לאחר סיכום המכירות ב-5 החודשים הראשונים של 2011, ג'נרל מוטורס ראשונה ופולקסווגן שנייה.

הקרב על המקום הראשון

טויוטה הצהירה בשבוע שעבר על כך שלהיות מקום ראשון זה חסר משמעות. יתכן שזו הפילוסופיה החדשה של טויוטה, אך בכל מקרה השנה, טויוטה תהיה רק במקום השלישי כנראה וזה לא רק בשל האסון הכפול ביפן (צונאמי ורעידת האדמה).

 

כבר בשנה שעברה, טויוטה מכרה רק 28,000 רכבים יותר מג'נרל מוטורס. מתחילת שנת 2011 עד לסוף חודש מאי2011, ג'נרל מוטורס מכרה כבר מעל ל-2.2 מיליון רכבים, עלייה של 11% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ונמצאת בראש טבלת המכירות העולמית. פולקסווגן מכרה מתחילת השנה מעל ל-2.0 מיליון רכבים, עלייה של 12.2% לעומת התקופה המקבילה אשתקד ותופסת את המקום השני. רק לשם התזכורת, היעד של פולקסווגן הוא להיות מספר אחת עד 2018.

 

טויוטה שסבלה הכי הרבה מהאסון ביפן, מציגה ירידה של 12% עם מכירות של 1.8 מיליון רכבים מתחילת השנה. באופן עקרוני, טויוטה מדווחת על מחסור בייצור של כ-200-300 אלף רכבים כתוצאה מהאסון. ללא קשר לכך, ג'נרל מוטורס בכל מקרה הייתה עוקפת את טויוטה השנה.

 

עיקר הסיבה למהפך בטבלת המכירות העולמית אלו המכירות של פולקסווגן וג'נרל מוטורס בסין. עבור פולקסווגן, השוק הסיני מהווה כיום כשליש מסך המכירות של פולקסווגן. ועבור ג'נרל מוטורס, ב-2010 מכרה החברה לראשונה אי פעם יותר רכבים בסין מאשר בארה"ב ובנוסף, היא החברה הלא סינית שמוכרת הכי הרבה רכבים כיום בסין.

 

לאחר טויוטה שנמצאת במקום השלישי, נמצאת פורד עם 1.4 מיליון רכבים ובמקום החמישי יונדאי (יונדאי+קיה מקום רביעי).

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.