ההחלטה של הנציבות האירופית אמש להפחית את פליטת גזי החממה (CO2) של כלי רכב ב-100% עד לשנת 2035 לעומת השנה הנוכחית אומרת בפועל כי החל ממועד זה כבר לא תתאפשר מכירה של רכבים בעלי מנועי בנזין ודיזל במדינות האיחוד האירופי כך שבפועל תתאפשר מכירה של רכבים חשמליים בלבד, בין אם מדובר ברכבים מבוססי סוללה או מימן.
מספר יצרני רכב כבר הכריזו כי עד למועד זה הם יעברו להנעה חשמלית באופן מלא עבור השוק האירופי, אך הם כנראה יאלצו לעשות את זה לפחות חמש שנים מוקדם יותר שכן יעד נוסף אותה קבעה הנציבות הוא הפחתה של פליטת ה- CO2 מרכבים ב-55% עד לשנת 2030 וזה עוד לפני שלוקחים בחשבון את תקן אירו 7 שיכנס לתוקפו בשנת 2025 וכבר לא מעט יצרנים אמרו שהצרכן יאלץ לשלם הרבה יותר על רכבי הבנזין שלו בשל הדרישות של התקן הזה, חלקן לדוגמה כוללת התקנה של מכשיר ניטור פליטה שגם משדר את נתוני הפליטה לכל אורך חיי הרכב. לפי מומחים בתחום, אם יעד הפליטה לשנת 2030 יישאר על כנו זה המשמעות של זה בפועל שכבר ממועד זה לא יהיה ניתן לשווק רכבים עם מנועי בעירה פנימית.
בנוסף לכך, ההחלטה של הנציבות מבקשת להכיל את התקנות גם על יצרנים קטנים, 1000 עד 10,000 רכבים בשנה, שעד היום זכו להקלות בכל הקשור לעמידה בתקני זיהום. יש לציין שההחלטה של הנציבות היא בגדר המלצה כרגע ונדרשת הצבעה בנושא במסגרת הפרלמנט האירופי לפני שההצעה תהפוך לחוק מחייב. ההצעה צפויה לעבור אך כנראה שתכלול ריכוך של חלק מיעדי הביניים, נשיא צרפת מקרון ושר התחבורה הגרמני כבר השמיעו הערות בנושא, כך כמובן גם איגוד יצרני הרכב האירופי.
לצד ההחלטה הזו ובכדי לעודד עוד יותר מעבר לרכב חשמלי הנציבות המליצה על חקיקה שתחייב את כל מדינות האיחוד להתקין עד לשנת 2025 תחנות טעינה מהירות על כבישים מהירים במרחק של 60 ק"מ האחת מהשנייה ועמדות תדלוק במימן במרחק שלא יעלה על 150 ק"מ האחת מהשנייה. בנציבות צופים כי עד לשנת 2030 יפרסו במדינות האיחוד כ-3.5 מיליון עמדות והמספר הזה יעלה לכ-16.3 מיליון עד לשנת 2050.
בכדי להביא את הפריסה הנרחבת הזו לכדי מימוש בנציבות צופים כי נדרשת השקעה של 95 עד 142 מילארד דולר עד לשנת 2040.