אודי חושפת את ה-TT החדשה, עם 310 כ"ס בדגם TTS, פלטפורמה חדשה ותא נוסעים טכנולוגי במיוחד.
אודי חושפת בתערוכת ז'נבה את ה-TT החדשה לשנת 2014, דור שלישי למכונית הספורט קופה של אודי. אודי TT החדשה זוכה בדור השלישי לעיצוב חטוב וזוויתי יותר, מנועים חדשים – חזקים וחסכוניים יותר ותא נוסעים עמוס טכנולוגיה בעיצוב מינימליסטי.
אל עיצובה של אודי TT החדשה כבר נחשפנו בעבר. הדור השלישי של הדגם שומר על קווי העיצוב של הדור הראשון של הדגם שהוצג ב-1998, אך משתדרג בחזית אגרסיבית וזוויתית יותר למראה יחד עם קווים מודגשים יותר לאורך המכונית היוצרים דמיון רב יותר לאודי R8, במיוחד עם העברת סמל ארבעת הטבעות מהגריל אל קצה מכסה המנוע.
בולטים במיוחד אלו פנסי החזית בטכנולוגיית LED הכוללים 12 נורות LED עבור איתות דינאמי – תצוגה של חץ מתקדם במקום ההבהוב הרגיל. בנוסף לכך, הפנסים הראשיים פועלים בסנכרון עם מערכת הניווט ומאירים אל תוך הפנייה עוד לפני הפניית ההגה. ספוילר אחורי עולה אוטו' מתוך המרכב במהירויות של מעל ל-120 קמ"ש.
למעט בסיס הגלגלים שצמח ב-37 מ"מ לטובת היושבים מאחור, הדגם החדש שומר על מידות הדגם היוצא עם אורך של 4,177 מ"מ, רוחב של 1,832 מ"מ, גובה של 1,353 מ"מ ובסיס גלגלים של 2,505 מ"מ. נפח תא המטען גדל בדגם החדש ב-13 ליטר לכדי 305 ליטר. אודי TT החדשה מבוססת על פלטפורמת MQB משודרגת (ASF) עם שימוש נרחב באלומיניום בשלדה וכן עבור הדלתות, מכסה המנוע, הגג ועוד. זה אפשר לאודי לחסוך כ-50 ק"ג לעומת הדגם היוצא לכדי משקל של 1230 ק"ג בדגם הבסיס.
אודי TT החדשה – מנועים, ביצועים וצריכת דלק:
עם תחילת השיווק, אודי תציע את ה-TT החדשה עם שלושה מנועים חדשים, שני מנועי טורבו בנזין ומנוע טורבו דיזל אחד. המנועים משודכים לתיבת הילוכים שישה ידנית או S-tronic שישה הילוכים, מערכת עצור/סע וחלק מהדגמים יוצעו כאופציה עם הנעה כפולה (קוואטרו) – סטנדרט בדגם הביצועים TTS.
TT 2.0TFSI – הספק מרבי של 230 כ"ס ומומנט מרבי של 37.7 קג"מ בין 1,600-4,300 סל"ד. עם תיבת הילוכים ידנית והנעה קדמית זה מספיק ל-6.0 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. עם תיבת S-tronic והנעה כפולה נתון התאוצה עומד על 5.3 שניות ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. צריכת הדלק עומדת על 14.7 ק"מ לליטר.
TTS 2.0TFSI – גרסה משופרת של מנוע ה-S3 בהספק מרבי של 310 כ"ס (לעומת 300 כ"ס) ומומנט מרבי של 38.7 קג"מ בין 1,800-5,700 סל"ד. עם תיבת S-tronic והנעה כפולה לדגם זה ביצועים של 4.7 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 250 קמ"ש. תיבת שישה הילוכים ידנית תוצע כסטנדרט.
TT 2.0TDI – גרסת הדיזל החסכונית של הדגם מוצעת עם מנוע הגולף GTD בהספק מרבי של 184 כ"ס ומומנט מרבי של 38.7 קג"מ בין 1,750-3,500 סל"ד. עם מנוע זה לדגם ביצועים של 7.2 שניות 0-100 קמ"ש ומהירות מרבית של 235 קמ"ש. צריכת הדלק חסכונית למדי עם נתון משולב של 23.8 ק"מ לליטר.
לאודי TT החדשה מערך מתלים המבוסס על מקפרסון מלפנים ורב חיבורי מאחור. כאופציה ניתן להוסיף בולמים אדפטיביים עם 3 מצבי נהיגה – נוחות, אוטו' ספורט. את מערכת בקרת היציבות ניתן לנתק לחלוטין או חלקית. אודי TTS הספורטיבית זוכה להנמכת מרכב של 10 מ"מ, כיול מתלים ספורטיבי ובולמים אדפטיביים כסטנדרט, בלמים משופרים ובורר מצבי נהיגה בעל ארבעה מצבים: נוחות, אוטו', דינאמי ואישי. כל מצב נהיגה משפיע על תיבת ההילוכים, דוושת הגז, מערכת ההנעה הכפולה, ההיגוי ומערכת הבולמים האדפטיביים. אודי TT החדשה תוצע עם 11 חישוקי גלגלים שונים בקטרים של "17 עד "20.
תא הנוסעים של אודי TT החדשה הולך צעד נוסף לעבר המינימליזם ומיעוט הכפתורים. גולת הכותרת בתא הנוסעים זהו מסך בגודל "12.3 בלוח המחוונים המחליף את לוח המחוונים הרגיל וכן את המסך המרכזי של מערכת ה-MMI החדשה. את הדגשת המינימליזם נמצא בנוסף גם מערכת בקרת האקלים המשולבת למעשה בשלושת פתחי המיזוג המרכזיים. לפרטים נוספים על תא הנוסעים והטכנולוגיה של אודי TT החדשה.
*אודי TTS באדום.