קצת לאחר שסיפקה לנו הצצה אל הטיגואן החדש, פולקסווגן מספקת לנו הצצה ראשונה אל הפאסאט 2024 החדשה שגם היא תוצג בבכורה עולמית בהמשך השנה. הפאסאט החדשה מפותחת לצידה של הסופרב של סקודה, שגם היא תוצג בהמשך השנה, וכפי שאתם יכולים לראות בתמונות הפאסאט החדשה תשווק הפעם במרכב סטיישן (וריאנט) בלבד.
הפאסאט משווקת מאז שנת 1973 ומאז נמכרו מהדורות השונים של הדגם מעל ל-30 מיליון יחידות ובחלק מאותן שנים הפאסאט הייתה רב מכר של פולקסווגן באירופה, אך המעבר לרכבי קרוסאובר וכיום גם להנעה חשמלית פגעו משמעותית במכירות של הדגם היקר לפיתוח ולכן הפעם בפולקסווגן בחרו לשווק את הדגם רק במרכב סטיישן השימושי. לפאסאט החדשה, המבוססת על פלטפורמת MQB Evo, אורך של 4.92 מטר, רוחב של 1.85 מטר, גובה של 1.48 מטר ובסיס גלגלים של 2.84 מטר, כך שהיא גדולה יותר משמעותית מהדגם היוצא עם תוספת של 14 ס"מ לאורך ו-5 ס"מ לבסיס הגלגלים.
התוספת לבסיס הגלגלים הוקדשה כולה לטובת הגדלת מרווח הרגליים במושב האחורי ותוספת האורך אפשר להגדיל את נפח תא המטען ב-40 ליטר כך שנפח תא המטען בדגם עומד על 690 ליטר כאשר כל המושבים בשימוש ו-1,920 ליטר עם קיפול המושבים מאחור - תוספת של 140 ליטר לעומת הדגם היוצא.
בתחום ההנעה, הפאסאט החדשה תשווק עם מנועי 1.5 ו-2.0 ליטר טורבו עם סיוע היברידי של 48V, מדובר בגרסאות מעודכנות של המנועים המוכרים שלפי פולקסווגן כבר עומדים בתקן EURO 7 שייכנס לתוקף מחייב בשנת 2025. לצד זה נמצא גם מנוע 2.0 ליטר טורבו דיזל קלאסי, גם הוא עם סיוע 48V, בהספקים של 150 כ"ס או 190 כ"ס. דגמי ה-2.0 ליטר יוצעו עם אופציה להנעה כפולה 4MOTION.
לצד יחידות הנעה אלו הפאסאט החדשה תשווק גם עם שתי יחידות הנעה היברידיות פלאג-אין חדשות על בסיס מנוע 1.5 ליטר טורבו. הרוכשים יוכלו לבחור בין גרסת 204 כ"ס הנעה קדמית או 272 כ"ס הנעה כפולה. סוללה גדולה תאפשר לדגם טווח נסיעה חשמלי של עד 120 ק"מ, זאת לעומת 55 ק"מ בלבד בדגם הנוכחי, יחד עם אפשרות לטעינה מהירה DC בהספק של עד 50kW.
העיצוב החיצוני מציג השראה מדמי ID החשמליים של החברה וכך גם תא הנוסעים המעוצב באופן דומה מאוד למה שפגשנו בפולקסווגן ID7 והוא כמעט וזהה לחלוטין לתא הנוסעים של הטיגואן החדש, למעט עיצוב שונה לפתחי המיזוג ולקונסולה בין המושבים. כמו במקרה של הטיגואן, גם בפאסאט תפעול ההילוכים מתבצע כעת דרך מוט לצד גלגל ההגה ובמרכז הדשבורד נמצא את מערכת המולטימדיה החדשה של פולקסווגן עם מסכי מגע בגלים של "12.9 עד "15.
כמו בטיגואן החדש, בחזית נמצא פנסי IQ.LIGHT HD matrix דיגיטליים ובכל פינות הדגם נמצא בולמים אדפטיביים חדשים DCC Pro עם שליטה על הדחיסה וההחזר לטובת איזון טוב יותר בין נוחות לדינאמיות. לרשות הנהג סליידר במערכת המולטימדיה המאפשר בחירה בין 15 דרגות קשיחות שונות, זאת במידה והוא מעדיף לבחור בעצמו ולא לבחור את אחד ממצבי הנהיגה השונים.