2025 אקספנג P7 פלוס
אקספנג P7 פלוס.
2025 אקספנג P7 פלוס
אקספנג P7 פלוס.

אקספנג P7+ יוצאת לדרך בסין, מכונית הסאלון החדשה של אקספנג שלמרות השם המוכר לנו, היא שונה מהותית מהאקספנג P7 המשווקת בישראל ובחברה היא מחליפה למעשה את האקספנג P7i. אקספנג P7 פלוס היא במידה רבה מכונית ברוח של ב.מ.וו סדרה 3GT שהייתה גרסה ארוכה, אולטרה מרווחת ושימושית במיוחד לסדרה 3 סדאן אך שלא זכתה להצלחה רבה בשל העיצוב מעורר המחלוקת וזה כנראה יהיה גם המבחן של האקספנג P7 פלוס.

 

אם יצא לכם לשבת במושב האחורי של רכב סדאן חשמלי, סביר להניח שהרגשתם לפחות אחד מהדברים הבאים: מרווח ראש מצומצם, קיפול מוגזם של הברכיים וחוסר תמיכה בירכיים, בלא מעט רכבי סדאן חשמליים זה שילוב של כל הדברים יחד. הסיבה לכך שהיא שברכב חשמלי הסוללות מחייבת להגביה את רצפת הרכב הפנימית והשילוב של זה עם הרצון להשיג מקדם גרר נמוך יוצר חלל אחורי שהוא פשוט פחות נעים לשהייה ממושכת לעומת רכב סדאן עם מנוע בעירה פנימית. 

 

2025 אקספנג P7 פלוס
אקספנג P7 פלוס.

יש רכבים חשמליים יקרים - לוסיד, פורשה ועוד - שפתרו את זה באמצעות סוללה מדורגת באזור כפות הרגליים זה אמנם לא פתר לחלוטין את נושא מרווח הראש אבל זה מאפשר ישיבה נוחה יותר משמעותית לנוסעים בוגרים. הפתרון הזה מוצלח אך הוא לא ראלי בכל הקשור לעלויות הייצור לרכבים המכוונים לשוק העממי יותר. 

 

כל ההקדמה הארוכה הזו נועדה כדי להסביר לכם מדוע האקספנג P7 פלוס נראית כפי שהיא נראית ומה היא מנסה לפתור. אקספנג P7 פלוס אמנם עושה שימוש בסוללה צרה במיוחד בגובה של 109 מ"מ בלבד אך זה לא הספיק לאקספנג ולכן היא יצרה מבנה אחורי דו מפלסי בו התקרה לא פוגשת את חלקו האחורי של הרכב, הפתרון העיצובי הזה מאפשר להשיג תקרה גבוהה יותר לטובת מרווח הראש לנוסעים מאחור מבלי להתפשר על מקדם הגרר (Cd) שעומד בדגם על 0.206 בלבד. 

 

אקספנג P7 פלוס
אקספנג P7 פלוס (עליונה) לעומת אקספנג P7.

כל זה יחד מאפשר לאקספנג P7+ לספק חלל אחורי עם מושב המותקן בגובה הנכון כך שהוא מספק תמיכה טובה לירכיים ומרווח ראש מעולה גם לנוסעים גבוהים במיוחד. כאן לא מסתכמים היתרונות של העיצוב הזה שכן מדובר בעיצוב בסגנון ליפטבק כך שדלת תא המטען נפתחת במלואה כלפי מעלה כמו ברכב האצ'בק, אז מתגלה חלל תא נוסעים נגיש בנפח עצום של 725 ליטר - זה 90 ליטר יותר מהסופרב של סקודה - ועם קיפול המושב האחורי מתקבל נפח יוצא דופן של 2221 ליטר. 

 

לאקספנג P7 פלוס אורך של 5056 מ"מ, רוחב של 1937 מ"מ, גובה של 1512 מ"מ ובסיס גלגלים של 3000 מ"מ, כלומר היא ארוכה יותר, רחבה יותר וגבוהה יותר מהאקספנג P7. בשלב זה לפחות האקספנג P7 פלוס תשווק עם שתי יחידות הנעה אחוריות, שתיהן מצוידות בסוללה מסוג LFP 800V. 

 

אקספנג P7 פלוס תא הנוסעים
הכל לטובת שורה שנייה מרווח ונוחה.

לדגם הבסיס סוללה בקיבולת של 60.7kWh ומנוע אחורי בהספק של 245 כ"ס, זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 6.8 שניות, למהירות מרבית של 200 קמ"ש ולטווח נסיעה של 602 ק"מ בתקן CLTC הסיני. מעל דגם זה נמצא את דגם הטווח הארוך עם סוללה בקיבולת של 76.3kWh ומנוע אחורי בהספק של 313 כ"ס, כאן זה מספיק לנתון 0-100 קמ"ש של 5.6 שניות, למהירות מרבית של 200 קמ"ש ולטווח נסיעה של 710 ק"מ בתקן CLTC. 

 

אקספנג P7 פלוס 2025
אקספנג P7 פלוס.

חלל תא הנוסעים מעוצב בסגנון העדכני יותר של אקספנג, מינימליסטי עוד יותר ובמרכזו מסך מגע "15.6 המופעל ע"י שבב 8295P המתקדם של קוואלקום. לצד זה נמצא לוח מחוונים דיגיטלי "10.25, בקרת אקלים מפוצלת ל-3 אזורים, חימום/אוורור/עיסוי למושבים מלפנים ומאחור, משטח טעינה אלחוטי כפול בהספק של 50W, מסך שליטה "8 מרכזי ליושבים מאחור, חלון גג פנורמי, מערכת שמע פרימיום עם 20 רמקולים, כיוון משענת חשמלי למושבים הקיצוניים מאחור, מערכות בטיחות מתקדמות מהדור הבא של אקספנג ועוד ועוד. 

 

עכשיו השאלה הנשאלת היא כמה מכם יהיו מוכנים לוותר על המראה הדינאמי יותר של האקספנג P7 תמורות היתרונות הברורים של האקספנג P7 פלוס בתחום הנוחות\ המרווח והשימושיות. ל- ב.מ.וו 3GT זה לא ממש הצליח, נאלץ להמתין קצת כדי לגלות האם לאקספנג זה הצליח יותר. 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובה

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.