בוגאטי ויירון בגרסת סופר ספורט החדשה 1200 כ"ס, מחזיקה רשמית בשיא המהירות ביבשה לרכב בייצור סדרתי.

בוגאטי ויירון סופר ספורט

בוגאטי ויירון היא מכונית שהעיקר בה אלו המספרים והקלות שבה היא משיגה אותם, 2.5 שניות 0-100 קמ"ש, 9.8 שניות 0-240 קמ"ש 408 קמ"ש וכמובן מנוע W16 עם 4 מגדשי טורבו ו- 1001 כ"ס. הויירון שמיוצרת כבר משנת 2005 ועד שימכרו 450 יחידות (300 קופה, 150 פתוחה), מכרה עד היום כ-295 יחידות והיא מתקרבת לסוף ימייה.

 

כמו כל רכב שכזה לקראת סוף ימיו, היצרן מציג את הגרסה האולטימטיבית והקיצונית של הדגם. בוגאטי עושה זאת בהצגת ה-סופר ספורט והמספרים שוב מדברים בעד עצמם. הספק של 1200 כ"ס, קפיצה של 200 כ"ס מהויירון "הרגילה" (199 כ"ס לקפדנים) ומומנט שצמח ל- 152 קג"מ שמספיק למשאיות הסוחבות כ-100 טון!.

 

בוגאטי השיבה את נהג הניסוי שלה,  פייר הנרי, מאחורי ההגה של הסופר ספורט על המסלול האובאלי שבבעלותה של פולקסווגן חברת האם. כמו כן, גם נציגי ספר השיאים של גינס הוזמנו למאורע.  כמו בכל אירוע לשבירת שיא מהירות המדידה מתבצעת בהלוך ובחזור. מד המהירות מבוסס ה-GPS הציג את הנתונים: 427.933 קמ"ש בכיוון אחד, ובכיוון הנגדי, 434.211 קמ"ש ומהירות ממוצעת רשמית של 431.072 קמ"ש. בכך קבעה בוגאטי סופר סופרט את שיא גינס למהירות על היבשה לרכב בייצור סדרתי.

 

להשגת השיא וההספק, הוחלפו והוגדלו כל ארבעת מגדשי הטורבו ומצנני הביניים. בכדי לאפשר לרוכשים באמת להתקרב, בנוחות ובקלילות יחסית למהירויות הללו, שונתה גיאומטריית המתלים, המוטות המייצבים עובו, וכל הגוף עשוי כעת סיבי פחמן. כל זאת מאפשר לויירון סופר ספורט להציג התנהגות כביש מדויקת יותר לויירון ולעמוד בתאוצה צידית של עד ל- G 1.4.

 

5 הדגמים הראשונים שתייצר בוגאטי מדגם הסופר ספורט יהיו באותם הצבעים של מחזיקת שיא המהירות, שחור וכתום. המהירות המרבית של גרסת הייצור תוגבל אלקטרונית ל- 415 קמ"ש , בכדי לשמור על הצמיגים ולמנוע אפשרות לפיצוץ בצמיגים, בכל זאת כ-$25,000 לסט צמיגים. מחירה של גרסת הסופר ספורט צפוי להיות 1.8 מליון דולר.

 

 

ניוזלטר: כל מבצעי הרכב והחדשות ישירות לדוא"ל
  • תגובות 2

תגובה...
תווים.
Loading comment... The comment will be refreshed after 00:00.