זיקר X מבחן ריסוק
זיקר X הציג רמה גבוהה של בטיחות.
זיקר X מבחן ריסוק
זיקר X הציג רמה גבוהה של בטיחות.

ארגון הבטיחות האירופי Euro NCAP מפרסם את תוצאות סבב מבחני הריסוק והבטיחות שערך לדגמים הבאים: זיקר X, זיקר 001, פולקסווגן טיגואן החדש, מקסוס MIFA 7 ולפורד טורנאו קאסטום המסחרי. 

 

דגמי זיקר הציגו רמה גבוהה של בטיחות וזה לא ממש מפתיע אותנו שכן הדגמים הם חלק מקבוצת ג'ילי העושה שימוש בפלטפורמת SEA המשמשת גם את וולוו שהשם הנרדף שלה זה בטיחות. זיקר X הציג ביצועי בטיחות גבוהים במיוחד עם ציונים של 91% בהגנה על נוסעים בוגרים, 90% בהגנה על ילדים במושבי בטיחות ו-83% בעזרי בטיחות. הדגם הציג רמה גבוהה מאוד של הגנה בכל מבחני הריסוק השונים ומערכת הבטיחות המתקדמות תפקדו מצוין במניעת תאונה בתרחישים השונים.

גם זיקר 001 הציגה ביצועי בטיחות מצוינים עם הגנה מעולה על הנוסעים בכל מבחני הריסוק השונים. הדגם איבד קצת ניקוד על התראות של מערכת בקרת הבטיחות (כמו בקרת נהג לדוגמה), קחו בחשבון שהדגם זכה לאחרונה למתיחת פנים (2024 זיקר 001) שכוללת גם יישור קו גם בתחום הבטיחות. 

 

פולקסווגן טיגואן החדש זכה לציון של חמישה כוכבים אך לדגם נשרמו הערות על הגנה לא מספקת על האגן של הנהג בתאונה חזיתית מלאה ועל העדר של חלק ממערכות התראה כגון בקרת נהג, מגביל מהירות אקטיבי (ISA) ועוד. 

 

תוצאות מבחני ריסוק NCAP 2024
מבחני ריסוק NCAP 2024.

המיניוואן החשמלי של מקסוס הציג הגנה מצוינת על הנוסעים אך תפקוד קצת פחות מושלם של מערכות הבטיחות המתקדמות. פורד טורנאו קאסטום הציג אמנם הגנה טובה על הנוסעים במבחני הריסוק, אך העדר מפרט מלא של מערכות בטיחות מתקדמות בדגם הבסיס והעדר של מערכות התראה שונות עם חבילת הבטיחות האופציונלית, גרמו לכך שהדגם זכה לציון של 3 או 4 כוכבים בלבד, בהתאמה. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 6

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.