580 כ"ס של האודי RS6 לא מספיקים לכם? סדנת שיפורים שוייצרית תוסיף לכם עוד, קצת הרבה כוח
חשבתם פעם ש-580 כ"ס , 4.6 שניות למאה קמ"ש לרכב סטיישן זה לא מספיק? האודי RS6 היא גם כך החזקה ביותר מבין המתחרות ה-M5 והמרצדס E63 AMG והיא מהירה יותר בהאצה ל-200 קמ"ש מהאודי R8 V10, אבל החברה בשווייץ החליטו שזה לא מספיק והם מנצלים בצורה פשוטה את תחנת הכוח המעולה השוכנת מתחת למכסה המנוע.
סדנת השיפורים Sportec's מציעה שני שיפורים לאודי RS6. האחד יביא את הסטיישן הזו להספק של 650 כ"ס והשני ל-700 כ"ס. השיפור הראשון נוגע רק בתכנות מחדש של מחשב ניהול המנוע אשר מביא את ההספק ל-650 כ"ס ב-6300 סל"ד ומעלה את המומנט ל-74.5 קג"מ (במקום 66 קג"מ). תוספת הכוח הזו מביא את האודי להאיץ מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4.4 שניות ומהירות מרבית מוגבלת של 304 קמ"ש.
השדרוג השני כולל את השינוי במחשב ניהול המנוע וכולל מערכת פליטה חדשה עם ממיר קטליטי חדש, המאפשר לגזים היוצאים מהמנוע לזרום בחופשיות יותר. שינויים אלו מעלים את ההספק ללא פחות מ-700 כ"ס ומומנט של 80.7 קג”מ, מה שמראה את הפוטנציאל האדיר של המנוע הזה. שיפור זה מקזז עוד 2 עשיריות השנייה ומביא את האודי RS6 לתחום רכבי העל עם 4.2 שניות בהאצה מעמידה ל-100 קמ"ש.
השיפורים כוללים גם סט חישוקים קלים יותר מהמקוריים, אם כי פחות יפים לטעמנו והנמכה של מערכת המתלים ב-3 ס"מ להגדלת כוח ההצמדה עבור המהירויות הגבוהות של הרכב.
אותה חבילת שיפורים מוצעת גם בגרסת הסדאן של ה-RS6 שבגרסת ה-700 כ"ס מאיצה מעמידה ל-100 קמ"ש ב-4 שניות ועל סקאלת המהירות ניתן לצפות ב-310 קמ"ש. את השינויים הציגה הסדנה בתערוכת ז'נבה האחרונה.