מספר תמונות רשמיות באיכות נמוכה של ניסאן אקס טרייל החדשה אשר דלפו לרשת, מאפשרות לנו לקבל הצצה ראשונה אל הדור הרביעי של הדגם שמאז הדור הנוכחי, מהווה את גרסת השבעה מושבים של הקשקאי. התמונות חושפת את ניסאן רוג' שהוא הגרסה האמריקאית של האקס-טרייל אך למעט השם (ואולי יחידות הנעה שונות) מדובר בדגמים זהים.
העיצוב החיצוני תואם את מה שציפינו לקבל מתמונות ריגול שונות של הדגם, מראה חסון ומודרני יותר, עם גריל V-Motion גדול ובולט יותר ותאורת חזית בשני מפלסים כמו בג'וק החדש, תאורת יום במפלס העליון ותאורה ראשית בתחתון.
את תא הנוסעים השבלוני של הדגם הנוכחי מחליף תא נוסעים מודרני ונעים יותר לעין, גם אם הוא לא פורץ גבולות בעיצובו. מהתמונות עולה הראשון כי איכות החומרים שודרגה משמעותית ווניתן לראות עיטוף במוי עור על הדשבורד, הקונסולה המרכזית ובדלתות.
ממשק השליטה של הנהג כולל מערכת מולטימדיה חדשה וגדולה יותר בסגנון "צף" שלא מוותרת על הכפתורים הפיזיים, וטוב שכך, לוח מחוונים דיגיטלי המאפשר מספר סגנונות תצוגה ואפשרות לשיקוף של התצוגה במערכת המולטימדיה (ניווט, מוזיקה ועוד), גלגל הגה חדש וכן שליטה אלקטרונית על תיבת ההילוכים (Shift by Wire) המפנה מקום רב בקונסולה המרכזית בין המושבים, שם נוכל למצוא בנוסף בלם יד חשמלי עם Auto Hold, בורר מצבי שטח למערכת ההנעה הכפולה ומשטח טעינה אלחוטי.
בתחום ההנעה, ניסאן אקס טרייל החדש צפוי לעשות שימוש באותם המנועים של הדגם הנוכחי, 1.3 ליטר טורבו 160 כ"ס עם תיבת 7 הילוכים DCT כפולת מצמדים או 1.7 ליטר טורבו דיזל 150 כ"ס עם תיבת הילוכים רציפה. אנחנו בהחלט מצפים לפגוש בדגם מערכת הנעה היברידית מסוג מסוים, רגילה או פלאג-אין. בשוק האמריקאי הדגם צפוי לקבל מנוע 2.5 ליטר חדשה, שהוצג עם האלטימה החדשה אשתקד, בהספק של 182 כ"ס ובשידוך לתיבת הילוכים רציפה. יהיה מעניין לראות אם הדגם יקבל גם את מנוע ה-2.0 ליטר טורבו 248 כ"ס ו-37.7 קג"מ של האלטימה. מדובר במנוע מתקדם במיוחד עם יחס דחיסה משתנה VC-T שמקורו באינפיניטי.