פולקסווגן חוגגת את הפאסאט ה-30 מיליון במספר, הדגם השני המצליח ביותר של פולקסווגן, לאחר הגולף כמובן.
בסוף השבוע האחרון, 46 שנה מאז שהוצגה הפאסאט הראשונה, ירדה מפס הייצור של פולקסווגן באמדן הפאסאט ה-30 מיליון במספר, פאסאט מדגם GTE המחודש אשר הוצג לאחרונה.
פולקסווגן החלה לייצר את הפאסאט ב-14 במאי 1973 תחת הסיסמה ״התחלה של עידן חדש לפולקסווגן״ והיא התבססה למעשה על אודי A80 שהוצגה שנה קודם לכן. כמחליפה לפולקסווגן Type3, הדור הראשון של הפאסאט הציג מספר חידושים כגון פלטפורמת הנעה קדמית מתקדמת ומנועים מקוררי מים. ההצלחה של הדגם הייתה מיידית ולאחר 46 שנה הפאסאט הוא הדגם השני המצליח ביותר בתולדות פולקסווגן, מיד אחרי הגולף שהגיע כשנה לאחר הפאסאט וממנה נמכרו עד היום 35 מיליון יחידות.
פולקסווגן מייצרת כיום את הפאסאט בשלוש יבשות, בעשרה מפעלים והדגם משווק במעל ל-100 שווקים שונים בעולם. גם בישראל הפאסאט זכתה להצלחה ונחשבה לאמת המידה למכונית מנהלים, במיוחד עם הדור החמישי של הדגם (B5 1997–2006), הדור שהציג את המהפכה הגדולה ביותר אי פעם של הדגם עם עיצוב עגלגל וייחודי, תא נוסעים איכותי במיוחד והתאורה הכחולה והייחודית בלוח המחוונים ותא הנוסעים. מאז שהוצגה הפאסאט B6, המחליפה הפושרת למראה, הדגם לא הצליח לשחזר בישראל את ההצלחה של ה-B5, רחוק מכך. למרות שמדובר במכונית מצוינת, גם כיום, עם הפאסאט B8 הנוכחית, הדגם לא מרשים בנתוני המכירות (539 יחידות בשנת 2018) בשל תמחור גבוה לצד רמת אבזור לא מספקת בהשוואה למתחרות, כולל זו מבית - הסופרב של סקודה.
כאמור, לאחרונה פולקסווגן הציגה את דגמי 2019 המחודשים של הפאסאט הכוללים מראה מעודכן ולא מעט חידושים טכנולוגיים. בין היתר הפאסאט 2019 כוללת בקרת שיוט אדפטיבית 0-210 קמ״ש עם מערכת שמירה על מרכז נתיב הנסיעה, מערכת מולטימדיה MIB3 עם חיבור קבוע לרשת האינטרנט (כולל עדכונים OTA) ותפעול קולי טבעי, לוח מחוונים דיגיטלי, גלגל הגה עם משטחי מגע (עם אפשרות לתפעול גם בלחיצה), מערכת היגוי אקטיבית המסייעת בעת התחמקות ממכשול, מערכת בלימה אלקטרומכנית, מערכת בקרת שיוט אדפטיבית הפועלת במשולב עם מערכת זיהוי תמרורים (הגבלת מהירות הנסיעה) ומערכת הניווט (הפחתת מהירות הנסיעה לפני עיקול לדוגמה) ועוד.