוצרים מאלומיניום, דבר המאפשר לבדו להפחית כ-21 ק"מ ממשקל הדגם, ודלת תא המטען מיוצרת מחומר מרוכב המפחית 2.6 ק"מ ממשקל הדלת. בשורה התחתונה, כל השדרוגים בתחום השלדה והמרכב איפשרו להפחית כ-60 ק"ג מהמשקל ולהגדיל ב-41% משמעותיים את קשיחות השלדה. בפועל זה מתורגם להגנה טובה יותר על הנוסעים במקרה של התנגשות ולאיכות נסיעה גבוהה יותר בזכות קשיחות השלדה הגבוהה יותר המאפשרת גמישות רבה יותר בתכנון המתלים והתותבים (בושינג).

 

2021 ניסאן קשקאי החדש
מבוסס על פלטפורמה משודרגת.

כמו בדגם הנוכחי, דגמי ההנעה הקדמית הקשקאי מצוידים בחישוקי סגסוגת של עד "19 ובמתלה אחורי מסוג קורת פיתול, דגמי ההנעה הכפולה יצוידו בחישוקי סגסוגת מוגזמים של עד "20 ובמתלה אחורי מסוג רב חיבורי. מתלה קורת הפיתול תוכנן מחדש כך שהוא מאפשר הצבה אנכית של הבולמים והקפיצים, דבר שבפועל מאפשר לנצל טוב יותר את מהלך המתלה ולספק איכות נסיעה ויכולות דינמיות גבוהות יותר. ניסאן מדווחת כי גם מערכת ההיגוי תוכננה מחדש והיא תספק משוב רב יותר לנהג לצד פעולה מדויקת יותר.

 

את הקשקאי החדש כבר לא תוכלו לקבל עם מנוע דיזל שכן ניסאן החליטה להפסיק לשווק את הדגם באירופה עם מנועי דיזל. במקום זה ניסאן תשווק את הקשקאי החדש עם מערכת ההנעה ההיברידית הנקראת e-POWER, זו טכנולוגיית הנעה שניסאן הציגה לפני כ-4 שנים עם הנוט e-POWER ששווקה ביפן בלבד.

 

2021 ניסאן קשקאי החדש טיזר
ישווק עם מערכת היברידית e-POWER עם הנעה חשמלית בלבד.

מערכת e-POWER היא מערכת בה ההנעה של הרכב מתבצעת באופן בלעדי באמצעות מנוע חשמלי ומנוע הבנזין המשולב במערכת משמש כגנרטור בלבד, לטעינת הסוללה הקטנה המזינה את המנוע החשמלי ו/או ישירות למנוע בעת הצורך. השילוב הזה מאפשר ליהנות מהיתרונות של המנוע החשמלי עם זמינות הכוח הגבוהה והמיידת כמו ברכב חשמלי אך בלי חרדת הטווח. מנוע הבנזין פועל ברוב הזמן בסל"ד האידיאלי לצריכת דלק אופטימלית.

הקשקאי יהיה זמין גם עם מנוע ה-1.3 טורבו המוכר מהדגם הנוכחי, בשתי גרסאות הספק, אך הפעם הוא נעזר במערכת מיקרו-היברידית 12V לשיפור נוסף בצריכת הדלק. בשלב זה ניסאן לא מציינת האם המנוע ישודך לתיבת CVT החביבה על המותג או שהוא ימשיך עם תיבת ה-7 הילוכים DCT כפולת המצמדים. שיפור נוסף בצריכת הדלק הושג באמצעות כיסוי מלא לתחתית הרכב לשיפור זרימת האוויר ושימוש בגריל קדמי עם תריסים הנפתחים/נסגרים בהתאם לצרכי הקירור של המנוע ומאפשרים את הפחתת מקדם הגרר בנסיעה בכביש המהיר.

 

2021 ניסאן קשקאי החדש
מערכת מיקרו-היברידית למנוע ה-1.3 ליטר טורבו המוכר.

הקשקאי החדש יצויד בדור החדש של מערכת הבטיחות ProPILOT, אחד החידושים הם בקרת שיוט הפועלת בכל טווח המהירויות ומערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, המערכת תשעה שימוש במידע ממערכת הניווט או המצלמה הקדמית (זיהוי תמרורים) בכדי להתאים אוטומטית את מהירות הנסיעה לתנאי הדרך ותוואי הנסיעה או למהירות המותרת בדרך. מערכת ניטור שטח מת שודרגה עם היגוי אקטיבי למניעה של מעבר לנתיב לא פנוי, יש גם בלימה אוטונומית בנסיעה לאחור, מצלמת 360 מעלות המתריעה על התקרבות מסוכנת לעצמים כמו בחניה צפופה ועוד. כל הדגמים יצוידו בתאורה ראשית LED, ברמות הגימור הגבוהות נמצא תאורה אדפטיבית עם 12 נורות LED נפרדות בכל פנס.

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 4

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.