זה לא סוד שסגמנט המשפחתיות הגדולות כבר לא מה שהיה פעם ובשנים האחרונות עוד ועוד יצרנים יוצאים מהסגמנט הזה ומציגים במקום רכבי SUV, לכן לא מפתיע שכעת פולקסווגן מאשרת כי הפאסאט החדשה כבר לא תשווק במרכב סדאן אלא רק במרכב סטיישן - פאסאט וריאנט.
הפאסאט היא אמנם עדיין המכונית הנמכרת ביותר בסגמנט המשפחתיות הגדולות באירופה, כפי שהייתה במשך עשורים רבים, אך אם לפני 20 שנה היה מדובר בדגם שנמכר בכ-250-300 אלף יחידות בשנה, בשנים האחרונות זה הצטמצם לאזור ה-150,000 יחידות ובשנתיים האחרונות הנתון הזה ירד כבר מתחת ל-100,000 יחידות.
על הפיתוח של הפאסאט החדשה אחראית סקודה, שבמקביל מפתחת את הסופרב החדשה אשר תוצג במקביל במהלך הרבעון השלישי של השנה. שני הדגמים יצאו מאותו פס ייצור של סקודה אך בניגוד לפאסאט, סקודה תמשיך לשווק את הסופרב בשתי גרסאות המרכב של הדגם, סדאן/נוצ'בק וסטיישן. זה אולי המקום להזכיר שלפולקסווגן יש עדיין את הארטאון שהיא אמנם דגם נפרד אך בסופו של דבר היא סוג של פאסאט פרימיום.
בתחום ההנעה, הפאסאט והסופרב החדשות ישווקו עם מנועי הבנזין העדכניים של פולקסווגן עם סיוע היברידי 48V וניתן לצפות ליחידות הנעה פלאג-אין חדשות, על בסיס מנוע 1.5 טורבו במקום 1.4 טורבו ועם סוללה גדולה יותר שתאפשר טווח חשמלי משמעותי יותר מה-60 ק"מ של הדגם הנוכחי.